Як новітні технології впливають на розвиток дитини?

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Доступність технологічних здобутків сучасності спричиняє виникнення питань, пов’язаних із проблемою повноцінного розвитку та соціалізації дітей. На думку психологів, необмежене використання новітніх технологій призводить до гальмування дитячого мислення.

Ранні успіхи дитини на кібернетичній ниві спричиняють гальмування процесів розвитку та  соціалізації. Як наслідок, дитина має низьку зацікавленість у реальних іграх та обмежена у навичках вербальної комунікації.

«Телевізор, як і інші засоби візуальної передачі даних, здебільшого навантажує праву половину мозку, а, наприклад, читання книжок — ліву. Із трьох років починається активний розвиток саме правої півкулі. Підсовуючи своїм дітям комп’ютер або телевізор із мультиками, ми не стимулюємо ліву, тож розвиток відбувається однобоко. У шести-семирічному віці має активізуватися ліва півкуля, яка відповідає за логіку та семантику, але якщо дитина зациклена на комп’ютері, то цього не станеться. І якщо функція не вступає у силу, потім нормалізуватися вона вже не зможе», — пояснює директор Київського міського центру «Психічне здоров’я дітей та підлітків», професор Анатолій Чуприков.

У багатьох розвинених країнах дедалі частіше діагностують так звану педагогічну запущеність, яка характеризується затримкою психічного розвитку дитини і виникає через небажання батьків приділяти їй увагу. Її наслідком є низька здатність до навчання, невпевненість у собі, замкненість та ускладнене контактування з оточуючими.

Значна кількість інтерактивних іграшок погіршують увагу дитини, гальмують розвиток фантазії та абстрактного мислення. Через відсутність альтернативи просторово-візуального мислення дитина не здатна аналізувати.

Психолог із Санкт-Петербургу Катерина Мурашова нещодавно провела експеримент, учасниками якого стали підлітки віком від 12 до 18 років. Їм було запропоновано на вісім годин замінити комп’ютери, мобільні телефони та інші засоби комунікації на традиційне малювання, читання та інші шляхи самовияву.

Результати експерименту є красномовними: із 68 учасників вісім годин «ізоляції» витримали лише троє, а п’ять годин — тільки семеро.

Докладніше про інтернет-залежність у старшокласників читайте на сторінках серпневого випуску журналу «Практичний психолог: Школа».

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Академічна недоброчесність у школі: приклади та відповідальність

У Законі про освіту є інструмент боротьби з порушенням академічної доброчесності — стаття 42. Які є види, випадки та відповідальність за порушення академічної доброчесності — читайте у матеріалі.
28613

Використання штучного інтелекту в роботі вчителя

Інтернет-ресурси, зокрема нейромережі, стрімко набирають популярності. Ознайомтеся з основними відомостями про нейромережі та штучний інтелект в освітньому процесі. Скористайтеся досвідом, як створювати за їх допомогою навчальний контент і розвивати в учнів критичне мислення
929

Як заповнити ІПР дитини з особливими освітніми потребами — зразок

Індивідуальна програма розвитку (ІПР) – обов’язковий документ для дитини з особливими освітніми потребами, яка є вихованцем дошкільного закладу чи учнем школи. З’ясуйте все про зразки цих документів та скачайте собі шаблони
11207

Чи є обов’язкова документація вихователя дошкільного закладу

За які документи відповідає вихователь закладу дошкільної освіти визначала Примірна інструкція з діловодства у дошкільних навчальних закладах. У новій Інструкції переліку документів немає. З'ясуємо, які ж документи має створювати вихователь та відповідно до яких вимог
144243

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді