У МОН розповіли про реформу «Нова українська школа» та розвиток інклюзивної освіти

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Реформа «Нова українська школа», зокрема її продовження на рівні базової середньої освіти, а також розбудова інклюзивної освіти є одними з ключових пріоритетів МОН

У МОН розповіли про реформу «Нова українська школа» та розвиток інклюзивної освіти

Врахуйте у роботі складові безпечного та здорового освітнього середовища в НУШ

Таку інформацію повідомили на сайті відомства.

«З-поміж пріоритетів Міністерства були й залишаються розвиток Нової української школи та розбудова інклюзивної освіти. За 2020 рік нам вдалось оновити зміст загальної середньої освіти й методики навчання, що відповідають потребам формування ключових компетентностей для життя. Крім того, за минулий рік удосконалено систему ІРЦ, а заклади освіти забезпечено допоміжними засобами для осіб з ООП. Також створено безпечне, сучасне, комфортне, інклюзивне та мотивувальне для всіх учасників освітнього процесу середовище в закладах загальної середньої освіти», – зауважив Сергій Шкарлет під час засідання Комітету Верховної Ради з питань освіти, науки та інновацій.

Основними завданнями МОН у сфері загальної середньої освіти та інклюзії, виконаними у 2020 році, стали:

  • затвердження Державного стандарту базової середньої освіти;
  • розроблення та схвалення Концепції розвитку природничо-математичної освіти (STEM-освіти);
  • затвердження Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти;
  • створення та запуск національної платформи “Всеукраїнська школа онлайн”;
  • затвердження нової редакції Порядку забезпечення підручниками та посібниками здобувачів освіти і педагогічних працівників, забезпечення 100% підручників для 3-х та 7-х класів для закладів освіти;
  • затвердження Порядку надання грифів навчальній літературі та навчальним програмам;
  • затвердження Порядку проведення моніторингу якості освіти та проведення моніторингових досліджень впровадження Нової української школи;
  • затвердження Положення про центр професійного розвитку педагогічних працівників та створення 259 таких центрів;
  • створення ефективної мережі ЗЗСО: 1 033 опорних закладів та 1 540 їхніх філій;
  • удосконалення діяльності ІРЦ із надання послуг дітям з ООП, їхньої психолого-педагогічної оцінки та супроводу, забезпечення закладів освіти засобами для навчання дітей з ООП;
  • створення безпечного, сучасного, комфортного, інклюзивного та мотивувального для всіх учасників освітнього процесу середовища в закладах загальної середньої освіти.

За словами міністра буде продовжено роботу із упровадження диференційованого підходу до інклюзивної освіти, забезпечення доступності закладів освіти для осіб з особливими освітніми потребами шляхом створення та функціонування інклюзивних класів та груп, трансформації мережі спеціальних закладів освіти відповідно до європейських стандартів, створення шкіл при дитячих лікарнях.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Вступна кампанія 2026: основні орієнтири

Якою буде вступна кампанія 2026 в Україні, яких змін та нововведень очікувати? Проаналізуємо чинні документи, офіційні заяви та пропозиції, які обговорюються
280

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
54199

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
754

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
111040

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді