Нову ідеологію реформи середньої освіти запровадять у 2018 році

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич під час педагогічної конференції «Про підсумки розвитку дошкільної, загальної середньої, позашкільної та професійно-технічної освіти у 2015/2016 навчальному році та завдання на 2016/2017 навчальний рік», що відбулася сьогодні в Будинку Уряду, презентувала Концепцію «Нової української школи»

Реформа орієнтована на те, щоб випускник української школи був конкурентноздатним у XXI столітті.

Як зазначила Міністр, необхідно випускати зі школи всебічно розвинену, здатну до критичного мислення цілісну особистість, патріота з активною позицією, інноватора, здатного змінювати навколишній світ та вчитися впродовж життя.

«Наше завдання — кожній дитині дати доступ до якісної освіти. Успіх України в тому, щоб побудувати суспільство освіченого загалу, бо кожна дитина, незалежно від її здібностей, має право на успіх в житті, на максимальне розкриття власних здібностей, яке може запропонувати якісна освіта», — наголосила Лілія Гриневич.

Виховний процес має бути невід’ємною складовою усього освітнього процесу, орієнтований на загальнолюдські цінності. Тому виховання не буде винесено в окремі «заняття з моралі». Адже формування характеру можливе лише через наскрізний досвід.

Усе життя Нової української школи буде організоване за моделлю поваги прав людини та демократії.

Формула Нової української школи складається з восьми базових компонентів:

  • новий зміст освіти, заснований на формуванні компетентностей, необхідних для успішної самореалізації в суспільстві
  • педагогіка, що ґрунтується на партнерстві між учнем, учителем і батьками
  • умотивований учитель, який має свободу творчості й розвивається професійно
  • орієнтація на потреби учня в освітньому процесі, дитиноцентризм
  • наскрізний процес виховання, який формує цінності
  • нова структура школи, що дає змогу добре засвоїти новий зміст і набути компетентності для життя
  • децентралізація та ефективне управління, що надасть школі реальну автономію
  • справедливий розподіл публічних коштів, який забезпечує рівний доступ усіх дітей до якісної освіти.

Реформу середньої освіти розраховано на десять років:

З проектом Концепції «Нової української школи» можна ознайомитися за посиланням.


Зауважте, що цей варіант Концепції не остаточний, тому кожен охочий до 20 вересня може надіслати свої зауваження та пропозиції на адресу [email protected] з темою листа «Обговорення Концепції». Обов’язково зазначайте назву розділу, абзац і номер сторінки, яких стосуються ваші зауваження та пропозиції.


Я хочу заохотити всіх, хто має таку можливість, об’єднувати навколо ідей нової школи освітян. Ми мусимо дивитися не тільки під ноги, плутаючиcь у сьогоднішніх проблемах, ми мусимо йти вперед», — закликала Лілія Гриневич.

За матеріалами Міністерства освіти і науки України

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Дидактичні ігри для дітей

Дидактична гра — ефективний інструмент для розвитку дошкільнят. Якими мають бути дидактичні ігри для дошкільнят, щоб було і цікаво, і корисно? Приклади готових дидактичних ігор — у статті
275513

Сходинками самоосвіти — до професійного зростання

Самоосвіта вихователя — рушійна сила його професійного розвитку. Які складники самоосвіти і що зробити, щоб самоосвіта не була стихійною і безсистемною — розглядаємо у статті. Скористайтеся також анкетою, щоб з'ясувати рейтинг чинників самоосвіти.
22084

Документи асистента вчителя у роботі з учнями з особливими освітніми потребами

Документація асистента вчителя не остаточно унормована. Заклад освіти самостійно затверджує перелік документів на основі посадових обов'язків асистента вчителя та окремих нормативних документів і роз’яснень
264521

Медитація: піклуємося про ментальне здоров’я — своє і учнів

Чому медитація — проста і пасивна — стає порятунком для людини? Як саме вона впливає на наш мозок та емоції? Які техніки доступні для кожного з нас, щоб віднайти свій особистий «тихий острівець» у шаленому потоці повсякденного? Використайте прості техніки, щоб допомогти собі та навчити своїх учнів
1981

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді