Настільна гра «Іграшки»
Мета:
- вправляти у вмінні об’єднувати предмети в групи;
- збагачувати словниковий запас назвами іграшок.
Контроль за розвитком дітей: як організувати
Вихователь пропонує дітям розглянути картку-поле, на якій зображено різні іграшки.
Варіант 1. Діти мають закрити певні зображення картками-фішками, утворивши групу, і пояснити свій вибір.
Варіант 2. Діти мають визначити форму, колір, матеріал, призначення кожної іграшки та закрити її зображення відповідними картками-фішками.
Варіант 3. Діти мають закрити відповідними картками-фішками зображення тих іграшок, назви яких починаються з голосного, приголосного звуків; назви яких складаються з 2, 3, 4-х і більше звуків.
Практичні рекомендації, щоб швидко опанувати тонкощі організації роботи педагогів над освітніми стартапами вдитячому садку.
Настільно-друкована гра «Одягнемо ляльку на прогулянку»
Мета:
- навчати добирати сезонний одяг і взуття для ляльки;
- збагачувати словниковий запас назвами одягу та взуття.
Перед дітьми на столі лежить картка-поле, де зображено певну пору року, ляльку, одяг та взуття.
Варіант 1. Діти «одягають» ляльку на прогулянку, називаючи її одяг і взуття.
Варіант 2. Діти за одягом ляльки визначають пору року, знаходять відповідну картинку на картці-полі.
Настільна гра «Овочі, фрукти»
Мета: закріплювати та узагальнювати знання про овочі та фрукти.
Вихователь пропонує дітям розглянути картки-поля, на яких зображені сад і город.
Варіант 1. Діти визначають, де росте овоч чи фрукт, зображений на картці-фішці. (У саду, на городі.) Після цього вони мають розкласти картки-фішки із зображенням фруктів та овочів на відповідних картках-полях, коментуючи свій вибір.
Варіант 2. Вихователь навмисно розкладає картки-фішки із зображеннями овочів на картці-полі «Сад», а із зображеннями фруктів — на картці-полі «Город». Відтак запитує дітей: «Чи правильно я розмістила овочі та фрукти? Якщо ні, то допоможіть мені їх пересадити».
♥ Творчі ігри для дошкільників
Настільно-друкована гра «Розрізні малюнки»
Мета:
- вправляти у вмінні працювати в колективі;
- розвивати увагу, логічне мислення, пам’ять.
Діти утворюють дві команди. Одна команда має розрізати по контуру малюнки із зображенням різних предметів. У цей час учасники другої команди повертаються спиною або заплющують очі, аби не бачити цілі картинки. Розрізавши картинки, гравці першої команди змішують отримані шматочки, а діти з другої мають скласти цілі зображення. При цьому діти мають збирати свою картинку самостійно, не підказувати одне одному.