Який вплив мають батьки на освітній процес

Чи можуть батьки втручатися в навчальну програму чи вимагати від учителів інших методик? Як бути вчителеві, якщо він зіткнувся з батьками, які не достатньо обізнані з особливостями навчального процесу, але хочуть активного на нього впливати?

Тема ролі батьків в освітньому процесі щороку набирає обертів. Як вибудувати співпрацю школи, родини та вчителя? 

Зараз батьки хочуть максимально контролювати все, що відбувається в школі, активно обговорюють у соцмережах та батьківських комітетах питання фінансів, булінгу та кількості домашнього завдання. Хоча, досить часто батьки втручаються і в сам процес навчання та уроків.

Індивідуальний навчальний план: чи обов'язково складати

 

Але які права у батьків є насправді?

У статті 55 Закону «Про освіту» можна знайти відповідь. Школа дійсно дозволяє батькам активно впливати на освітній процес, зокрема:

  • Бути в курсі та вчасно дізнаватися новини школи, актуальні умови навчання та всі правила закладу
  • Знати про успіхи дитини, мати доступ до її оцінок та результатів
  • Мати можливість відвідати школу, класи, спортзалу, їдальню, аби розуміти, як та в яких умовах проходить навчання
  • Звертатися до адміністрації в разі потреби
  • Впливати та спільно з учителем розробляти індивідуальну програму розвитку своєї дитини

⇒ Як за допомогою інстаграму взаємодіяти з працівниками та батьками

Звісно, усі ці законні права можуть бути ще відредаговані статутом школи, який, наприклад, може дозволяти візити лише за попереднім запитом чи домовленістю. Але в будь-якому випадку, відмовити батькам у цьому ані вчитель, ані школа не можуть.

  1. Найголовніше – учитель має вчити. І варто звернути увагу батьків на навчальні досягнення учнів, зміст навчання. Продемонструвати послідовність та системність підходу до навчання на уроках. Вказати на ті переваги, які отримають учні навчаючись за певною програмою.
  2. Ваша задача, як учителя – продемонструвати зацікавленість у результатах дитини та запевнити батьків, що вона отримує достатньо уваги.

3. Завжди пояснюйте батькам те, що відбувається на прикладах. Тут роль відіграє компетентність та комунікативні навички.

4. Не відмовляйтеся від особистих зустрічей, навіть якщо все вже проговорили на загальних зборах.

Формати взаємодії з батьками

Для вчителя питання участі батьків в освітньому процесі не має бути проблемою. Адже така співпраця навпаки покращує результати. Варто дозволити батькам бути активними і допомогти їм усвідомити важливість їхнього впливу на освітній процес. Наприклад, вони можуть:

  1. Влаштовувати збори та збирати комітети, аби допомагати роботі адміністрації школи.
  2. Спільно обирати освітню програму, відповідно до можливостей та статуту школи. Планувати індивідуальне навчання дитини разом із учителем.
  3. Контролювати кошти класу та відстежувати кошти закладу освіти. Адже школи отримують публічні кошти, а витрати оприлюднюють. Крім того, батьки можуть перераховувати благодійні внески не окремо вчителю чи дирекції, а цілеспрямовано на школу, це значно полегшить процес і дозволить раціонально використовувати гроші.
  4. Слідкувати за виконанням домашнього завдання та брати участь в спільних сімейних уроках/заняттях з дітьми.
  5. Влаштовувати індивідуальні зустрічі з учителем, дирекцією, аби розв’язати конфлікти чи вплинути на успіхи дитини.

Нетрадиційні форми роботи з батьками

Принципом школи майбутнього має стати взаємодія вчителів, учнів та батьків. Таке партнерство дозволить зробити освітній процес якісним та допоможе врахувати потреби усіх сторін. В середовищі співпраці та взаєморозуміння до школи буде приємно ходити не лише учням, а й батькам. Які зможуть без осуду та критики оцінювати освітній процес. А головне – прагнути його вдосконалити. 

 



зміст

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді