Майбутнє освіти за новими технологіями та інноваціями в методичних підходах у навчанні

Українській освіті потрібні нові технології, які офіційно проникають в освітнє середовище дуже кволо. Мітіо Каку, американський науковець у галузі теоретичної фізики та екології, стверджує, що майбутнє навчання буде лише у форматі повністю самоорганізованої освіти, яку без технологій уявити неможливо.

На Світовому саміті інновацій в освіті, який проходив минулої зими в Катарі, за результатами обговорень експертів-освітян, сформулювано п’ять сучасних трендів розвитку освіти: спеціалізовані соціальні мережі, мобільні додатки для навчання, нетрадиційний підхід до освіти в класах, розповсюдження онлайн-курсів, а також розвиток критичного мислення.

Масові відкриття онлайн-курсів (MOOC, Massive Open Online Courses) — безкоштовний та безперешкодний доступ до лекцій, здавалося, назавжди змінили педагогічний рельєф світу. Таке навчання сприяє самостійному освоєнню різних наук та удосконаленню навичок швидкого вивчення мов світу.

В Україні організовано проект «Університет онлайн» Іваном Примарченком, який вже цієї осені  розпочався з кількох курсів: з бізнесу, IT та історії України. Але, на думку Івана, таке навчання може бути частково платним, щоб слухачам курсів було психологічно важче покинути курс.

Новим викликом для розробників дистанційних систем освіти стало поняття «ед’ютейнмент» (edutainment) поєднання освіти з ігровими практиками.

Одним із таких розробників є відомий інвестор Роберт Кійосаки, який вважав, що головна проблема освіти  — це те, що діти виходять зі школи без уміння керувати фінансовими потоками. Тому він створив настільну економічну гру Cashflow 101. Вона набула неймовірної популярності та досягла значних результатів у навчанні дітей.

Інтеграція ігрових принципів у шкільні методики стала нетрадиційним підходом, який приходить на зміну нудним лекціям та урокам.

Spaced Learning — метод засвоєння матеріалу за три підходи, спрямований на розвиток довгострокової пам’яті:

  • Flexible Fridays — один день на тиждень в учнів немає розкладу, і вчитель зустрічається зі студентами для обговорення найбільш проблемних для них питань;
  • Flipped Classroom — виконання домашніх завдань не після семінарів, а наперед;
  • Design Thinking — наради учнів чи студентів для виконання практичних завдань у класах.

Як приклад, молодші школи Нью-Йорку з 2009 року проводять експеримент Quest Schools. Де учні замість семестрів з уроками проходять двотижневі інтенсиви з квестами з різних дисциплін, а замість екзаменів мають навчитися домовлятися для змагання з так званими «босами».

Нині саме практичність і самоорганізованість стають основними рушіями розвитку освіти, а реформування методик та використання нових технологій допомагають швидше ним рухатися.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як оптимізувати рухову діяльність дітей

Потреба в руховій активності природна для кожної дитини. Активні рухи викликають у дітей позитивні емоції та підсилюють усі фізіологічні процеси. Що допоможе вихователю та інструктору з фізкультури забезпечити оптимальну рухову активність дошкільників?
27853

Методична робота в закладі дошкільної освіти

Дізнайтеся про форми організації методичної роботи в дитячому садку, які допоможуть вихователям розвивати свій творчий потенціал, постійно підвищувати професійну кваліфікацію і забезпечать високий рівень проведених занять
47529

Як проводити батьківські збори в школі

Батьківські збори в школі— основний спосіб комунікації педагогічного колективу з батьками. Щоб збори були вдалі, а освітня робота ефективна, розглянемо види, форми проведення, теми батьківських зборів
39077

Аптечки у школі: як правильно укомплектувати та зберігати

Скористайтеся переліком медичних засобів у закладі освіти та дізнайтеся як правильно укомплектувати аптечку. Адже, як правило, діти схильні до травм і ніколи не знаєш в який момент потрібно буде надати допомогу. Важливо у такий момент мати все під рукою, зібране в одному місці.
42293

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді