Психологічна просвіта практичного психолога є чинником формування психологічної компетентності батьків і педагогів. Цей напрям діяльності спрямований на залучення дорослих до опанування психологічних знань, ознайомлення їх з основними закономірностями й умовами психічного розвитку дитини і надання їм допомоги щодо організації освітнього процесу, ураховуючи вікові й індивідуально-психологічні особливості кожної дитини. Актуальність психологічної просвіти полягає в тому, що будь-якій проблемі легше запобігти, аніж потім її розв’язати.
Інформаційний стенд психологічної служби дошкільного навчального закладу може бути дієвим помічником у роботі практичного психолога. Про те, як зробити стенд цікавим, таким, щоб на нього звертали увагу батьки і педагоги, йдеться у публікації «Стенд психологічної служби навчального закладу».
Клієнт не завжди має змогу або бажання безпосередньо консультуватися з практичним психологом ДНЗ. У такому разі в пригоді стає дистанційне консультування. Матеріал «Специфіка дистанційного консультування за допомогою стенда» дасть змогу фахівцю пригадати особливості такого виду консультування, його переваги і недоліки, а також вимоги до надання дистанційної професійної психологічної допомоги батькам і педагогам.
Проводити психологічне консультування практичний психолог ДНЗ може також за допомогою «скриньки довіри». Така форма дистанційної допомоги дає змогу фахівцю регулярно оновлювати інформацію на стенді психологічної служби ДНЗ. Про те, як можна використати звернення учасників освітнього процесу до практичного психолога для розміщення їх на інформаційному стенді, читайте у статті «Скринька довіри» як інструмент психологічної служби». Також у ній подано приклади звернень батьків та відповідей практичного психолога, оприлюднених на інформаційному стенді психологічної служби.
Усталену в дитячому садку форму спілкування педагогів із батьками за допомогою інформаційних стендів перейняла і психологічна служба. Однак така форма взаємодії через свою традиційність і визначеність — дитячий садок подає інформацію, а батьки її «споживають» — є малоефективною. Про те як можна трансформувати її, щоб співпраця педагогічних працівників і батьків була дієвою, читайте в статті «Нова форма активізації батьків за допомогою стенда».
У дошкільному закладі інформаційним простором для психологічної просвіти педагогічних працівників може слугувати психологічний куточок для педагогів. Про способи поширення психолого-педагогічних знань за допомогою інформаційного стенда йдеться в публікації «Психологічний куточок як простір рефлексивної просвіти педагогів».
Відомо, що дошкільне дитинство — період, коли дитина вперше усвідомлює свою відокремленість. Тому завдання дорослих, відповідальних за її виховання, — допомогти їй усвідомити свої почуття та переживання в звичайних щоденних побутових ситуаціях. Для цього важливо налагодити ефективну взаємодію педагогів та батьків під час виховання дитини. У пригоді стане публікація «Гармонія взаємодії як запорука успіху виховання дитини».
Типові помилки батьківського виховання, пестливі імена і прізвиська дітей, приклади інформаційних повідомлень для розміщення на стенді психологічної служби ДНЗ, оприбутковування стенда, виготовленого батьками учнів — усе це та багато іншої корисної інформації читайте на сторінках квітневого числа журналу «Практичний психолог: Дитячий садок».