Діагностика професійної компетентності педагогів
Тепла атмосфера та незвичайні матеріали для образотворчості якнайліпше сприятимуть розкриттю творчих здібностей дітей. А на виставці готових робіт дошкільники зможуть побачити зиму-красуню, створену власноруч.
Матеріали:
- фломастери
- папір, резинка
- матовий кольоровий картон
- гуаш, пензлик
- зубна щітка, зубочистка
- паперові серветки
- простий олівець
- яєчна шкаралупа
- ножиці, клей
- мотузка
Образотворча діяльність
Малюємо мотузкою
Опускаємо мотузку у фарбу білого кольору та викладаємо у формі візерунка на контрастному за кольором папері.
Акуратно підіймаємо мотузку — утворився відбиток. У такий самий спосіб заповнюємо візерунками весь аркуш.
Сутичка інтересів — ось як можна розтлумачити конфлікт. Нині 23% педагогів опиняються в епіцентрі булінгу та гострих ситуацій. А кожен четвертий педагог потрапляє в конфліктні ситуації з батьками вихованців чи колегами й не знає, як правильно діяти.
Морозні витинанки напівсухим пензлем
Розгляньте з дошкільниками морозні візерунки на вікнах. Поміркуйте, як можна намалювати такі самі на папері. Ознайомте дітей із технікою малювання напівсухим пензлем, використовуючи різні шаблони. Зверніть увагу дошкільників на сліди, які залишає напівсухий пензлик. Порівняйте, чи схожі візерунки на папері з морозними візерунками на вікні.
Вирізаємо з паперу шаблони ялинки, дерева тощо. Накладаємо на білий аркуш паперу вирізаний шаблон та по його краях наносимо фарбу напівсухим пензлем.
У такий самий спосіб, використовуючи різні шаблони, заповнюємо візерунками весь аркуш. Шаблони можна накладати поряд з уже готовими зображеннями.
Сніговий пейзаж різноколірними фломастерами
Запропонуйте дітям намалювати будь-який малюнок водночас двома чи трьома фломастерами. Розгляньте готові малюнки та з’ясуйте, чим вони відрізняються від тих, що намальовані одним фломастером.
♥ Сценарій спортивного свята в днз
Притуляємо в руці два фломастери різного кольору один до одного та малюємо ними снігові замети. Беремо фломастери інших кольорів і в такий самий спосіб зображуємо дерево.
Три фломастери зв’язуємо між собою за допомогою резинки та малюємо сніг на дереві. Відтак знову з’єднуємо два фломастери, аби зобразити ялинки та сніжинки.
Незвичайний снігопад
Прочитайте дітям уривок з вірша Марійки Підгірянки «Сипле сніг» та запропонуйте їм створити снігопад власноруч за допомогою фарби та зубної щітки.
Вирізаємо з білого паперу шаблони стовбура, крон дерев різного розміру, сніжинок та заметів.
Накладаємо на аркуш паперу шаблони стовбура дерева та сніжинок — маленькі кружечки. Зубну щітку вмочаємо в гуаш синього кольору та зубочисткою проводимо по щітці над аркушем, аби фарба розбризкалася над шаблонами.
Зверху кладемо більший шаблон крони і більший шаблон заметів та в такий самий спосіб розбризкуємо фарбу. Відтак виконуємо такі самі дії, накладаючи менші шаблони крони та заметів. Наприкінці приймаємо всі шаблони, крім стовбура і сніжинок, які приймаємо після останнього розбризкування.
Незвичайні ідеї для звичайних речей
Сніжинка-балеринка
Прочитайте дітям уривок з вірша Віри Ворскло «Пісня сніжинок». Обговоріть, чим сніжинки схожі на балерин.
Способом симетричного вирізування виготовляємо силует балеринки. Серветку чи аркуш тонкого паперу кілька разів складаємо навпіл, вирівнюємо нижній край та вирізаємо сніжинку. У її центрі робимо проріз.
Надягаємо сніжинку-спідничку на балеринку.
Таких балеринок можна підвісити на ниточки або зробити з них гірлянду.
Олена Саприкіна,
доцент кафедри дошкільної та початкової освіти Луганського національного університету ім. Т. Шевченка, канд. пед. наук