Учителі англійської мови нашої гімназії — активні учасники різноманітних міжнародних програм і проектів. Відвідуючи англомовні країни з робочим візитом, зокрема Велику Британію, США, Канаду, ознайомлюємо колег з Україною, її культурою, звичаями й традиціями.
Завдяки впровадженню авторської програми науково-методичної та виховної роботи «Діалог культур», у гімназії панує культура сприйняття сучасної багатомовної спільноти та формування особистості, готової до діалогу з представниками іншомовних культур. Усі учасники освітнього процесу усвідомлюють, що взаємодія та взаємозбагачення різних культур відбуваються шляхом розуміння унікальності кожної з них та важливості рідної, національної мови і культури.
Добре володіючи англійською мовою, учителі та учні можуть вільно вести діалог і формувати у представників зарубіжних країн позитивне ставлення до історичних та культурних цінностей українського народу.
Демотивованість учня: ознаки та рекомендації
Підготовка до Шевченківських днів
Святкуванню Шевченківських днів у нашій гімназії завжди приділяємо багато уваги, адже усвідомлюємо, як важливо донести до сучасного покоління світове значення Кобзаря. Тож ідея провести урочистий захід мовами європейських народів з’явилася невипадково.
Динамічна група вчителів
Готуючись до святкування, створили динамічну групу вчителів. До її складу ввійшли члени методичного об’єднання іноземних мов:
- учителі англійської, французької, іспанської, німецької мов
- керівник методичного об’єднання вчителів іноземних мов.
Визначили основні завдання заходу:
- заохочувати учнів вивчати та декламувати поезії Тараса Шевченка різними європейськими мовами
- переконувати їх у важливості доносити представникам інших країн історико-культурну спадщину українського народу
- розкривати самобутність поезій Тараса Шевченка, глибинні мотиви творчості духовного пророка української нації, його прагнення до свободи
- зацікавлювати учнів пошуковою роботою.
Проектні групи учнів
Щоб реалізувати завдання заходу, об’єднали учнів у дві проектні групи:
- одна добирала твори Шевченка рідною мовою
- друга — іноземними.
Працюючи в команді, учні:
- створювали мультимедійні презентації та озвучували відеоролики про життєвий і творчий шлях поета англійською мовою
- добирали найліпші зразки поезій Кобзаря, перекладених англійською та іншими європейськими мовами, сучасні пісні українських виконавців на тексти Тараса Шевченка, що підносять національний дух.
А відтак визначилися, які поезії декламуватимуть учні на святі. А ще — разом із учителем англійської мови розробили квест «Чи ти знаєш, що Тарас Шевченко…».
Корисна стаття
Сценарій заходу
У творчій співпраці члени динамічної групи та представники проектних груп учнів:
- написали сценарій заходу
- обрали ведучих
- визначили відповідальних за:
– оформлення актової зали
– музичний і технічний супровід
– надсилання запрошень батькам учнів до участі в заході
– зовнішній вигляд учнів
– підготовку флаєрів із поезіями Тараса Шевченка, перекладеними різними мовами
– фільмування та фотографування заходу
– розміщення статті з фотографіями про захід на сайті гімназії.
Сценарій позакласного заходу
Репетиції свята
На репетиціях до свята приділили значну увагу виразному читанню поезій, під час якого:
- вчили учнів інтонувати поетичні твори, створювати партитуру тексту
- працювали над звуковою культурою як рідної, так й іноземних мов.
Підсумки
Ретельна підготовка до святкування Шевченківських днів забезпечила проведення заходу на високому рівні. По його завершенні учні разом із учителями ділилися своїми враженнями, зокрема:
- щодо відтворення у відеокліпі «Суботів» історичної правди й національної ідеї
- обговорювали традиції кобзарського співу та актуальність інтепретацій поезій у стилі реп і рок тощо.
І учні, і вчителі щиро перейнялися духом поезій, глибше усвідомили їхню актуальність та світове значення.
За матеріалами Першої міської гімназії міста Черкаси