Окремої посадової інструкції вчителя-логопеда дошкільного навчального закладу не існує. Наразі він працює, як і вчитель-логопед загальноосвітнього навчального закладу, керуючись у своїй роботі тими самими нормативними документами, зокрема Положенням про логопедичні пункти системи освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти України від 13.05.1993 № 135.
Цей документ містить чіткі вимоги щодо:
- обліку дітей з вадами мовлення, зарахування їх на логопедичний пункт
- комплектування груп
- кількості дітей, які одночасно можуть перебувати на занятті у вчителя-логопеда.
Зокрема, вчитель-логопед має обстежити всіх дошкільників закладу протягом вересня. Після цього він зараховує до занять 25–30 дітей, а решта перебувають на обліку. Перевагу в зарахуванні віддають дітям старшої вікової групи, аби підготувати їх до навчання у школі.
Вчитель-логопед дошкільного навчального закладу працює з дітьми, у яких виявлені нетяжкі розлади мовлення. Діти з тяжкими мовленнєвими розладами мають відвідувати логопедичні групи.
Тривалість робочого тижня вчителя-логопеда становить 18 год.
Рішення про рекомендацію відвідування дитиною спеціальної групи приймає психолого-медикопедагогічна комісія (ПМПК). Якщо батьки не погоджуються з наданою рекомендацією, то розв’язують це питання з ПМПК і відповідним органом управління освіти.
Жодних угод про співпрацю з батьками чи логопедичним пунктом вчитель-логопед не укладає. Якщо він прагне до самостійної діяльності, то оформлює документи про підприємницьку діяльність, винаймає приміщення і працює на користь дітям і собі, але не в державній установі.