Дефіцит кадрів: як Україна бореться з катастрофічною нестачею педагогів?

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
У МОН назвали головну умову для подолання дефіциту вчителів

Що ховається за нестачею вчителів?

report_11614439.gif   Зміни та новації в законодавстві: листопад 2025
   Скачати  

             

Гостра нестача педагогічних кадрів в українських школах і університетах залишається критичною проблемою. Вирішити її можна насамперед через підвищення заробітної плати вчителям. 

Про новий профстандарт для вчителя

Про це заявив заступник міністра освіти і науки Михайло Винницький в інтерв’ю.

«Педагогічна освіта у нас буде популярною, коли буде нормальна зарплата вчителя. Цього року вона зросла на 2000 гривень. Плануємо підвищення й надалі», — зазначив Винницький, додавши, що питання вимагає пріоритетного ставлення на національному рівні.

За словами посадовця, держава вже зараз інвестує у підготовку вчителів. Зокрема, торік на спеціальність «Середня освіта» вступили 7349 осіб, з яких 78% отримали бюджетні місця. Водночас значна частина випускників не залишається в професії або працює в школі недовго — головним чином через низькі зарплати.

Ще один напрям розвитку — залучення до викладання студентів інших спеціальностей. 

«Мій син навчається на фізика і вже думає піти повчителювати. У нього немає педагогічної освіти, але він може пройти педагогічну інтернатуру і стати вчителем», — поділився заступник очільника МОН.

Як вважають у МОН, підвищення престижу професії та створення додаткових можливостей для молоді — ключ до вирішення кадрового дефіциту в освіті.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
54046

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
534

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110759

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11707

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді