МОН підбило підсумки 1-го тижня Всеукраїнської школи онлайн

Серед результатів: мільйони переглядів, прикрі помилки та вибух #руханка у TikTok

6 квітня 2020 року стартував проєкт «Всеукраїнська школа онлайн». Упродовж першого тижня його роботи у вільний доступ було викладено 165 уроків з 11-ти предметів для 5-11-х класів.

МОН підбило підсумки першого тижня роботи проєкту.

Карантин і атестація педпрацівників: як бути, якщо...

Онлайн-уроки актуальні та потрібні, надто у період карантину

YouTube-канал МОН за добу набрав 50 тис підписників, наразі на нього підписано вже понад 160 тис осіб. За останній тиждень відео набрали більш ніж 3,5 млн переглядів. Мільйонні аудиторії також були на українських телеканалах, що транслювали уроки.

На думку організаторів, це свідчить про потребу в навчальних онлайн-матеріалах під час карантину, адже більше ресурсів для навчання отримують усі — вчителі, батьки та діти.

Робота над помилками – важливий етап будь-якого розвитку

У низці відеоуроків трапилися помилки, які не вилучили на етапі виробництва. Причина — брак часу: від ідеї створення курсу до першого виходу в ефір пройшло всього 2 тижні. Усі уроки виходили з продакшну вночі перед виходом в ефір – близько 30 відео на добу. Тож на обов’язкову експертну перевірку уроків не вистачило часу.

Наразі всі, хто залучений до підготовки уроків, працюють над тим, щоб надалі уникнути таких ситуацій. Зокрема, до перевірки уроків долучаться незалежні експерти, які зможуть переглядати відео та вносити правки до виходу в ефір.

Англійська мова – найпопулярніший предмет, і не лише серед дітей

Англійська набула найбільшої популярності у 5-8-х класах. Статистика YouTube-каналу МОН свідчить, що ці уроки дивляться не лише учні, а й дорослі — більшість акаунтів, з яких заходять саме на уроки англійської мови, належать особам з 18 до 54 років.

Це можна було би пояснити тим, що діти переглядають уроки з акаунтів батьків. Утім для інших відео частка «дорослих» серед глядачів значно менша. Тож можна зробити висновок, що відеоуроки стали в нагоді дорослим, які прагнуть до саморозвитку.

Руханка «підірвала» YouTube та TikTok

У рейтингу переглядів руханки посіли перші три сходинки найпопулярніших відео на YouTube-каналі МОН. Сумарно в них понад півмільйона переглядів.

Популярність цих відео «заразила» відеохостинг TikTok — якщо ввести хештег #руханка в ТікТок, можна побачити відео з охопленням в 9,4 млн осіб. Підлітки записують смішні відео про те, як вони займаються на карантині, коментують зірок, що брали участь у зйомках, та пропонують свої варіанти руханок.

«3 роки тому я започаткувала руханки у Новопечерській школі й це стало одним із найулюбленіших видів розминки для дітей! Проводила тренінг для вчителів у Львові, як придумувати руханки, якщо ти не вчитель танців! А тепер така неймовірна кількість дітей знімають руханки і викладають свої відео. Круто, що дітям подобається займатись спортом!”, – відзначає Анна Домніч, яка проводить руханки у Всеукраїнській школі онлайн.

Більш ніж половина глядачів дивиться уроки з телефону

53,3% глядачів дивляться уроки на YouTube-каналі МОН з телефону, і лише 37,3% – з комп’ютера. Хоч це і відповідає загальним тенденціям цієї відеоплатформи. Це зайвий раз підтверджує — смартфон цілком придатний для навчання.

Уроки транслюють щодня з понеділка по п’ятницю щонайменше до кінця карантину. Вони починаються щодня о 10:00.

Учні мають доступ до уроків з: української мови, української літератури, історії України, всесвітньої історії, англійської мови, фізики, алгебри, геометрії, географії, хімії та біології.

Зйомки уроків відбуваються у Новопечерській школі м. Києва. У відеозаняттях беруть участь українські зірки: ведучі, музиканти, актори, спортсмени тощо. Вони відповідають на запитання, вирішують задачі та проводять досліди разом з учителями.

Проєкт став можливим завдяки спільним зусиллям Офісу Президента України, Міністерства освіти і науки України, Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій, громадської спілки «Освіторія», а також понад 40 педагогів, що зголосилися стати вчителями для усієї країни.

Джерело: МОН

Вебінар ВМДЗ

Статті за темою

Усі статті за темою

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця.
91600

Навчання дітей вдома: поради від психологині Світлани Ройз

Дистанційне навчання поєднано з навчанням офлайн. Більшість учнів уже звикли, але у декого такий режим й досі викликає труднощі. Як заспокоїти дітей і допомогти їм не закинути вдома навчання. Особливості навчання вдома залежно від віку та психологічного типу дітей
8351

10 принципів, які допоможуть вчителю працювати ефективніше

Коаліція з питань шкільної та освітньої психології США сформувала принципи ефективної роботи вчителів, складені на основі психології взаємодії вчителя з учнями. У статті дізнаєтесь про принципи соціальної взаємодії, мотивацію, а також як створити дружній мікроклімат, який сприятиме ефективному навчанню.
5064

Інноваційні технології: як розвивати творчі здібності учнів

Виховати школярів із високим творчим потенціалом — завдання педагога. В майбутньому такі школярі здатні приймати рішення, генерувати нові ідеї, знаходити вихід в мінливих, не завжди комфортних обставинах. Дізнайтеся, як за допомогою інноваційних технологій, виховувати в учнів творчі здібності
9338

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді