Вивчаємо досвід експериментальних шкіл

Як навчають без оцінок, стандартних підручників, класних журналів, шкільних дзвоників? Досвід експериментальних шкіл, який не схожий з тим, до чого ми звикли.

Видання «Обозреватель» представило добірку старих і нових експериментальних шкіл, чий досвід мало схожий з тим, до чого ми звикли.

Вальдорфська школа, заснована у 1919 році у місті Штутгарт (Німеччина).
Маленький заклад, заснований для дітей працівників тютюнової фабрики сьогодні став не просто школою, а зразком для наслідування.  На думку основоположників напряму, процес навчання та виховання повинен пристосовуватись до дитини, а не вона до них. Школа існує для дітей, заради дітей, а не діти — матеріал для школи. Стандартних підручників, оцінок у цій школі немає. Зараз тисячі шкіл та дитячих садків працюють за такою схемою.

Школа Дальтон або «Дитяча університетська школа», заснована у 1919році у Нью-Йорку (США).
Створюючи школу американський педагог Хелен Паркест хотів навчити учнів самостійно здобувати  знання, за допомогою добре складених Дальтон-завдань, в яких подано короткий огляд певного розділу, що вимагає засвоєння. Тому вчитель із самого початку не повинен вимагати надто багато від учня. Можна швидше очікувати гнучкості, винахідливості, працездатності, якщо всі запропоновані завдання відповідають розумовим здібностям учня. Термін виконання завдання може бути різним — від декількох днів до декількох місяців (індивідуальний проект). Завдання — це свого роду контракт, який укладають між собою вчитель і учень. Учень зобов'язується виконати певний  об'єм роботи до певного терміну.

Школа Summerhill, заснована у 1921 році у Дрездені (Німеччина).
Гоовна ідея напряму — школа повинна змінюватися для дитини, а не навпаки. Це демократична спільнота, де все вирішується на шкільних зборах. Тут не забороняється прогулювати уроки. У класах можуть виявитися діти різного віку.

THINK Global, заснована у 2010 році у США.
За чотири роки навчання діти встигають змінити 12 країн, адже кожен семестр школа переїздить до іншої країни. Всі переїзди супроводжуються тотальним зануренням в новий світ, а багатонаціональні класи нагадують ООН в мініатюрі. Кожному учню видається iPhone, IPAD і MacBook Pro для фіксації вражень та виконання завдань. Крім того, у школи є власний віртуальний простір THINK Spot — соціальна мережа, робочий стіл, файлообмінник, електронна книга, календар і щоденник одночасно. Щоб учні не переживали через часті зміни місць (і не зійшли з розуму від щастя), до кожного приставлений тьютор.

Studio, заснована у 2010 році у Лутоні (Англія).
Провідна ідея школи — вчитися там, де і працювати. Близько 80% навчального плану реалізується через практичні проекти, а не за партою. З кожним роком школа укладає все більше угод з місцевими та державними роботодавцями, які надають місця для стажування. Наразі таких студій створено вже 16, а найближчим часом планується відкрити ще 14.

Quest to Learn, заснована у 2009 році у Нью-Йорку (США).
У створеному за участю Білла Гейтса закладі є всі звичні дисципліни, але замість уроків діти беруть участь в місіях, а оцінки замінені на бали і титули. У нью-йоркській школі вже кілька років поспіль школярі не відкривають підручників, а роблять тільки те, що їм подобається — грають в ігри. Замість того, щоб страждати над поганою оцінкою, завжди можна наздогнати упущене в нових квестах.

ALPHA Alternative School, заснована у 1972 році у Торонто (Канада).
Для того щоб вступити в ALPHA, потрібно виграти у лотереї. На думку засновників, кожна дитина унікальна і розвивається у своєму ритмі. В одному класі можуть бути діти різного віку: однолітки переймають досвід один у одного і вчаться дбати про молодших. Уроки проводять не тільки вчителі, але і самі діти і навіть батьки. У разі конфліктної ситуації збирається спеціальна рада з учителів і учнів, і навіть найменші можуть внести свої пропозиції.

Orestad Gymnasium, заснована у 2005 році у Копенгагені (Данія).
Основа навчання — світ медіа, комунікація. Навчання ведеться за кількома профілями, які змінюються щорічно: на наступний цикл заплановані курси з глобалізації, цифровому дизайну, інновацій, біотехнологій, не рахуючи декількох видів журналістики. Як і належить в світі тотальної комунікації, тут майже немає стін, всі вчаться в одному величезному опенспейсі.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як оптимізувати рухову діяльність дітей

Потреба в руховій активності природна для кожної дитини. Активні рухи викликають у дітей позитивні емоції та підсилюють усі фізіологічні процеси. Що допоможе вихователю та інструктору з фізкультури забезпечити оптимальну рухову активність дошкільників?
27854

Методична робота в закладі дошкільної освіти

Дізнайтеся про форми організації методичної роботи в дитячому садку, які допоможуть вихователям розвивати свій творчий потенціал, постійно підвищувати професійну кваліфікацію і забезпечать високий рівень проведених занять
47530

Як проводити батьківські збори в школі

Батьківські збори в школі— основний спосіб комунікації педагогічного колективу з батьками. Щоб збори були вдалі, а освітня робота ефективна, розглянемо види, форми проведення, теми батьківських зборів
39077

Аптечки у школі: як правильно укомплектувати та зберігати

Скористайтеся переліком медичних засобів у закладі освіти та дізнайтеся як правильно укомплектувати аптечку. Адже, як правило, діти схильні до травм і ніколи не знаєш в який момент потрібно буде надати допомогу. Важливо у такий момент мати все під рукою, зібране в одному місці.
42294

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді