Планують створити українсько-німецьку комісію, яка удосконалюватиме шкільні підручники

Завершився Всеукраїнський семінар «Обговорення нової редакції програм з історії України та всесвітньої історії для загальноосвітніх навчальних закладів».

6-7 жовтня 2014 року в Міністерстві освіти і науки України (МОН) відбувся Всеукраїнський семінар «Обговорення нової редакції програм з історії України та всесвітньої історії для загальноосвітніх навчальних закладів».

Організатори заходу — департамент загальної середньої та дошкільної освіти МОН, Український інститут вивчення Голокосту «Ткума».

Директор департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН України Юрій Кононенко наголосив на важливості заходу та ролі історії у патріотичному вихованні.

Ігор Щупак, кандидат історичних наук, директор Українського інституту вивчення Голокосту «Ткума» ознайомив учасників семінару з роботою XVII засідання Українсько-Польської Комісії експертів з питань удосконалення змісту шкільних підручників історії та географії, що працювала у м. Познань (Республіка Польща).

Як зазначив Ігор Щупак, необхідно розуміти, що не існує загальноєвропейського досвіду створення підручників: є досвід польський, німецький та англійський.

За словами директора Українського інституту вивчення Голокосту «Ткума», польська школа підручника з історії — невід’ємна складова всесвітньої та європейської історії, тобто в підручниках викладаються явища та події світу, Польщі та особистості.

На думку Ігоря Щупака, дуже важливо, що над підручниками у Польщі працюють разом художники та письменники, що полегшує сприймання матеріалу.

Натомість, за словами Ігоря Щупака, у польських підручниках існує багато проблем з питань висвітлення історії українців. «Це питання з контексту польської та російської історії про відокремлення українських земель, які зображуються як слов’янські землі», — зазначив директор Українського інституту вивчення Голокосту.

Також у польських підручниках з історії, як зазначають фахівці, немає чітких визначень та понять та багато уваги приділяється кон'юнктурній історії, процесу формування польської політичної нації.

Ігор Щупак повідомив, що МОН має намір створити Українсько-німецьку комісію з експертів з питань удосконалення змісту шкільних підручників, що допоможе вивчати та застосувати досвід німецьких колег у створенні українських підручників.

У свою чергу, Ігор Гирич, кандидат історичних наук, завідувач відділу Інституту української археології і джерелознавства імені Михайло Грушевського наголосив, що інтерпретація давньої історії держави — важлива тема у підручниках будь-якої нації. Він також зазначив, що українська сучасна держава розпочалася з давньої київської держави. «Саме з цього часу розпочинається Україна, тому якщо ми візьмемо перші наші підручники, зокрема, Михайла Максимовича, вже там автор зазначає,що саме Києву належить український етнос».

За словами Ігоря Гирича, з кінця 30-х до 80-х років відбулася деформація історії ,та фахівці зробили великий крок, щоб зробити історію українською. «Ми повернули історію, ми говоримо про Українську державу, як йдеться у праці Михайла Грушевського», — підкреслив завідувач відділу Інституту української археології і джерелознавства.

Ігор Гирич привернув увагу учасників до проблеми термінології в історії. «Зараз в історії існують паралельні поняття Київська Русь, Київська Держава і Україна Русь. Не на етнографічному принципі ми тримаємо нашу державність, а на існуванні державної тяги», — наголосив історик.

Як зазначив завідувач відділу Інституту української археології і джерелознавства імені Михайла Грушевського Ігор Гирич, у підручниках з історії не потрібно відкидати вплив норманів та східний вектор; існування України та Росії на зломі цивілізації; католицького чи європейського заходу, візантійського православ’я; тему впливу заходу на українську культуру, не відмовлятися представляти північно-східну Русь як частину української історії.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як оптимізувати рухову діяльність дітей

Потреба в руховій активності природна для кожної дитини. Активні рухи викликають у дітей позитивні емоції та підсилюють усі фізіологічні процеси. Що допоможе вихователю та інструктору з фізкультури забезпечити оптимальну рухову активність дошкільників?
27854

Методична робота в закладі дошкільної освіти

Дізнайтеся про форми організації методичної роботи в дитячому садку, які допоможуть вихователям розвивати свій творчий потенціал, постійно підвищувати професійну кваліфікацію і забезпечать високий рівень проведених занять
47530

Як проводити батьківські збори в школі

Батьківські збори в школі— основний спосіб комунікації педагогічного колективу з батьками. Щоб збори були вдалі, а освітня робота ефективна, розглянемо види, форми проведення, теми батьківських зборів
39077

Аптечки у школі: як правильно укомплектувати та зберігати

Скористайтеся переліком медичних засобів у закладі освіти та дізнайтеся як правильно укомплектувати аптечку. Адже, як правило, діти схильні до травм і ніколи не знаєш в який момент потрібно буде надати допомогу. Важливо у такий момент мати все під рукою, зібране в одному місці.
42294

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді