Вивчаємо англійську з користю для здоров’я: ігри, вправи, фізкультхвилинки

Як зацікавити дошкільників англійською мовою за допомогою рухливих та пальчикових ігор, дихальних вправ, фізкультхвилинок та психогімнастики

Діяльність дитсадка: інформаційно‑аналітичні проєкти

Як підтримати зосередженість та уважність, мотивацію дошкільників до навчальної діяльності? Необхідно зробити кожне заняття з англійської мови інтерактивним, жвавим і захопливим. Ефективними для цього є рухливі ігри, вправи, фізкультхвилинки та інші численні фізкультурно-оздоровчі форми роботи.

Вивчаємо англійську з користю для здоров’я: ігри, вправи, фізкультхвилинкиСкачайте ігри та вправи англійською мовою для дошкільників молодшої, середньої та старшої груп

Вивчаємо англійську з користю для здоров’я: ігри, вправи, фізкультхвилинки Вправи на занятті з англійської мови для середньої групи Вправи на занятті з англійської мови для старшої групи Вправи на занятті з англійської мови для старшої групи

Рухливі ігри та вправи

Рухливі ігри та вправи є незамінним засобом у навчанні дітей англійської мови. Вони вирізняються емоційною насиченістю, викликають у дітей радість та задоволення. А ще мобілізують розумові зусилля, сприяють розвитку таких особистісних якостей, як дисциплінованість, сміливість, винахідливість, швидкість реакції, тренують нервову систему кожної дитини, урівноважуючи процеси збудження й гальмування.

Завдяки застосуванню різноманітних рухів вдається запобігти втомленості дошкільників під час занять. А ще рухливі ігри та вправи забезпечують дітям спокійний, але разом з тим діяльний настрій протягом усього заняття.

Під час проведення рухливих ігор важливо індивідуально регулювати діяльність кожної дитини. Активних дітей слід утримувати від надмірного збудження, пасивним — допомагати під час гри.

Необхідно, щоб дії в грі відповідали раніше засвоєному лексико-граматичному матеріалу та віковим особливостям дітей. Тож протягом трьох років навчання поступово ускладнюйте зміст і правила гри, вводьте нові її варіанти, нові умови, вправи та дії. Це сприяє повторенню та закріпленню вивченого матеріалу, а також доповнює вже відомі дітям ігри новою лексикою та граматичними структурами.

Фізкультхвилинки

Для того щоб змінити характер діяльності, зняти втому, відновити емоційно-позитивний стан психіки кожної дитини, проводимо протягом заняття фізкультхвилинки.

За настання втоми в дітей знижується швидкість рефлекторних реакцій, здатність засвоювати освітній матеріал, знижується активність, погіршується увага та сприймання. Фізкультхвилинки сприяють відновленню уваги та активізують розумову діяльність.

Зазвичай виконуємо їх з дітьми протягом 2-3 хв. Кожна фізкультхвилинка складається з кількох вправ, що активізують роботу м’язів всього організму. Добираємо для фізкультхвилинок римовані тексти, завдяки яким діти ліпше засвоюють рухи та команди.

Рухливі ігри та фізкультхвилинки сприяють розвитку в дітей почуття згуртованості, взаємодопомоги, відповідальності одне за одного.

Пальчикові ігри та вправи

Пальчикові ігри та вправ на заняттях з англійської мови є важливим засобом розвитку уваги та впорядкування діяльності дітей:

  • сприяють пришвидшенню запам’ятовування навчального матеріалу
  • допомагають підтримувати зосередженість дітей протягом тривалого часу
  • сприяють розвитку дрібної моторики пальців
  • поліпшують координацію рухів, що позитивно впливає на становлення мовлення, готує руку до малювання, письма.

Пальчикові ігри та вправи сприяють також ліпшому засвоєнню дошкільниками лічби. Формування цієї складної навички відбувається природно, ненав’язливо і в ігровій формі, тож приносить дітям радість. Ігри в супроводі римовок, пісень, віршиків допомагають дітям дуже швидко запам’ятовувати вивчений матеріал, у роботі задіяні декілька видів пам’яті. Ту саму пальчикову гру або вправу повторюємо декілька разів з метою її повного запам’ятовування. Після цього пропонуємо дітям іншу римовку або гру. Відтак періодично повертаємося до раніше вивчених ігор та вправ, адже дітей приваблює те, що вони вже добре знають. Діти свідомо виконують і контролюють деталі рухових дій, уточнюють їх правильність, тим самим активізують розумову діяльність.

