Питання щодо спецодягу працівників харчоблоку закладу дошкільної освіти врегульовані:
- Інструкцією з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладі
- Санітарним регламентом для дошкільних навчальних закладів.
У працівників харчоблоку мають бути:
- промаркований санiтарний та спецiальний одяг
- змінне взуття.
(абз. 1 та 2 п. 1 розд. 10 Санітарного регламенту)
Справи керівника у жовтні: що проконтролювати
Санітарний одяг — це:
- білий або світлий халат
- косинка, шапочка або ковпак
- фартухи з тканини для приготування і видачі їжі та полімерних матеріалів для миття посуду.
Такий одяг використовують для робіт, повʼязаних з організацією харчування. Тому в ньому заборонено:
- прибирати примiщення
- заходити в туалет
- виходити на вулицю.
Санітарний одяг зберігають окремо від верхнього одягу та особистих речей — в іншій шафі або гардеробній.
Перед вiдвiдуванням туалету санiтарний одяг залишають на вiшалцi поруч iз дверима туалету.
Заборонено застібати санітарний одяг шпильками, голками та зберігати в кишенях різні сторонні предмети.
(абз. 2 п. 14 розд. 7 та абз. 3 п. 1 розд. 10 Санітарного регламенту)
Скільки санітарного одягу
На одного працівника харчоблоку в закладі освіти має бути не менше трьох комплектів санітарного одягу.
На практиці в деяких закладах освіти працівники харчоблоку змінюють санітарний одяг відповідно до того, з якими продуктами працюють — сирими, напівфабрикатами чи готовими. А кухар змінює санітарний одяг перед тим, як видавати їжу.
Спеціальний одяг — це:
- темний халат
- косинка.
Їх використовують лише для прибирання приміщень харчоблоку й зберігають окремо від санітарного.
Замінювати санітарний та спеціальний одяг необхідно в міру забруднення.
(абз. 5 п. 1 розд. 10 Санітарного регламенту та п. 5.1 гл. 5 Інструкції)
Робоче взуття
Змінне робоче взуття має бути зручним та легким. Воно не має зісковзувати з ноги та ковзати по підлозі. Бажано, аби підошва робочого взуття не була пласкою і добре амортизувала.