Справи керівника у жовтні: що проконтролювати
Для психічного розвитку дошкільників важливе значення має експериментально-дослідницька пошукова діяльність. Діти засвоюють знання набагато міцніше, коли:
- спостерігають за явищами чи об’єктами
- досліджують їх, здобуваючи інформацію самостійно
- роблять висновки.
Експериментально-дослідницький проект «Планета динозаврів»
Тип проекту |
| |
На що орієнтований проект |
| |
Проблема |
| |
Мета |
| |
Гіпотеза | Немає єдиної погляду на те, було вимирання динозаврів поступовим чи раптовим. Це питання досі є предметом досліджень. Причинами вимирання динозаврів могли бути:
| |
Учасники |
| |
Завдання |
| |
Очікувані результати |
|
Етапи реалізації проекту:
- підготовчо-організаційний
- рефлективно-діагностичний
- діяльнісний
- аналітичний.
Підготовчо-організаційний етап
Мета:
- обґрунтувати доцільність створення проекту та його пізнавальне значення для дітей
- провести організаційну роботу щодо підготовки та реалізації проекту.
Завдання:
- роз’яснити учасникам мету проекту, його завдання та значення
- скласти орієнтовний план заходів для координації роботи учасників
- підібрати необхідну методичну, наукову та художню літературу, фото-, відеоматеріали з теми, а також матеріали для художньо-продуктивної та інших видів творчої діяльності дітей.
Рефлективно-діагностичний етап
Мета:
- виявити зацікавленість учасників темою проекту та рівень обізнаності дітей з питань теми.
Завдання:
- проаналізувати способи реалізації завдань проекту та можливі труднощі.
Запитання для діагностичної бесіди з дітьми:
- Хто такі динозаври?
- Як ми дізналися про динозаврів?
- Чому динозаври були великими?
- Чому травоїдні динозаври були зеленого кольору, а м’ясоїдні — коричневого?
- Як захищалися динозаври?
- Чому вимерли динозаври?
- Чи є серед сучасних тварин потомки динозаврів?
Діяльнісний етап
Мета:
- формувати в дітей пізнавальний інтерес до світу природи, розвивати прагнення до самостійної пошукової і творчої діяльності
- залучати батьків до спільної з дітьми діяльності.
Завдання:
- ознайомлювати дітей з цікавими фактами дослідження динозаврів та періодом їх проживання на Землі
- формувати у дітей уявлення про —
- природно-кліматичні умови ери динозаврів
- види динозаврів, їхній зовнішній вигляд, умови життєдіяльності
- обґрунтувати дітям основні гіпотези зникнення динозаврів.
Робота з дітьми
Форми роботи:
- організація та проведення бесід, екскурсій
- проведення дослідів
- ознайомлення дітей з художніми творами, енциклопедіями
- виготовлення разом з дітьми макетів, колажів, аплікацій
- залучення дітей до експериментування.
Вид діяльності дітей | Зміст роботи |
Пізнавальна |
|
Дослідницька |
|
Художньо-продуктивна |
|
Ігрова |
|
Робота з батьками
Форми роботи:
- залучення до організації та проведення екскурсій
- організація спільної пошукової діяльності через роботу з дитячими енциклопедіями та іншими інформаційними ресурсами
- виготовлення разом з дітьми макетів, колажів, аплікацій.
Зміст роботи:
- пошук художньої літератури, ілюстрацій, відеоматеріалів з теми
- екскурсія до музею палеонтології
- спільний з дітьми перегляд мультфільму «Світ динозаврів» із серії навчальних програм для дітей
- презентація творчих робіт, виготовлених спільно з дітьми.
Аналітичний етап
Мета:
- визначити результативність проекту.
Завдання:
- аналізувати знання, вміння і навички, набуті дітьми під час реалізації проекту.
Корисні статті
Ірина Панченко, вихователь-методист,
Олена Бадуненко, вихователь ДНЗ (ясла-садок) комбінованого типу № 7 «Золота рибка»,
м. Алчевськ, Луганська обл.