Справи керівника у жовтні: що проконтролювати
Розкажіть дітям історію, засновану на фактах із життєпису композитора, творчо переформатованих відповідно до інтересів дошкільників.
Оберіть «дитячі» епізоди з життя великих музикантів або ситуації, пов’язані з образністю певних музичних творів.
Композиторські паралелі
У норвезького композитора Едварда Ґріґа (Edvard Grieg) були талісмани. Глиняна жабка завжди «гастролювала» разом із композитором у кишені його одягу, і перед концертом він неодмінно погладжував іграшку, сподіваючись на успіх. А ще у Ґріґа були іграшковий гномик і поросятко з квіточкою в зубах. Вранці він вітався з ними, а ввечері бажав їм добрих снів.
Інформацію в такому форматі «ув’язуйте» та доповнюйте цікавинками зі світу дітей Вигадана історія швидше нагадуватиме «фантазування за темою». Утім про достовірність фактів варто дбати, навіть коли вони перетворюються на казкові. Так ви зацікавите дошкільнят не лише музикою, а й особистістю композитора, наблизите їх до його епохи, сформуєте навичку уважно ставитися до всього, що оточує.
Біографічна казка
Ми знову в гостях у музичної казки. Нумо згадаємо, як звуть людину, яка створює музику? Правильно — композитор! Сьогодні казку присвячено творчості норвезького композитора Едварда Ґріґа.
Музичний керівник на глобусі або географічній мапі показує країну Норвегію, що неподалік від північного полюса. Це — батьківщина Едварда Ґріґа. Розглядає з дітьми береги Норвегії, які омивають холодні моря.
У красивій північній країні, що зветься Норвегія, народився Едвард Ґріґ. Будинок його батьків стояв у горах, посеред лісових заростей. Тож щоранку композитор прокидався разом із природою. Першими пробуджувалися дерева, шелестіли своїм листячком та хитали гіллям. Із гніздечок визирали птахи і починали свою ранкову перекличку. За ними оживало все у нірках, під травою, під корінням. І нарешті ліс, який прокинувся, зустрічав сонце, що велично піднімалося з-за гір та проголошувало початок нового дня.
Зараз ми почуємо п’єсу Едварда Ґріґа «Ранок». Ця п’єса починається дуже тихенько та «прозоро», поступово звучання стає гучним та «багатоколірним». Вслухайтеся в різні тембри інструментів — починає мелодію флейта, підхоплює її гобой, потім приєднуються скрипки. Так композитор від «прохолодних» тембрів духових інструментів веде нас до «теплого» звучання струнних інструментів.
Звучить «Ранок» із сюїти «Пер Ґюнт».
Скачайте біографічну казку про композитора Ґріґа, гномів та глиняну жабку
Ольга Скуратівська,
викладач дитячої музичної школи № 6, Дніпропетровськ