4 моделі для зарплат вчителів: МОН працює над планом реформи, яка запрацює з вересня
Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Міністерство освіти і науки України опрацьовує кілька можливих моделей підвищення заробітної плати педагогічних працівників, які можуть бути впроваджені з початку нового навчального року. Про це 23 грудня під час брифінгу повідомила заступниця міністра освіти і науки Надія Кузьмичова.
📈 Стратегія розвитку закладу освіти: із чого почати
За її словами, у МОН розглядають чотири окремі підходи до зміни оплати праці вчителів. Перша модель передбачає збільшення педагогічного навантаження з відповідним зростанням заробітної плати. Другий варіант, навпаки, не пов’язаний із підвищенням навантаження, що є принциповим для значної частини педагогів.
Третя модель ґрунтується на пропорційному підвищенні заробітної плати для різних категорій педагогічних працівників з урахуванням стажу, посади та інших чинників. Четверта модель передбачає непропорційне підвищення оплати праці з фокусом на підтримку молодих учителів.
Як наголосила Кузьмичова, саме низький рівень стартової заробітної плати є однією з ключових проблем у сфері освіти. Підтримка молодих педагогів розглядається як інструмент залучення нових кадрів і оновлення вчительського складу.
Під кожен із запропонованих підходів, за словами посадовиці, підготовлено окремі фінансові розрахунки з урахуванням регіональних особливостей, кадрової ситуації та можливостей державного бюджету. Водночас у МОН підкреслюють, що наразі йдеться лише про опрацювання моделей, а не про ухвалення остаточного рішення.
Окремо заступниця міністра зазначила, що анонсовані раніше підвищення заробітної плати педагогів на 30% та 20% не пов’язані безпосередньо з жодною з чотирьох моделей і не залежать від подальшого вибору конкретного підходу.
За словами Надії Кузьмичової, ухвалення будь-якої моделі можливе лише після широкого діалогу з професійними спільнотами та досягнення консенсусу між усіма зацікавленими сторонами. Активні обговорення планують розпочати вже з січня.
У разі позитивного сценарію обрану модель можуть почати впроваджувати з 1 вересня — з початком нового навчального року. У МОН наголошують, що ці напрацювання є другим етапом реформи оплати праці педагогів і не впливають на вже заплановані підвищення.

