Стендова інформація для психологічної просвіти в дитсадку

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Messenger-канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Квітневе число журналу «Практичний психолог: Дитячий садок» висвітлює тему стендової інформації для психологічної просвіти. Із одного боку, стенд психологічної служби є буденною справою, а з другого — має безліч нюансів щодо ефективного функціонування.

Психологічна просвіта практичного психолога є чинником формування психологічної компетентності батьків і педагогів. Цей напрям діяльності спрямований на залучення дорослих до опанування психологічних знань, ознайомлення їх з основними закономірностями й умовами психічного розвитку дитини і надання їм допомоги щодо організації освітнього процесу, ураховуючи вікові й індивідуально-психологічні особливості кожної дитини. Актуальність психологічної просвіти полягає в тому, що будь-якій проблемі легше запобігти, аніж потім її розв’язати.

Інформаційний стенд психологічної служби дошкільного навчального закладу може бути дієвим помічником у роботі практичного психолога. Про те, як зробити стенд цікавим, таким, щоб на нього звертали увагу батьки і педагоги, йдеться у публікації «Стенд психологічної служби навчального закладу».

Клієнт не завжди має змогу або бажання безпосередньо консультуватися з практичним психологом ДНЗ. У такому разі в пригоді стає дистанційне консультування. Матеріал «Специфіка дистанційного консультування за допомогою стенда» дасть змогу фахівцю пригадати особливості такого виду консультування, його переваги і недоліки, а також вимоги до надання дистанційної професійної психологічної допомоги батькам і педагогам.
Проводити психологічне консультування практичний психолог ДНЗ може також за допомогою «скриньки довіри». Така форма дистанційної допомоги дає змогу фахівцю регулярно оновлювати інформацію на стенді психологічної служби ДНЗ. Про те, як можна використати звернення учасників освітнього процесу до практичного психолога для розміщення їх на інформаційному стенді, читайте у статті «Скринька довіри» як інструмент психологічної служби». Також у ній подано приклади звернень батьків та відповідей практичного психолога, оприлюднених на інформаційному стенді психологічної служби.
Усталену в дитячому садку форму спілкування педагогів із батьками за допомогою інформаційних стендів перейняла і психологічна служба. Однак така форма взаємодії через свою традиційність і визначеність — дитячий садок подає інформацію, а батьки її «споживають» — є малоефективною. Про те як можна трансформувати її, щоб співпраця педагогічних працівників і батьків була дієвою, читайте в статті «Нова форма активізації батьків за допомогою стенда».

У дошкільному закладі інформаційним простором для психологічної просвіти педагогічних працівників може слугувати психологічний куточок для педагогів. Про способи поширення психолого-педагогічних знань за допомогою інформаційного стенда йдеться в публікації «Психологічний куточок як простір рефлексивної просвіти педагогів».

Відомо, що дошкільне дитинство — період, коли дитина вперше усвідомлює свою відокремленість. Тому завдання дорослих, відповідальних за її виховання, — допомогти їй усвідомити свої почуття та переживання в звичайних щоденних побутових ситуаціях. Для цього важливо налагодити ефективну взаємодію педагогів та батьків під час виховання дитини. У пригоді стане публікація «Гармонія взаємодії як запорука успіху виховання дитини».
Типові помилки батьківського виховання, пестливі імена і прізвиська дітей, приклади інформаційних повідомлень для розміщення на стенді психологічної служби ДНЗ, оприбутковування стенда, виготовленого батьками учнів — усе це та багато іншої корисної інформації читайте на сторінках квітневого числа журналу «Практичний психолог: Дитячий садок».

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Комплексне оцінювання розвитку дитини в інклюзивно-ресурсному центрі

Комплексне психолого-педагогічне оцінювання розвитку дитини є одним із механізмів забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами на належну освіту. Розглянемо порядок його проведення та документальний супровід
56643

Протоколи засідань команди психолого-педагогічного супроводу: від А до Я

Протокол засідання команди психолого-педагогічного супроводу — це юридична основа для ухвалення всіх рішень щодо інклюзивного навчання учня. Дізнайтеся, як перетворити адміністративний обов'язок на дієвий інструмент ефективної роботи в інклюзії. Усі деталі та зразки протоколів — у статті.
3055

Як скласти ефективний річний план роботи практичному психологу дошкільного закладу

І початківець, і досвідчений педагог може мати проблеми з плануванням своєї роботи. Наче рецепт простий — спершу обрати ключові завдання, а за ними й інші з’являться. Як визначити та візуалізувати завдання, щоб річний план був реальним та ефективним? Читаємо у статті
36615

Медитація: піклуємося про ментальне здоров’я — своє і учнів

Чому медитація — проста і пасивна — стає порятунком для людини? Як саме вона впливає на наш мозок та емоції? Які техніки доступні для кожного з нас, щоб віднайти свій особистий «тихий острівець» у шаленому потоці повсякденного? Використайте прості техніки, щоб допомогти собі та навчити своїх учнів
2483

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді