Професійна освіта по-новому: Верховна Рада ухвалила реформу для наближення до європейських стандартів
Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму
16 квітня Верховна Рада України ухвалила в першому читанні законопроєкт №13107-д про професійну освіту.
Посадова інструкція вчителя: оновлена
Рішення підтримали 264 народні депутати, повідомив у своєму Telegram-каналі нардеп від фракції «Голос» Ярослав Железняк.
Окрім основного документа, у парламенті зареєстровано ще три альтернативні законопроєкти — урядовий №13107-02 та депутатські №13107 і №13107-01.
Нова редакція закону має на меті модернізувати систему професійної освіти в Україні. Зокрема, передбачається:
- Доступ до перенавчання та перекваліфікації для громадян у будь-якому віці.
- Створення наглядових рад у закладах профосвіти. Вони проводитимуть конкурси на посаду директора, оцінюватимуть його діяльність і затверджуватимуть фінансові плани. До складу таких рад входитимуть і роботодавці.
- Запровадження студентського трудового договору в межах дуальної форми навчання (поєднання навчання і роботи).
- Можливість функціонування профосвітніх закладів як некомерційних товариств.
- Право на академічну відпустку для студентів професійних коледжів і навчальних центрів.
- Розробка освітніх програм спільно з бізнесом, які затверджуватиме наглядова рада.
Законопроєкт також передбачає гнучкість у мовах навчання:
- Групи з мовами національних меншин, що є офіційними в країнах ЄС, можуть функціонувати за умови, що на вступі таких студентів буде не менше восьми. Освітній процес у таких групах проводитиметься рідною мовою, але з обов’язковим вивченням української мови як окремої дисципліни.
- Приватні заклади професійної освіти зможуть вільно обирати мову навчання з-поміж офіційних мов країн ЄС. Водночас українська залишиться обов’язковою складовою для професійної діяльності.
Законопроєкт передбачає реформу, яка має наблизити українську систему профосвіти до європейських стандартів, підвищити її гнучкість, залучити бізнес до процесу навчання та зробити освіту доступною для громадян будь-якого віку.