Тестування вчителів початкових класів: що знати й уміти
Програма незалежного тестування фахових знань та умінь учителів початкової школи затв. наказом МОН від 14.01.2019 № 33.
Програма для сертифікації вчителів початкових класів укладена відповідно до:
- професійного стандарту «Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти» (наказ Мінсоцполітики від 10.08.2018 № 1143; далі — Професійний стандарт)
- Типової освітньої програми організації і проведення підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладами післядипломної педагогічної освіти (наказ МОН від 15.01.2018 № 36)
- Державного стандарту початкової освіти (постанова КМУ від 21.02.2018 № 87; далі — Держстандарт).
Незалежне тестування — це один із трьох інструментів сертифікації вчителів початкових класів, за допомогою якого перевіряють фахові знання й когнітивні вміння як складові професійної компетентності вчителя початкової школи відповідно до його трудових функцій.
Як побудована Програма незалежного тестування вчителів
Програма структурована на розділи відповідно до трудових функцій вчителя початкової школи та підрозділи за професійними компетентностями.
Структура Програми незалежного тестування
розділи (трудові функції) | підрозділи (професійні компетентності) |
|
|
|
|
|
|
«ЗНО» вчителів початкових класів
Шляхом зовнішнього незалежного тестування оцінюватимуть такі здатності вчителя:
- вивчати, аналізувати й застосовувати під час планування освітнього процесу професійну літературу, подану в паперовій та електронній формах
- планувати роботу і професійний саморозвиток
- розробляти календарно-тематичне планування змісту освітніх галузей
- здійснювати цілепокладання, коригувати освітній процес на основі зіставлення проміжних результатів із запланованими
- дотримувати вимог нормативно-правових документів, що регламентують організацію освітнього процесу в початковій школі
- використовувати в освітньому процесі:
- системи теоретичних знань з освітніх галузей, визначених Держстандартом
- методики навчання освітніх галузей, визначених Державним стандартом початкової освіти;
- організовувати й проводити педагогічну діагностику учня
- добирати доцільні методи, засоби й форми навчання відповідно до визначених мети і завдань уроку, іншої форми навчання з огляду на специфіку змісту навчального матеріалу та індивідуальних особливостей учнів класу
- надавати батькам поради та рекомендації щодо підтримки учня в освітній діяльності за межами ЗЗСО
- організовувати взаємодію з батьками у різних формах
- створювати безпечні, психологічно комфортні умови освітнього процесу
- наповнювати освітнє середовище змістом відповідно до вимог Держстандарту
- ураховувати при створенні освітнього середовища індивідуальні потреби учнів, зокрема й обдарованих та дітей, які мають особливі освітні потреби.
Читайте в ж. «Заступник директора школи»
- Формувальне оцінювання: змінюємо підходи для повсякчас позитивної оцінки
- Облаштовуємо осередки в навчальних кабінетах початкової школи
- Як розробити й використовувати компетентнісно орієнтовані завдання
- Організація формувального оцінювання: 5 порад для вчителя початкових класів
- Як навчати учнів на засадах компетентнісного підходу
Справи керівника у жовтні: що проконтролювати