Нову ідеологію реформи середньої освіти запровадять у 2018 році

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич під час педагогічної конференції «Про підсумки розвитку дошкільної, загальної середньої, позашкільної та професійно-технічної освіти у 2015/2016 навчальному році та завдання на 2016/2017 навчальний рік», що відбулася сьогодні в Будинку Уряду, презентувала Концепцію «Нової української школи»

Реформа орієнтована на те, щоб випускник української школи був конкурентноздатним у XXI столітті.

Як зазначила Міністр, необхідно випускати зі школи всебічно розвинену, здатну до критичного мислення цілісну особистість, патріота з активною позицією, інноватора, здатного змінювати навколишній світ та вчитися впродовж життя.

«Наше завдання — кожній дитині дати доступ до якісної освіти. Успіх України в тому, щоб побудувати суспільство освіченого загалу, бо кожна дитина, незалежно від її здібностей, має право на успіх в житті, на максимальне розкриття власних здібностей, яке може запропонувати якісна освіта», — наголосила Лілія Гриневич.

Виховний процес має бути невід’ємною складовою усього освітнього процесу, орієнтований на загальнолюдські цінності. Тому виховання не буде винесено в окремі «заняття з моралі». Адже формування характеру можливе лише через наскрізний досвід.

Усе життя Нової української школи буде організоване за моделлю поваги прав людини та демократії.

Формула Нової української школи складається з восьми базових компонентів:

  • новий зміст освіти, заснований на формуванні компетентностей, необхідних для успішної самореалізації в суспільстві
  • педагогіка, що ґрунтується на партнерстві між учнем, учителем і батьками
  • умотивований учитель, який має свободу творчості й розвивається професійно
  • орієнтація на потреби учня в освітньому процесі, дитиноцентризм
  • наскрізний процес виховання, який формує цінності
  • нова структура школи, що дає змогу добре засвоїти новий зміст і набути компетентності для життя
  • децентралізація та ефективне управління, що надасть школі реальну автономію
  • справедливий розподіл публічних коштів, який забезпечує рівний доступ усіх дітей до якісної освіти.

Реформу середньої освіти розраховано на десять років:

З проектом Концепції «Нової української школи» можна ознайомитися за посиланням.


Зауважте, що цей варіант Концепції не остаточний, тому кожен охочий до 20 вересня може надіслати свої зауваження та пропозиції на адресу [email protected] з темою листа «Обговорення Концепції». Обов’язково зазначайте назву розділу, абзац і номер сторінки, яких стосуються ваші зауваження та пропозиції.


Я хочу заохотити всіх, хто має таку можливість, об’єднувати навколо ідей нової школи освітян. Ми мусимо дивитися не тільки під ноги, плутаючиcь у сьогоднішніх проблемах, ми мусимо йти вперед», — закликала Лілія Гриневич.

За матеріалами Міністерства освіти і науки України

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Вибір підручників: що потрібно знати керівництву школи та вчителям

Вибір підручників є одним з важливих елементів для забезпечення якості освіти учнів. Які навчальні матеріали та завдання обрати, найкраще знають вчителі. Тому саме вчителів долучають до участі в конкурсному відборі підручників. Який порядок вибору підручників, які результати цього вибору в 2024/2025 навчальному році – далі у статті
99

Внутрішня система забезпечення якості освіти: як школа гарантує якісну освіту?

Внутрішня система забезпечення якості освіти об’єднує умови, чіткі процедури та конкретні заходи всередині школи. Чи важливіша вона за інституційний аудит? Відповідь – у статті.
451

Педагогічні читання: нетрадиційні форми проведення

Як провести педагогічні читання в закладі освіти нетрадиційно? Як організувати підготовку до педагогічних читань та інтерактивну роботу під час їх проведення — читайте та використовуйте детальні алгоритм та опис у статті
11234

Сходинками самоосвіти — до професійного зростання

Самоосвіта вихователя — рушійна сила його професійного розвитку. Які складники самоосвіти і що зробити, щоб самоосвіта не була стихійною і безсистемною — розглядаємо у статті. Скористайтеся також анкетою, щоб з'ясувати рейтинг чинників самоосвіти.
21660

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді