ТЕМА МОДУЛЯ | ЗМІСТ МОДУЛЯ |
МОДУЛЬ 1. Освіта в цифровому світі |
1.1. Цифрове суспільство та трансформація освіти | - Цифрове суспільство.
- Цифрова трансформація освіти в Україні.
- Нормативно-правове забезпечення цифровізації суспільства та освіти в Україні та за кордоном
|
1.2. Електронне урядування | - Визначення поняття «електронне урядування»: відкриті дані, електронні звернення/е-петиції, е-документи та е-документообіг.
- Кваліфікаційний електронний підпис.
- Цифрова ідентифікація, авторизація та верифікація.
- Е-реєстри
|
1.3. Цифрове освітнє середовище закладу освіти | - Можливості, переваги та виклики створення цифрового освітнього середовища.
- Організація освітнього процесу в розбудові цифрового освітнього середовища.
- Електронні освітні платформи
|
1.4. Безпека в цифровому суспільстві та в освітньому середовищі | - Персональні та корпоративні дані, їх конфіденційність.
- Небезпека в цифровому просторі.
- Онлайн-злочини в цифровому суспільстві та запобігання їм.
- Кібербезпека.
- Кібергігієна.
- Відповідальна та безпечна поведінка в цифровому просторі.
- Захист цифрових пристроїв, персональних даних та електронних (цифрових) освітніх ресурсів.
- Захист від небажаного контенту.
- Вплив цифрових технологій на навколишнє середовище (утилізація, а також їх використання, що може нанести шкоду, наприклад об’єктам критичної інфраструктури тощо).
- Маніпуляційні технології та пропаганда.
- Надійність джерел і достовірність даних
|
МОДУЛЬ 2. Безперервний професійний розвиток |
2.1. Професійна комунікація | - Цифрові інструменти та ресурси для професійного спілкування, комунікації зі здобувачами освіти, батьками, колегами, іншими особами.
- Правила спілкування онлайн.
- Основи публічного спілкування та ведення дискусії онлайн
|
2.2. Професійна співпраця | - Огляд професійних спільнот і проєктів для розвитку цифрових компетентностей і підвищення якості навчання.
- Цифрові сервіси для розроблення спільних освітніх проєктів і спільного створення електронних (цифрових) освітніх ресурсів, обміну/поширення педагогічним досвідом
|
2.3. Рефлексія та планування розвитку власної цифрової компетентності | - Цифрові сервіси для індивідуальної та колективної рефлексії, оцінювання розвитку власної цифрової компетентності, усунення прогалин.
- Цифрові сервіси, курси та освітні ресурси для оцінювання, планування та здійснення власного професійного розвитку і навчання протягом життя
|
МОДУЛЬ 3. Електронні (цифрові) освітні ресурси |
3.1. Добір електронних (цифрових) освітніх ресурсів із предмета(ів)/інтегрованих курсів, що викладає педагогічний працівник | - Класифікація та призначення електронних (цифрових) освітніх ресурсів.
- Добір електронних (цифрових) освітніх ресурсів із урахування мети, умов навчання, віку та потреб здобувачів освіти.
- Оцінювання достовірності даних і надійності цифрових ресурсів, ефективності обраних електронних (цифрових) освітніх ресурсів для досягнення навчальних цілей
|
3.2. Створення та модифікація електронних (цифрових) освітніх ресурсів із предмета(ів)/інтегрованих курсів, що викладає педагогічний працівник | - Модифікація електронних (цифрових) освітніх ресурсів для досягнення навчальних цілей.
- Створення власних електронних (цифрових) освітніх ресурсів
|
3.3. Використання та створення електронних (дистанційних) курсів із предмета(ів)/інтегрованих курсів, що викладає педагогічний працівник | - Огляд існуючих моделей створення електронних (дистанційних) курсів.
- Створення електронних (дистанційних) курсів, навчально-методичних матеріалів електронного (дистанційного) курсу.
- Організація зворотного зв’язку в електронних (дистанційних) курсах.
- Практика використання електронного (дистанційного) курсу в освітньому процесі
|
3.4. Управління та спільне використання електронних (цифрових) освітніх ресурсів із предмета(ів)/інтегрованих курсів, що викладає педагогічний працівник | - Створення, зберігання, систематизація та організація спільної роботи з електронними (цифровими) освітніми ресурсами.
- Правила етикету (мережевого етикету) та правила спільної роботи з документами.
- Захист авторських прав у мережі Інтернет.
- Надання доступу до електронних (цифрових) освітніх ресурсів.
- Поширення та спільне використання електронних (цифрових) освітніх ресурсів
|
3.5. Захист електронних (цифрових) освітніх ресурсів із предмета(ів)/інтегрованих курсів, що викладає педагогічний працівник | - Дотримання академічної доброчесності та вимог законодавства під час створення та модифікації електронних (цифрових) освітніх ресурсів.
- Захист електронних (цифрових) освітніх ресурсів
|
МОДУЛЬ 4. Навчання та оцінювання здобувачів освіти |
4.1. Організація та управління освітнім процесом | - Цифрові сервіси для управління освітнім процесом, забезпечення рівного доступу до якісної освіти, зокрема осіб з особливими освітніми потребами, і реалізації індивідуальної освітньої траєкторії здобувачів освіти.
- Педагогічні технології навчання в цифровому освітньому середовищі.
- Цифрові ресурси та сервіси для співпраці та взаємодії.
- Можливості цифрових технологій для моніторингу навчальної діяльності, контролю та оцінювання результатів навчання, інструменти для аналізу індивідуальних і групових результатів навчання
|
4.2. Інтерактивне та активне навчання здобувачів освіти. Організація співпраці здобувачів освіти | - Інтерактивні та активні методи навчання.
- Цифрові сервіси та інструменти для підтримки активного навчання здобувачів освіти та реалізації спільних освітніх заходів.
- Цифрові технології для активного залучення здобувачів освіти до вивчення предмета.
- Цифрові стратегії активного навчання здобувачів освіти
|
4.3. Індивідуалізація навчання та диференціація | - Проектування, добір і реалізація освітньої діяльності з урахуванням індивідуальних особливостей здобувачів освіти.
- Універсальний дизайн для навчання.
- Розробка і провадження індивідуальних освітніх траєкторій здобувачів освіти за допомогою цифрових технологій.
- Цифрова підтримка інтелектуального розвитку обдарованих здобувачів освіти
|
4.4. Інклюзивне навчання | - Рівний доступ до електронних (цифрових) освітніх ресурсів.
- Альтернативні та компенсаторні інструменти й підходи до здобувачів освіти з особливими освітніми потребами.
- Універсальне проєктування для підвищення доступності електронних (цифрових) освітніх ресурсів і цифрового освітнього середовища.
- Цифровий навчальних контент, призначений для підтримки навчання здобувачів освіти з особливими освітніми потребами
|
4.5. Аналіз та інтерпретація цифрових даних. Забезпечення зворотного зв’язку та оцінювання здобувачів освіти. Організація самоконтролю здобувачів освіти з використанням цифрових технологій | - Цифрові інструменти для оцінювання, зворотного зв’язку та рефлексії навчання.
- Цифрові сервіси для отримання даних про прогрес здобувачів освіти.
- Використання даних, згенерованих цифровими сервісами для прийняття рішень щодо освітнього процесу
|
МОДУЛЬ 5. Розвиток інформаційно-комунікаційної компетентності здобувачів освіти |
5.1. Інформаційна та медіаграмотність здобувачів освіти | - Інформація та інформаційні процеси з використанням ІКТ.
- Дотримання авторського права, принципів академічної доброчесності та етичної взаємодії у віртуальному просторі.
- Мережевий етикет.
- Важливість критичного оцінювання інформації, здобутої з різних джерел.
- Превентивні та допоміжні заходи щодо виявлення та реагування на цифрову поведінку здобувачів освіти, яка негативно впливає на їхнє фізичне, психологічне та соціальне благополуччя
|
5.2. Відповідальне та безпечне використання здобувачами освіти цифрових технологій і сервісів | - Додаткові можливості, обмеження та ймовірні ризики цифрових сервісів.
- Управління ризиками та використання цифрових технологій безпечно та відповідально.
- Захист цифрової ідентичності здобувачів освіти.
- Цифрова поведінка здобувачів освіти.
- Ефективне та відповідальне використання цифрових технологій для спілкування, співпраці та прояву громадянської позиції здобувачів освіти
|
5.3. Вирішення проблем за допомогою цифрових технологій і сервісів | - Технічні проблеми, які виникають у здобувачів освіти при використанні цифрових технологій і сервісів.
- Визначення та розв’язання технічних проблем, формування в здобувачів освіти вміння творчо переносити технологічні знання в нові ситуації
|