Плани МОН на п’ять років: до чого підготуватисяМіністерство освіти і науки визначило серед напрямів своєї діяльності пріоритетним розвиток інклюзивного навчання. І саме тому відомство активно працює над створенням нових можливостей для дітей з особливими освітніми потребами. Таку інформацію повідомив Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет на другий день Всеукраїнського форуму «Україна 30. Освіта і наука».
МОН стоїть на засадах формування безперешкодного освітнього середовища, як це визначено Законом України «Про освіту» та Національною стратегією зі створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року.
Також, в освітньому відомстві зазначили, що відбувається робота над проєктом Національної стратегії розвитку інклюзивної освіти на 2021–2031 роки, головною метою якої є забезпечення доступу кожної особи до якісної освіти з урахуванням її можливостей, потреб та задля розвитку її потенціалу.
Відповідно до законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» особи з особливими освітніми потребами гарантовано мають право на освіту.
Літній період у дитячому садку — це не лише ігри, розваги та цікаве дозвілля. Улітку педагоги закріплюють знання та зміцнюють здоров’я вихованців. Щоб ефективно розв’язати такі завдання, необхідно правильно організувати свою діяльність
Батьки здобувачів освіти мають гарантоване право обирати заклад освіти (інклюзивні класи в ЗЗСО, наближених до місця проживання, або спеціальний заклад освіти), освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти, виключно в інтересах самих дітей.
За словами очільника Міносвіти, чутливою є тема спеціальної освіти. Тут неприйнятні жодні маніпуляції, які часом мають місце. А будь-які адміністративні рішення місцевих органів з цих питань потребують виваженості й орієнтування насамперед на інтереси дітей.
«Наприклад, Закарпатська область закрила всі заклади такого типу. Такого не може бути. Батьки здобувачів освіти мають право вибору вчити дітей у звичайній школі, в інклюзивних класах чи в спеціальній школі, де працюють висококваліфіковані спеціалісти, які спроможні надати дитині високоспеціалізовані освітні послуги. Основа забезпечення якісного навчання для дітей з особливими освітніми потребами — це право мати вибір. Саме така позиція МОН», — акцентував міністр освіти Сергій Шкарлет.
Наразі МОН переглядає підходи до організації надання спеціальної та інклюзивної освіти дітям з ООП. Серед пріоритетів — розвиток інклюзивної освіти. Варто зазначити, що станом на 2020/2021 н.р. інклюзивні класи були організовані в 43% шкіл. Кількість класів становила понад 18 тисяч, де навчається понад 25 тисяч учнів з особливими освітніми потребами.