Як новітні технології впливають на розвиток дитини?

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Доступність технологічних здобутків сучасності спричиняє виникнення питань, пов’язаних із проблемою повноцінного розвитку та соціалізації дітей. На думку психологів, необмежене використання новітніх технологій призводить до гальмування дитячого мислення.

Ранні успіхи дитини на кібернетичній ниві спричиняють гальмування процесів розвитку та  соціалізації. Як наслідок, дитина має низьку зацікавленість у реальних іграх та обмежена у навичках вербальної комунікації.

«Телевізор, як і інші засоби візуальної передачі даних, здебільшого навантажує праву половину мозку, а, наприклад, читання книжок — ліву. Із трьох років починається активний розвиток саме правої півкулі. Підсовуючи своїм дітям комп’ютер або телевізор із мультиками, ми не стимулюємо ліву, тож розвиток відбувається однобоко. У шести-семирічному віці має активізуватися ліва півкуля, яка відповідає за логіку та семантику, але якщо дитина зациклена на комп’ютері, то цього не станеться. І якщо функція не вступає у силу, потім нормалізуватися вона вже не зможе», — пояснює директор Київського міського центру «Психічне здоров’я дітей та підлітків», професор Анатолій Чуприков.

У багатьох розвинених країнах дедалі частіше діагностують так звану педагогічну запущеність, яка характеризується затримкою психічного розвитку дитини і виникає через небажання батьків приділяти їй увагу. Її наслідком є низька здатність до навчання, невпевненість у собі, замкненість та ускладнене контактування з оточуючими.

Значна кількість інтерактивних іграшок погіршують увагу дитини, гальмують розвиток фантазії та абстрактного мислення. Через відсутність альтернативи просторово-візуального мислення дитина не здатна аналізувати.

Психолог із Санкт-Петербургу Катерина Мурашова нещодавно провела експеримент, учасниками якого стали підлітки віком від 12 до 18 років. Їм було запропоновано на вісім годин замінити комп’ютери, мобільні телефони та інші засоби комунікації на традиційне малювання, читання та інші шляхи самовияву.

Результати експерименту є красномовними: із 68 учасників вісім годин «ізоляції» витримали лише троє, а п’ять годин — тільки семеро.

Докладніше про інтернет-залежність у старшокласників читайте на сторінках серпневого випуску журналу «Практичний психолог: Школа».

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Тренер-АІ: як штучний інтелект змінює онлайн-уроки фізкультури

Чи замінить ШІ вчителя? Ні. Але він осучаснить уроки НУШ, компенсує відсутність очного контролю та зекономить час на підготовку. Використовуйте ШІ для кращої педагогічної взаємодії - про це далі у статті
143

Графік відпусток у закладі освіти

Графік відпусток — обов’язковий документ. За відсутність графіка чи не ознайомлення з ним працівників Держпраці притягує керівників до адміністративної відповідальності. Перевірте, чи правильно склали, затвердили й погодили документ
62441

Від рутини до творчості: як використовувати штучний інтелект в методичній роботі

Скористайтеся можливостями штучного інтелекту, щоб урізноманітнити методичну роботу з педагогами. Підкажемо, які нейромережі стануть у пригоді під час професійної діяльності
2774

Персоналізація за 5 хвилин: як штучний інтелект допомагає створювати унікальні завдання та тести для учнів

Інтернет-ресурси, зокрема нейромережі, стрімко набирають популярності. Ознайомтеся з основними відомостями про нейромережі та штучний інтелект в освітньому процесі. Скористайтеся досвідом, як створювати за їх допомогою навчальний контент і розвивати в учнів критичне мислення
1719

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді