З чого починається пожежна безпека в закладі освіти

Як діяти керівникові закладу освіти, з чого починати роботу на забезпечення пожежної безпеки, щоб не кидатися в крайнощі від одних норм до інших?

Заходи, направлені на здійснення пожежної безпеки, є організаційним продовженням забезпечення заходів у сфері цивільного захисту школи.

За великої кількості норм, правил, а також їх невпорядкованості і деколи відсутності, керівник закладу освіти має ухвалити правильне адміністративне рішення.

Пожежна безпека за Правилами

Перший крок у забезпеченні пожежної безпеки школи ліпше зробити на виконання:

На що вказано у їх положеннях?

Так, призначити осіб, відповідальних за:

  • пожежну безпеку окремих будівель, споруд, приміщень, дільниць, технологічного та інженерного устаткування
  • утримання й експлуатацію засобів протипожежного захисту.

Щоб жоден куточок, жодна ділянка електромережі, жоден конструктивний елемент будівлі, жоден прилад і механізм не залишилися поза увагою.

Здається, це заввиграшки зробити, але на практиці виявляється зовсім не так. Розпорядчий документ про призначення відповідальних осіб є досить змістовним, а його підготовка — кропітка робота. Особа, яка готує цей документ на підпис керівникові, може скласти його лише у тісній взаємодії з кадровою службою.

Як діє «спрощений» наказ про пожежну безпеку

У контексті статті 2 Кодексу цивільного захисту України щодо терміна «пожежна безпека» це звучить як

  • призначення відповідального за відсутність неприпустимого ризику виникнення та розвитку пожеж і пов’язаної з ними можливості завдання шкоди живим істотам, матеріальним цінностям і довкіллю.

Але на практиці деякі керівники шкіл цей перший крок банально спрощують. Вони видають розпорядчий документ на призначення відповідальних осіб, які мають «спостерігати» за станом:

  • електромереж
  • повітропроводів
  • каналізацій
  • водопроводів
  • теплових мереж
  • станом будівель тощо.

При цьому обов’язки покладають на різноманітних осіб. Натомість відповідальним за увесь стан пожежної безпеки в школі — тобто за діяльність та бездіяльність усіх «спостерігачів» — призначають інженера з охорони праці чи завгоспа. І виходить, що суть заходів протипожежної безпеки перекручена до навпаки, бо ж:

а) у цілому за стан пожежної безпеки школи відповідає її директор

б) призначення іншої особи, відповідальної за всіх і за все, не має ніякого правового обґрунтування.

Такі рішення, звісно, влаштовують прихильників правил делегування повноважень, але не прихильників самої пожежної безпеки.

Отож...



зміст

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді