Ресурсна кімната — це спеціально облаштоване приміщення, призначене для проведення групових психолого-педагогічних занять під час організації роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.
Зауважте!
У Законі про повну загальну середню освіту передбачено:
- облаштування ресурсної кімнати й медіатеки в ЗЗСО
- доплата 10-15% за завідування ресурсною кімнатою як складової педагогічної діяльності вчителя.
Вимоги до ресурсної кімнати
Як зазначено в Типовому переліку, приміщення ресурсної кімнати можна поділити на дві зони:
| призначена для процесу навчання у групах чи індивідуально |
| це простір, де діти з ООП набувають навичок самообслуговування під наглядом педагогів чи з їхньою допомогою Зазвичай облаштовують кухню та їдальню |
Ресурсна кімната – це модель для інклюзивної освіти дітей з аутизмом та іншими порушеннями розвитку в середовищі закладу освіти.
Якщо говорити про ЗЗСО, то створення ресурсної кімнати (допоміжної навчальної кімнати):
- допоможе ефективно адаптувати дітей з ООП до навчання у регулярних класах школи
- надасть можливість навчання разом з усіма дітьми.
Кімната повинна бути достатнього розміру, аби можна було організувати в ній відповідні функціональні зони, щоб залежно від індивідуальних потреб дитина могла:
- відпочити
- продовжити заняття індивідуально чи в маленькій групі.
Новий освітній простір
План ресурсної кімнати
Архітектурна візуалізація
Ресурсна кімната в ІРЦ
У типових інтер’єрних рішеннях подано також опис «Кімната для проведення групових психолого-педагогічних занять (ресурсна кімната)».
Приміщення загальною площею 40-60 м2 має бути поліфункціональним — використовуватися по-різному залежно від мети діяльності. Для цього застосовні зони:
- навчальна
- рухова
- ігрова
- діагностична
- соціально-побутова.
Матеріали:
- іграшки з реального життя
- іграшки, які допомагають відреагувати на агресію
- іграшки для творчості, самовираження та ослаблення емоцій дитини
- модульні меблі
- інше за потребою.
У ресурсних кімнатах ІРЦ діти можуть:
- займатися з корекційним педагогом та дефектологом, практичним психологом, вчителем лікувальної фізичної культури, іншими фахівцями
- працювати за власним адаптаційним графіком
- розвивати життєві навички, вчитися, відпочивати, гратися тощо.
Перелік обладнання для ресурсної кімнати
Перелік обладнання для ресурсної кімнати визначено в розділі ХІ Типового переліку спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах закладів загальної середньої освіти (наказ МОН від 23.04.2018 № 414).
⇒ Як працює міжшкільний ресурсний центр
У переліку виокремлено:
- меблі
- технічне обладнання
- додаткове обладнання.