Навчання для дітей з ООП

Теми:
Основа якісного навчання для дітей з особливими освітніми потребами — це право мати вибір

Розвиток інклюзивної освіти

Плани МОН на п’ять років: до чого підготуватисяМіністерство освіти і науки визначило серед напрямів своєї діяльності пріоритетним розвиток інклюзивного навчання. І саме тому відомство активно працює над створенням нових можливостей для дітей з особливими освітніми потребами. Таку інформацію повідомив Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет на другий день Всеукраїнського форуму «Україна 30. Освіта і наука».

МОН стоїть на засадах формування безперешкодного освітнього середовища, як це визначено Законом України «Про освіту» та Національною стратегією зі створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року.

Також, в освітньому відомстві зазначили, що відбувається робота над проєктом Національної стратегії розвитку інклюзивної освіти на 2021–2031 роки, головною метою якої є забезпечення доступу кожної особи до якісної освіти з урахуванням її можливостей, потреб та задля розвитку її потенціалу.

Відповідно до законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» особи з особливими освітніми потребами гарантовано мають право на освіту.

Батьки здобувачів освіти мають гарантоване право обирати заклад освіти (інклюзивні класи в ЗЗСО, наближених до місця проживання, або спеціальний заклад освіти), освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти, виключно в інтересах самих дітей.

За словами очільника Міносвіти, чутливою є тема спеціальної освіти. Тут неприйнятні жодні маніпуляції, які часом мають місце. А будь-які адміністративні рішення місцевих органів з цих питань потребують виваженості й орієнтування насамперед на інтереси дітей.

«Наприклад, Закарпатська область закрила всі заклади такого типу. Такого не може бути. Батьки здобувачів освіти мають право вибору вчити дітей у звичайній школі, в інклюзивних класах чи в спеціальній школі, де працюють висококваліфіковані спеціалісти, які спроможні надати дитині високоспеціалізовані освітні послуги. Основа забезпечення якісного навчання для дітей з особливими освітніми потребами — це право мати вибір. Саме така позиція МОН», — акцентував міністр освіти Сергій Шкарлет.

Наразі МОН переглядає підходи до організації надання спеціальної та інклюзивної освіти дітям з ООП. Серед пріоритетів — розвиток інклюзивної освіти. Варто зазначити, що станом на 2020/2021 н.р. інклюзивні класи були організовані в 43% шкіл. Кількість класів становила понад 18 тисяч, де навчається понад 25 тисяч учнів з особливими освітніми потребами.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Співпраця з органами громадського самоврядування в закладі освіти

Моделі співпраці з органами самоврядування: від авторитарної, коли керівник одноосібно відповідає за все, до демократичної — коли орган самоврядування отримує максимум повноважень. Обирайте свою!
537

Складаємо штатний розпис закладу дошкільної освіти

Формування штатного розпису є досить непростим процесом. Тож доводиться залучати і працівників дошкільного закладу, і фахівців кадрової служби, і економістів органу управління освітою. Як проектують штатний розпис дошкільного закладу
49214

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді