Які результати дослідження PISA

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Більше половини школярів у розвинутих країнах не можуть відрізнити факт від домислу — PISA

Результати дослідження PISA

Галузева угода на 2021—2025 роки: ЩО В ПРІОРИТЕТАХ

Міжнародна програма з оцінювання освітніх досягнень учнів PISA провела дослідження серед 15-річних школярів на сформованість цифрової та інформаційної грамотності.

З результатами дослідження можна ознайомитися в прикріпленому файлі або на сайті організації.

Учасниками дослідження стали країни Організації економічного співробітництва та розвитку. Україна не брала участі в моніторингу.

Серед досліджуваних тем науковцями:

  • Чи школи вчать дітей безпечного користування інтернету;
  • Наскільки підлітки вразливі до фішингу (крадіжка номерів банківських карт та інших важливих даних через фейкові листи та сайти);
  • Вміння розрізнити факт та думку;
  • Вплив добробуту сім’ї та багатства країни на досліджувані явища.

Процес збору інформації дослідження відбувався в 2018 році. Учені дійшли таких висновків:

  • Середньостатистичний підліток проводить в інтернеті 35 годин на тиждень (у 2012 році це було 21 годину на тиждень);
  • Понад 54% дітей в школі навчались цифровій та інформаційній грамотності: таких учнів понад 70% в Австралії, Канаді, Данії та США; менше ніж 45% учнів у Ізраїлі, Латвії, Словаччині, Словенії та Швейцарії.
  • В середньому по країнах ОЕСР 47% школярів можуть відрізнити факт від чиєїсь думки: вміння відрізняти факт від припущення прямо залежить від того, чи навчають цього в школах;
  • Найліпше школярі засвоїли наслідки оприлюднення інформації в інтернеті;
  • Найменше засвоєною була навичка виявлення фішингу чи електронного листа зі спамом;
  • Підлітки з багатших сімей та країн мають набагато ліпшу цифрову та інформаційну грамотність, ніж у бідніших: різниця між середнім показником у бідних та багатих країнах становить 8%; різниця між благополучними та неблагополучними сім’ями складає 32%.

У цілому, вміння та навички поведінки в інтернеті дозволяють молоді ліпше розрізняти та перевіряти різні погляди та захищають людей від шахраїв.

додаток
Теми:

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Спеціальні групи в ЗДО: як сформувати й організувати роботу

Постанова КМУ, якою затверджено новий Порядок утворення та функціонування спеціальних груп вихованців закладів дошкільної освіти, набрала чинності 1 серпня 2025 року. Читайте головне про обов’язки керівника ЗДО, про комплектування спеціальних груп та організацію освітнього процесу в них
1784

Типи організації освітньої діяльності в дошкіллі: що нового

У Законі про дошкільну освіту визначено вісім типів організації освітньої діяльності. Таке розмаїття дає змогу забезпечити доступність дошкільної освіти для кожної дитини з урахуванням її індивідуальних особливостей, потреб, інтересів та здібностей. У цій статті більше розглянемо саме нові альтернативні типи дитсадків
5974

Комплектування груп у дошкільному закладі: вивчаємо вимоги та зміни

До кінця серпня керівник дошкільного закладу має остаточно сформувати всі групи вихованців. З’ясуємо, як Закон про дошкільну освіту та інші нормативні документи врегульовують питання комплектування різних видів груп, їх граничної наповнюваності. Усе розклали для вас по поличках
83262

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді