Які результати дослідження PISA

Теми:
Більше половини школярів у розвинутих країнах не можуть відрізнити факт від домислу — PISA

Результати дослідження PISA

Галузева угода на 2021—2025 роки: ЩО В ПРІОРИТЕТАХ

Міжнародна програма з оцінювання освітніх досягнень учнів PISA провела дослідження серед 15-річних школярів на сформованість цифрової та інформаційної грамотності.

З результатами дослідження можна ознайомитися в прикріпленому файлі або на сайті організації.

Учасниками дослідження стали країни Організації економічного співробітництва та розвитку. Україна не брала участі в моніторингу.

Серед досліджуваних тем науковцями:

  • Чи школи вчать дітей безпечного користування інтернету;
  • Наскільки підлітки вразливі до фішингу (крадіжка номерів банківських карт та інших важливих даних через фейкові листи та сайти);
  • Вміння розрізнити факт та думку;
  • Вплив добробуту сім’ї та багатства країни на досліджувані явища.

Процес збору інформації дослідження відбувався в 2018 році. Учені дійшли таких висновків:

  • Середньостатистичний підліток проводить в інтернеті 35 годин на тиждень (у 2012 році це було 21 годину на тиждень);
  • Понад 54% дітей в школі навчались цифровій та інформаційній грамотності: таких учнів понад 70% в Австралії, Канаді, Данії та США; менше ніж 45% учнів у Ізраїлі, Латвії, Словаччині, Словенії та Швейцарії.
  • В середньому по країнах ОЕСР 47% школярів можуть відрізнити факт від чиєїсь думки: вміння відрізняти факт від припущення прямо залежить від того, чи навчають цього в школах;
  • Найліпше школярі засвоїли наслідки оприлюднення інформації в інтернеті;
  • Найменше засвоєною була навичка виявлення фішингу чи електронного листа зі спамом;
  • Підлітки з багатших сімей та країн мають набагато ліпшу цифрову та інформаційну грамотність, ніж у бідніших: різниця між середнім показником у бідних та багатих країнах становить 8%; різниця між благополучними та неблагополучними сім’ями складає 32%.

У цілому, вміння та навички поведінки в інтернеті дозволяють молоді ліпше розрізняти та перевіряти різні погляди та захищають людей від шахраїв.

Педрада. Телеграм. Новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Складаємо штатний розпис закладу дошкільної освіти

Формування штатного розпису є досить непростим процесом. Тож доводиться залучати і працівників дошкільного закладу, і фахівців кадрової служби, і економістів органу управління освітою. З’ясуємо, як проєктують штатний розпис дошкільного закладу і які зміни врахувати згідно нового Закону про дошкільну освіту
54912

Співпраця з органами громадського самоврядування в закладі освіти

Моделі співпраці з органами самоврядування: від авторитарної, коли керівник одноосібно відповідає за все, до демократичної — коли орган самоврядування отримує максимум повноважень. Обирайте свою!
1404

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді