Психологічна допомога: потреба сучасності

Матеріали журналу Практичний психолог: Дитячий садок допоможуть актуалізувати знання щодо психологічної травми, її видів та особливостей перебігу, а також удосконалити вміння надавати термінову психологічну допомогу дітям і дорослим.

Напередодні нового навчального року практичні психологи системи освіти України мають особливі завдання щодо професійного зростання, що постали через складну і невизначену соціальну ситуацію в країні.

Насамперед фахівцям необхідно актуалізувати знання щодо психологічної травми, її видів та особливостей перебігу, а також удосконалити вміння надавати термінову психологічну допомогу дітям і дорослим. Допоможуть у цьому матеріали серпневого числа журналу «Практичний психолог: Дитячий садок».

Психологічна допомога дітям, які пережили психотравмуючу ситуацію, буде ефективною лише за умови, якщо дорослі, які їх оточують, поводитимуться виважено і відповідально. Тож практичний психолог має працювати насамперед із батьками і педагогами: навчати їх продуктивній взаємодії з дитиною за будь-яких обставин. У пригоді фахівцю стане публікація «Особливості психологічного супроводу клієнта у стані посттравматичного стресу».

Батьки і педагоги мають запобігати травмуванню дітей через свої переживання. Оскільки саме дорослі створюють умови для зростання дитини, на них покладено відповідальність за її життя, здоров’я і розвиток. Детальніше про це читайте в статті «Сучасні виклики професійному зростанню практичного психолога».

У публікації «Сміх — додатковий інструмент роботи практичного психолога» описано прийоми, які дадуть змогу швидко й ефективно вивести клієнта зі стану емоційного виснаження чи оціпеніння. Адже позитивний вплив сміху під час консультування має потужну силу відновлення життєвих ресурсів людини.

Як практичному психологу упевнено розпочати виконання окреслених професійних завдань за нинішніх складних соціальних обставин, читайте у статті «Особистісна компетентність у професійній діяльності працівників психологічної служби», у якій описано передумови успішного опанування професії практичного психолога.

Витоки багатьох проблем розвитку дитини, із якими стикаються батьки і педагоги, лежать у ранньому дитинстві. Корекція і компенсація таких деформацій у дошкільному та шкільному віці позначені істотними труднощами. Тому повноцінний розвиток дитини раннього віку передбачає адекватну і кваліфіковану психолого-педагогічну підтримку з боку фахівців. У пригоді практичному психологу стане стаття «Організація психолого-педагогічного супроводу дітей раннього віку», у якій подано модель психолого-педагогічного супроводу дітей раннього віку під час вступу до дошкільного навчального закладу.

Задля ефективної діяльності дошкільного навчального закладу варто об’єднати зусилля всіх його фахівців. Полідисциплінарний підхід до розв’язання будь-якого завдання — маленького чи великого, складного чи простого — є найбільш дієвим. Про особливості взаємодії психологічної та методичної служб дитячого садка читайте в публікації «Психолого-педагогічний супровід становлення довільності в дошкільника».

Вплив дошкільного навчального закладу на формування гармонійної Я-концепції дитини, роль дорослого у формуванні довільності поведінки дитини — усе це та багато іншої корисної інформації читайте на сторінках журналу «Практичний психолог: Дитячий садок».

Центральна частина статичний блок 1

Статті за темою

Усі статті за темою

Коли весняні канікули в школі — працює план

Кожен заклад освіти самостійно планує графік канікул. У декого вони розпочнуться в березні і будуть короткотривалими. Більшістю організаційних питань до весняних канікул у загальноосвітньому навчальному закладі опікується заступник директора
20018

Як аналізувати урок вчителя

Урок — це творча майстерня вчителя і лабораторія керівника. Після аналізу відвіданого уроку народжуються нові ідеї й задуми щодо поліпшення освітнього процесу.
230781

10 принципів, які допоможуть вчителю працювати ефективніше

Коаліція з питань шкільної та освітньої психології США сформувала принципи ефективної роботи вчителів, складені на основі психології взаємодії вчителя з учнями. У статті дізнаєтесь про принципи соціальної взаємодії, мотивацію, а також як створити дружній мікроклімат, який сприятиме ефективному навчанню.
4319

Обдаровані діти у початковій школі: виявлення та етапи роботи

Дітей невтомно називають національним надбанням та майбутнім країни. А обдарованих дітей визнають основним творчим та інтелектуальним потенціалом. У роботі з обдарованими дітьми та розвитку обдарованості загалом більше питань, ніж відповідей
14844

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді