Інформаційний стенд дає змогу медичній сестрі закладу дошкільної освіти:
- пропагувати здоровий спосіб життя
- сприяти профілактиці інфекційних захворювань серед учасників освітнього процесу
- формувати правильні харчові звички.
Справи керівника у жовтні: що проконтролювати
Якщо батьки не мають часу особисто поставити запитання щодо здоров’я своєї дитини, то стенд дає змогу допомогти батькам опосередковано. У такому разі стенд — це засіб візуальної комунікації медичної сестри із ними.
Крок 1. Визначте цільову аудиторію
Інформаційні матеріали медична сестра дошкільного закладу може адресувати:
- батькам вихованців
- педагогічним працівникам
- помічникам вихователів
- працівникам харчоблоку
- завідувачеві господарства
- комірнику
- машиністові з прання білизни.
Утім, поєднувати інформацію для різних категорій працівників на одному стенді небажано.
Тому:
- якщо працюєте у дошкільному закладі, що має велике приміщення, розробіть стенди для кожної цільової аудиторії
- якщо приміщення невелике, то окремий стенд робіть лише для батьків вихованців.
Інформацію для працівників у такому разі розміщуйте на загальному стенді закладу, створивши медичну рубрику.
Крок 2. Сплануйте рубрики стенду і їх змістове наповнення
Продумайте, чим та за яким принципом наповнюватимете стенд.
Розміщуйте інформаційні матеріали не «для галочки».
Батьків вихованців завжди цікавить інформація щодо:
- харчування дітей у закладі і вдома
- заходів з профілактики інфекційних та хронічних захворювань у дітей
- безпечності вакцинації тощо.
Педагогічні працівники та помічники вихователів хочуть бачити на стенді інформацію на кшталт:
- як розпізнати те чи те інфекційне захворювання у дошкільників
- які заходи проводити з профілактики професійних захворювань
- як надавати домедичну допомогу тощо.
Пропонуємо наповнювати стенд за рубриками — окремими інформаційними блоками. Для кожної цільової аудиторії продумайте ті, що відображатимуть зміст актуальної для неї інформації та приваблюватимуть саме її. Назви рубрик мають інтригувати, а не вводити читачів в оману оригінальним формулюванням.
Постійні рубрики
Оскільки однією з функцій стенда є представницька, то він має якомога ґрунтовніше репрезентувати діяльність медичної сестри. Саме на це зорієнтовані постійні рубрики.
На стенді для батьків таких рубрик може бути дві-три, приміром:
- денне меню
- показники фізичного розвитку дітей
- графік роботи консультпункту.
Орієнтовний зміст постійних рубрик інформаційного стенду для батьків
Для педагогічних працівників та працівників харчоблоку можна передбачити більше постійних рубрик — три-чотири.
Орієнтовний зміст постійних рубрик інформаційного стенду для педагогічних працівників
Для працівників харчоблоку передбачте рубрики, у яких:
- висвітлюватимете питання особистої гігієни, безпечності та якості страв
- розміщуватимете графік видачі їжі, примірне двотижневе та денне меню тощо.
Варіативні рубрики
Завдання варіативних рубрик — урізноманітнити інформацію на стенді, позбутися офіційності.
Ці рубрики наповнюйте інформацією просвітницько-профілактичного характеру відповідно до сезону або епідемічної ситуації.
Варіативні рубрики інформаційного стенда для батьків
На інформаційному стенді для працівників на початку нового навчального року розмістіть:
- графік проходження обов’язкових профілактичних медичних оглядів
- графік роботи консультпункту на рік.