Які результати дослідження PISA

Теми:
Більше половини школярів у розвинутих країнах не можуть відрізнити факт від домислу — PISA

Результати дослідження PISA

Галузева угода на 2021—2025 роки: ЩО В ПРІОРИТЕТАХ

Міжнародна програма з оцінювання освітніх досягнень учнів PISA провела дослідження серед 15-річних школярів на сформованість цифрової та інформаційної грамотності.

З результатами дослідження можна ознайомитися в прикріпленому файлі або на сайті організації.

Учасниками дослідження стали країни Організації економічного співробітництва та розвитку. Україна не брала участі в моніторингу.

Серед досліджуваних тем науковцями:

  • Чи школи вчать дітей безпечного користування інтернету;
  • Наскільки підлітки вразливі до фішингу (крадіжка номерів банківських карт та інших важливих даних через фейкові листи та сайти);
  • Вміння розрізнити факт та думку;
  • Вплив добробуту сім’ї та багатства країни на досліджувані явища.

Процес збору інформації дослідження відбувався в 2018 році. Учені дійшли таких висновків:

  • Середньостатистичний підліток проводить в інтернеті 35 годин на тиждень (у 2012 році це було 21 годину на тиждень);
  • Понад 54% дітей в школі навчались цифровій та інформаційній грамотності: таких учнів понад 70% в Австралії, Канаді, Данії та США; менше ніж 45% учнів у Ізраїлі, Латвії, Словаччині, Словенії та Швейцарії.
  • В середньому по країнах ОЕСР 47% школярів можуть відрізнити факт від чиєїсь думки: вміння відрізняти факт від припущення прямо залежить від того, чи навчають цього в школах;
  • Найліпше школярі засвоїли наслідки оприлюднення інформації в інтернеті;
  • Найменше засвоєною була навичка виявлення фішингу чи електронного листа зі спамом;
  • Підлітки з багатших сімей та країн мають набагато ліпшу цифрову та інформаційну грамотність, ніж у бідніших: різниця між середнім показником у бідних та багатих країнах становить 8%; різниця між благополучними та неблагополучними сім’ями складає 32%.

У цілому, вміння та навички поведінки в інтернеті дозволяють молоді ліпше розрізняти та перевіряти різні погляди та захищають людей від шахраїв.

Вебінар ВМДЗ

Статті за темою

Усі статті за темою

Співпраця з органами громадського самоврядування в закладі освіти

Моделі співпраці з органами самоврядування: від авторитарної, коли керівник одноосібно відповідає за все, до демократичної — коли орган самоврядування отримує максимум повноважень. Обирайте свою!
908

Складаємо штатний розпис закладу дошкільної освіти

Формування штатного розпису є досить непростим процесом. Тож доводиться залучати і працівників дошкільного закладу, і фахівців кадрової служби, і економістів органу управління освітою. Як проектують штатний розпис дошкільного закладу
50169

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді