Які обов’язки керівник школи не може делегувати

628

Запитання

Як правильно розподілити обов’язки між керівником закладу загальної середньої освіти та його заступниками? Які обов’язки керівник ЗЗСО має виконувати особисто?

Відповідь

Детальний матеріал

Журнал «Заступник директора школи»

Переглянути

Обов’язки керівника містить стаття 38 Закону про повну загальну середню освіту. Їх умовно можна поділити на дві групи: ті, які керівник повинен виконувати особисто, і ті, які може делегувати. МОН підготувало і оприлюднило рекомендації  «Про особливості розподілу обов’язків між керівником закладу загальної середньої освіти та його заступниками» від 03.06.2024 № 1.1/9807-24.

Так, керівник закладу освіти зобов’язаний особисто:

  • планувати та організовувати діяльність закладу загальної середньої освіти;
  • розробляти проєкт кошторису та подавати його засновнику або уповноваженому ним органу на затвердження;
  • надавати щороку засновнику пропозиції щодо обсягу коштів, необхідних для підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
  • затверджувати правила внутрішнього розпорядку закладу;
  • затверджувати посадові інструкції працівників закладу загальної середньої освіти;
  • організовувати освітній процес та видачу документів про освіту;
  • затверджувати освітню програму / освітні програми закладу загальної середньої освіти відповідно до цього Закону;
  • створювати умови для реалізації прав та обов’язків усіх учасників освітнього процесу, зокрема для реалізації академічних свобод педагогічних працівників, індивідуальної освітньої траєкторії та/або індивідуальної програми розвитку учнів, формування в разі потреби індивідуального навчального плану;
  • затверджувати положення про внут­рішню систему забезпечення якості освіти в закладі загальної середньої освіти, забезпечувати її створення та функціонування;
  • контролювати виконання педагогічними працівниками та учнями освітньої програми, індивідуальної програми розвитку, індивідуального навчального плану;
  • створювати необхідні умови для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами;
  • сприяти проходженню атестації та сертифікації педагогічними праців­никами;
  • створювати умови для дієвого та відкритого громадського нагляду / контролю за діяльністю закладу загальної середньої освіти;
  • сприяти та створювати умови для діяльності органів громадського самоврядування в закладі загальної середньої освіти;
  • формувати засади, створювати умови, сприяти формуванню культури здорового способу життя учнів та працівників закладу загальної середньої освіти;
  • створювати в закладі загальної середньої освіти безпечне освітнє середовище, забезпечувати дотримання вимог щодо охорони дитинства, охорони праці, вимог техніки безпеки;
  • організовувати харчування та сприяти медичному обслуговуванню учнів відповідно до вимог законодавства;
  • здійснювати зарахування, переведення, відрахування учнів, а також їх заохочення та притягнення до відповідальності відповідно до вимог законодавства;
  • звітувати щороку на загальних зборах / конференції колективу про свою роботу та виконання стратегії розвитку закладу загальної середньої освіти.

Вебінар ВМДЗ

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Співпраця з органами громадського самоврядування в закладі освіти

Моделі співпраці з органами самоврядування: від авторитарної, коли керівник одноосібно відповідає за все, до демократичної — коли орган самоврядування отримує максимум повноважень. Обирайте свою!
892

Яка структура 2024/2025 навчального року

Навчальний рік 2024–2025 стартує 2 вересня. Дізнайтеся, коли завершитися навчальний рік, яка його структура та на що звернути увагу в умовах війни
260809

Роз’яснення до Порядку зарахування, відрахування та переведення учнів

Щодо практичного застосування положень Порядку зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти
9019

Формування оптимальної мережі закладів освіти: результати аналізу діяльності місцевих органів управління освітою

У грудні 2022 року управління Державної служби якості освіти України в областях проаналізували діяльність 21 місцевого органу управління освітою територіальних громад . Що з'ясували — у статті.
1762