Ні, такі дії неправомірні.
Обґрунтуємо за штатними нормативами та повноваженнями вихователя-методиста.
Справи керівника у жовтні: що проконтролювати
Посада вихователя-методиста за штатним розписом
Штатні розписи закладів дошкільної освіти встановлюють органи управління освітою, керуючись Типовими штатними нормативами дошкільних навчальних закладів, затв. наказом МОН від 04.11.2010 № 1055.
Коли формують штатні розписи ЗДО, то враховують:
- тип закладу
- кількість груп та їх наповнюваність
- режим роботи
- площу приміщень закладу.
Типовими штатними нормативами визначено, що кількість шт. од. посади вихователя-методиста вводять із розрахунку:
| 0,5 шт. од. |
| 1 шт. од. |
| 1,5 шт. од. |
У закладах компенсуючого типу (санаторні, спеціальні) вводять додатково посаду вихователя-методиста за кількістю груп:
- 0,5 шт. од. — 4-7 груп у яслах-садках
- 0,5 шт. од. — 4-5 груп у дитячих садках
- 1 шт. од. — 8 груп у яслах-садках
- 1 шт. од. — 6 груп у дитячих садках.
Повноваження вихователя-методиста
Повноваження вихователя-методиста визначено Типовим положенням про методичний кабінет дошкільного навчального закладу, затв. наказом МОН від 09.11.2010 № 1070.
Основні з них:
- управління діяльністю дошкільного закладу (у методичній частині), зокрема навчально-методичне забезпечення освітнього процесу
- організація роботи методичного кабінету закладу, його оснащення
- методичний супровід педагогів, надання їм практичної допомоги щодо —
– підвищення кваліфікації, професійної компетентності
– складання планів освітньої роботи з дітьми
– коректування планів і відстеження їх виконання
– організації роботи з дітьми
– реалізації педагогічних ініціатив та апробації навчальної літератури, методичних розробок
- організація наставництва молодих спеціалістів
- організація роботи педагогічної ради
- сприяння підготовці та проведенню засідань батьківського комітету, піклувальної ради, поширення серед батьків психолого-педагогічних знань тощо
- організація роботи творчих груп педагогів закладу з метою аналізу перспективного педагогічного досвіду, розробки моделей планування та проведення освітнього процесу з різних видів діяльності, форм організації життєдіяльності дітей
- розробка методичних рекомендацій для педагогів і батьків, зразків наочно-дидактичного матеріалу тощо
- моніторинг стану освітнього процесу у групах дошкільного закладу, умов забезпечення психічного, фізичного, соціального і духовного благополуччя дошкільників, рівня їхньої життєвої компетентності.
Отож, вихователь-методист має бути у штаті закладу дошкільної освіти, адже від постійного методичного супроводу залежать:
- рівень професійної майстерності педагогів
- якість освітнього процесу
- рівень розвитку дітей.
Дії сільського голови щодо скорочення посади вихователя-методиста у закладах дошкільної освіти неправомірні. Слід також виокремити основні принципи місцевого самоврядування, як-от:
- законність
- правова, організаційна та матеріально-фінансова самостійність.
З відповіді Світлани НЕРЯНОВОЇ,
в. о. начальника відділу дошкільної освіти
департаменту загальної середньої та дошкільної освіти
Міністерства освіти і науки України,
ж. «Практика управління дошкільним закладом»