Дихальні вправи

Дітям дошкільного віку притаманні певні вікові особливості в будові грудної клітини, а саме незначний нахил грудних ребер та високо піднята діафрагма. Через це амплітуда дихальних рухів незначна, дихання дітей поверхневе, неглибоке. Тож дихальні вправи потрібні, щоб регулювати й посилювати дихання. Вони сприяють розвитку грудної клітини та посиленню її рухливості, збільшують життєву ємкість легень, поліпшують склад крові завдяки насиченню її киснем та поживними речовинами. А ще дихальні вправи сприяють утворенню необхідних умовно-рефлекторних зв’язків, завдяки чому діти поступово привчаються правильно вдихати й видихати повітря.

Проводячи фонетичну зарядку, стежимо, щоб вдих кожної дитини був інтенсивний та глибокий, а видих — поступовий, помірний. Фіксувати потрібний темп видиху допомагає промовляння звука. Під час проведення рухливих ігор та вправ, фізкультхвилинок також стежимо за правильністю дихання дітей:

  • вправи на розвиток м’язів плечового поясу — вдих відбувається в момент розширення грудної клітини (Hands to the sides! Hands up! Hands backward!), видих — при звуженні грудної клітини (Hands down! Hands forward!)
  • вправи на розвиток черевного пресу — вдих відбувається в момент випрямлення ніг з позиції присідання (Stand up!), видих — під час присідання (Sit down!)
  • вправи на розвиток м’язів спини
    • нахили тулуба прямо — вдих відбувається в момент випрямлення тулуба (Bend forward! Stand still!), видих — під час нахилу тулуба вперед і вниз
    • бокові нахили — вдих відбувається в момент нахилу тулуба в один бік, видих — в другий бік (Bend left! Bend right!)
    • повороти тулуба — вдих відбувається при повороті в один бік, видих — при повороті в другий (Turn left! Turn right!).

У процесі виконання вправ привчаємо дітей вдихати через ніс, щоб забезпечити рівномірне надходження повітря в легені. Крім того, при носовому диханні повітря очищається та зігрівається і, потрапляючи до гортані, сприяє поліпшенню звуковимови.

Гімнастика для очей

Щодня діти засвоюють значний обсяг інформації, що потребує постійної концентрації уваги. 70% цієї інформації діти сприймають візуально. Від постійного навантаження зір послаблюється, м’язи очей втомлюються, погіршується їх здатність до перефокусування, і знижується кровообіг в органах зору. Це може призвести до погіршення працездатності дітей, їх знервованості. Крім цього, при втомі м’язів очей м’язи грудної клітини мають тенденцію стискатися. А це призводить до погіршення вдиху і поверхневого дихання, внаслідок чого погіршується загальний стан організму.

Зір відіграє величезну роль не лише в розвитку зорового сприймання, а й у розвитку просторових уявлень, адже моторика розвивається під зоровим контролем. Зорово-просторові уявлення набувають особливо важливого значення для дітей у процесі навчання. Проводьте на заняттях з англійської мови гімнастику для очей. Це допомагає зменшити напруження очних м’язів, нормалізувати кровообіг і, як результат — дати очам відпочинок, відновити їх працездатність.

Релаксація очей стимулює психічну діяльність дітей, оскільки зорові центри головного мозку, що інтерпретують зображення навколишнього світу, теж розслаблюються і відпочивають. Завдяки цьому нормалізується глибоке дихання, сприятливе для нормального функціонування зорового аналізатора.

Психогімнастика

Запорукою успішного оволодіння дітьми навчальним матеріалом є їх психологічний комфорт. Важливу роль у цьому відіграє психогімнастика. Завдяки їй діти навчаються азбуки вираження емоцій — виразних рухів. Навчанню виразного зображення окремих емоційних станів, пов’язаних із переживаннями тілесного та психічного задоволення і незадоволення, сприяють правильно підібрані етюди, ігри та вправи. Під час психогімнастики ми ознайомлюємо дітей з елементами виразних рухів: мімікою, пантомімою, жестами, позами, ходою та «вокальною мімікою» (засобами виразності мовлення).

Навщо використовувати психогімнастичні вправи? Так діти:

  • долають барєри у спілкуванні
  • ліпше розуміють себе та інших
  • стають відкриті до діалогу
  • знімають психологічне напруження
  • самовиражаються
  • розвивають уміння керувати власними емоціями та почуттями.

Використання в роботі з дошкільниками психогімнастичних етюдів, ігор та вправ сприяє розвитку в них навичок соціальної поведінки, зокрема вміння спілкуватися з однолітками та дорослими, виражати свої емоції та розуміти почуття інших, а також зміцнює дружні взаємини в дитячому колективі.

Вивчаємо англійську з користю для здоров’я: ігри, вправи, фізкультхвилинкиСкачайте ігри та вправи англійською мовою для дошкільників молодшої, середньої та старшої груп

Надія Жук, вчитель англійської мови дошкільного навчального закладу № 138, Харків
Тетяна Кравченко, вчитель англійської мови дошкільного навчального закладу № 138, Харків



зміст

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді