Експериментально-дослідницький проект для дошкільників «Планета динозаврів»

Організуйте у вашому дитячому садку експериментально-дослідницький проект з використанням різних видів діяльності «Планета динозаврів»

Справи керівника у жовтні: що проконтролювати

Для психічного розвитку дошкільників важливе значення має експериментально-дослідницька пошукова діяльність. Діти засвоюють знання набагато міцніше, коли:

  • спостерігають за явищами чи об’єктами
  • досліджують їх, здобуваючи інформацію самостійно
  • роблять висновки.

Експериментально-дослідницька діяльність сприяє:

  • виникненню в дітей прагнення до пізнання природи
  • розвитку таких розумових операцій, як аналіз, синтез, класифікація, узагальнення, порівняння
  • стимулюванню пізнавальної активності й допитливості
  • активізації сприймання і засвоєння навчального матеріалу.

Експериментально-дослідницький проект «Планета динозаврів»

Тип проекту

  • за характером діяльності — експериментально-дослідницький
  • за тематикою — природничий
  • за тривалістю — довготривалий

На що орієнтований проект

  • набуття дітьми досвіду власної експериментально-дослідницької діяльності та елементарних знань з палеонтології
  • усвідомлення дітьми своїх інтересів
  • формування умінь реалізовувати свої інтереси
  • придбання та застосування дітьми нових знань у житті

Проблема

  • чому на Землі все змінюється?

Мета

  • розвивати інтелектуальні та творчі здібності дошкільників.

Гіпотеза

Немає єдиної погляду на те, було вимирання динозаврів поступовим чи раптовим. Це питання досі є предметом досліджень. Причинами вимирання динозаврів могли бути:

  • посилення вулканічної активності, зміна клімату, порушення кормової бази
  • зіткнення Землі з великим небесним тілом, через що пил огорнув Землю та зашкодив проникненню сонячного світла, і це спричинило раптове похолодання та зникнення їжі для динозаврів
  • динозаврів винищили перші хижі ссавці, знищуючи дитинчат і кладки яєць

Учасники

  • діти старшого дошкільного віку
  • вихователі груп дітей старшого дошкільного віку
  • керівник закладу дошкільної освіти
  • вихователь-методист
  • батьки

Завдання

  • розширювати уявлення дітей про навколишній світ
  • ознайомлювати дітей з палеонтологією
  • формувати в дітей уявлення про далеке минуле нашої планети, про світ динозаврів
  • навчати знаходити зв’язок між будовою тіла тварини і способом її життя
  • навчати технічних прийомів і способів створення оригінальних виробів із паперу
  • використовувати власноруч створені вироби в ігровій діяльності
  • розвивати в дітей творчий потенціал, спеціальні здібності, що дадуть їм змогу реалізуватися в різних формах і видах творчої діяльності
  • підтримувати дружні стосунки між дошкільниками завдяки спільній діяльності, вчити взаємодіяти та допомагати одне одному
  • привчати дітей завершувати розпочату справу

Очікувані результати

  • отримання досвіду самостійної дослідницької діяльності
  • пробудження інтересу до пізнання навколишнього світу
  • розширення кругозору дошкільників
  • формування інтересу до самостійного пошуку інформації

Етапи реалізації проекту:

  • підготовчо-організаційний
  • рефлективно-діагностичний
  • діяльнісний
  • аналітичний.

Підготовчо-організаційний етап

Мета:

  • обґрунтувати доцільність створення проекту та його пізнавальне значення для дітей
  • провести організаційну роботу щодо підготовки та реалізації проекту.

Завдання:

  • роз’яснити учасникам мету проекту, його завдання та значення
  • скласти орієнтовний план заходів для координації роботи учасників
  • підібрати необхідну методичну, наукову та художню літературу, фото-, відеоматеріали з теми, а також матеріали для художньо-продуктивної та інших видів творчої діяльності дітей.

Рефлективно-діагностичний етап

Мета:

  • виявити зацікавленість учасників темою проекту та рівень обізнаності дітей з питань теми.

Завдання:

  • проаналізувати способи реалізації завдань проекту та можливі труднощі.

Запитання для діагностичної бесіди з дітьми:

  • Хто такі динозаври?
  • Як ми дізналися про динозаврів?
  • Чому динозаври були великими?
  • Чому травоїдні динозаври були зеленого кольору, а м’ясоїдні — коричневого?
  • Як захищалися динозаври?
  • Чому вимерли динозаври?
  • Чи є серед сучасних тварин потомки динозаврів?

Діяльнісний етап

Мета:

  • формувати в дітей пізнавальний інтерес до світу природи, розвивати прагнення до самостійної пошукової і творчої діяльності
  • залучати батьків до спільної з дітьми діяльності.

Завдання:

  • ознайомлювати дітей з цікавими фактами дослідження динозаврів та періодом їх проживання на Землі
  • формувати у дітей уявлення про —
  • природно-кліматичні умови ери динозаврів
  • види динозаврів, їхній зовнішній вигляд, умови життєдіяльності
  • обґрунтувати дітям основні гіпотези зникнення динозаврів.

Робота з дітьми

Форми роботи:

  • організація та проведення бесід, екскурсій
  • проведення дослідів
  • ознайомлення дітей з художніми творами, енциклопедіями
  • виготовлення разом з дітьми макетів, колажів, аплікацій
  • залучення дітей до експериментування.

Вид діяльності дітей

Зміст роботи

Пізнавальна

  • Бесіда про динозаврів «Що ми знаємо про динозаврів»
  • Презентація для дітей «Динозавр»
  • Ознайомлення дітей із серією книг «Динозаври»
  • Читання віршів про динозаврів
  • Прослуховування пісні у виконанні Михайла Боярського «Динозаврики»
  • Розглядання ілюстрацій
  • Перегляд мультфільму «Світ динозаврів» із серії навчальних програм для дітей
  • Складання розповідей про динозаврів

Дослідницька

  • Проведення експериментів «Як відбувається виверження вулкана», «На розкопках»

Художньо-продуктивна

  • Малювання долоньками «Динозаврики-динозаврики»
  • Ліплення з пластиліну «Тиранозавр — добрий чи злий»
  • Малювання крейдою на асфальті «Подорож у минуле»
  • Аплікація-мозаїка «Портрет Орнітозуха — найдавнішого динозавра»
  • Аплікація кульками з паперових серветок «Жили-були динозаври»
  • Виготовлення оригамі «Вулкани», «Істоти з далекого минулого»
  • Плетіння з паперу «Пасовище добродушних динозаврів»
  • Виготовлення об’ємного панно пап’є-маше «Динозаври — наші друзі»

Ігрова

  • Дидактичні ігри «Подорож з динозаврами», «Котрий динозавр за рахунком», «Що спочатку, а що потім», «Подорож у минуле», «З’єднай по крапках», «Збери картинку», «Відгадай прізвисько», «Якби ти став динозавром, то яким?», «Збери з паличок динозавра»
  • Ігри з конструктором LEGO на тему «Динозаври і їхні дитинчата»
  • Розігрування сюжетно-рольової гри «Планета динозаврів»

Робота з батьками

Форми роботи:

  • залучення до організації та проведення екскурсій
  • організація спільної пошукової діяльності через роботу з дитячими енциклопедіями та іншими інформаційними ресурсами
  • виготовлення разом з дітьми макетів, колажів, аплікацій.

Зміст роботи:

  • пошук художньої літератури, ілюстрацій, відеоматеріалів з теми
  • екскурсія до музею палеонтології
  • спільний з дітьми перегляд мультфільму «Світ динозаврів» із серії навчальних програм для дітей
  • презентація творчих робіт, виготовлених спільно з дітьми.

Аналітичний етап

Мета:

  • визначити результативність проекту.

Завдання:

  • аналізувати знання, вміння і навички, набуті дітьми під час реалізації проекту.

Ірина Панченко, вихователь-методист,
Олена Бадуненко, вихователь ДНЗ (ясла-садок) комбінованого типу № 7 «Золота рибка»,
м. Алчевськ, Луганська обл.

Вебінар ВМДЗ

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді