Оплата за дистанційні уроки

МОН опублікувало лист з роз’ясненнями щодо обліку дистанційних занять та оплати праці вчителів

Новий порядок про дистанційне навчання

Під час організації дистанційного навчання за вчителями зберігаються доплати за перевірку навчальних робіт учнів, надбавки за складність і напруженість у роботі та інші доплати і надбавки передбачені законодавством.

Таку інформацію опублікувало Міністерство освіти і науки щодо застосування норм нового Положення про дистанційну форму здобуття повної середньої освіти в частині обліку навчальних занять та оплата праці вчителів.

У листі МОН зазначено, що під час проведення дистанційних уроків вчителям необхідно зазначати у класному журналі режим проведення (синхронний, асинхронний) конкретного навчального заняття.

Відмітка про відсутність учня може робитися лише під час навчального заняття в синхронному режимі. Проведення всіх навчальних занять незалежно від режиму проведення датується відповідно до календарно-тематичного планування.

Проте у відомстві повідомляють, що наразі законодавством не визначено особливостей оплати праці педагогічних працівників, які організовують дистанційне навчання.

«Водночас при організації дистанційного навчання зберігаються доплати за перевірку навчальних робіт учнів, роботу в інклюзивних класах (групах), надбавки за складність, напруженість у роботі, за розширення зони обслуговування або збільшення обсягу виконуваних робіт, інші доплати і надбавки відповідно до законодавства», — зазначають у Міністерстві освіти і науки.

Окрім того, з метою дотримання прав педагогічних працівників дистанційне навчання має організовуватися в межах їхнього робочого часу, з урахуванням режиму роботи закладу освіти.

Також Міністерство освіти при розробці нового Положення про дистанційну форму здобуття освіти врахувало застереження Міністерства фінансів щодо справедливої професійної діяльності вчителів під час дистанційного навчання, коли частина педагогічних працівників діяла в умовах значного навантаження, а інша частина — за наявної можливості не використовувала технології дистанційного навчання.

Таким чином, МОН наголошує, що організація освітнього процесу має забезпечувати регулярну та змістовну взаємодію суб'єктів дистанційного навчання. Не менше 30 % навчального часу, передбаченого освітньою програмою закладу освіти, має бути організовано в синхронному режимі.

Насамперед, заклади освіти мають забезпечити регулярне відстеження результатів навчання учнів, а також надання їм підтримки в освітньому процесі.

Учителі, які організовують дистанційне навчання, мають підвищувати свою кваліфікацію щодо використання цифрових технологій в освітньому процесі.

Водночас обов'язкової наявності у педагогічних працівників документів про підвищення кваліфікації шляхом формальної освіти Положенням не передбачається. Визнання результатів підвищення кваліфікації педагогічних працівників щодо використання інформаційно-комунікативних (цифрових) технологій в освітньому процесі шляхом формальної та неформальної освіти належить до повноважень педагогічної ради школи.

Закладам освіти, які організовують дистанційне навчання, необхідно буде впровадити механізм моніторингу та контролю якості дистанційного навчання.

«Такий механізм може включати відстеження регулярності синхронної взаємодії, формування в учнів навичок самоконтролю, способи забезпечення академічної доброчесності в умовах віддаленості учасників дистанційного навчання, різні методи вивчення думки учасників освітнього процесу щодо недоліків і труднощів у навчанні, визначення потреби у навчанні педагогічних працівників та організація відповідного навчання (у тому числі взаємонавчання педагогічних працівників одного закладу освіти) тощо», — зазначається в роз’ясненні Міністерства освіти і науки.

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді