Профорієнтаційні заходи у старшій школі

Розглянемо один із п’яти ефективних способів допомогти старшокласникам у їхній профорієнтації

Будь-який профорієнтаційний захід для старшокласників зазвичай має традиційну форму, як-от:

  • день відкритих дверей
  • тиждень факультету
  • ярмарок професій
  • екскурсія на підприємство.

Справи керівника у жовтні: що проконтролювати

Дні відкритих дверей і тижні факультетів як профорієнтаційні заходи для учнів 10-11 класів найчастіше організовують у вищих навчальних закладах. Майбутні студенти отримують інформацію на сайтах закладів освіти.

Завдання школи — проконсультувати, як шукати програми, за якими навчає виш, інформацію про дні відкритих дверей тощо.

Як відбуваються традиційні профорієнтаційні заходи

День відкритих дверей

Деякі виші практикують виїзні дні відкритих дверей і тижні факультетів.

Виїзний день відкритих дверей можна організувати на базі школи за домовленістю з адміністрацією вишу.

Тиждень факультету

Передбачає деталізованішу презентацію спеціальностей, знайомство з викладачами й ознайомлення з переліком навчальних дисциплін, тому його бажано організовувати у виші.

Ярмарок професій

Це публічна презентація вишу в інтерактивній формі.

Виші презентують свої спеціальності, які можуть здобути старшокласники, ознайомлюють їх з умовами вступу.

Учні мають змогу поспілкуватися безпосередньо із представниками навчальних закладів та з перших уст одержати інформацію про:

  • специфіку навчання
  • умови вступу
  • проходження практики
  • подальше працевлаштування.

Під час ярмарків професій представники вишів:

  • показують відеофільми про студентське життя та особливості навчання
  • відповідають на запитання відвідувачів
  • розширюють, уточнюють, закріплюють їхні уявлення про професії.

Захід відбувається як виставка-презентація професій. У ярмарку професій беруть участь учні, їхні батьки, спеціально запрошені фахівці служби зайнятості. Вони мають змогу вільно пересуватися від майданчика до майданчика.

Під час проведення ярмарків учасникам пропонують презентаційні друковані матеріали — буклети та листівки, довідники та матеріали навчальних закладів з інформацією.

Найпопуляріші та найзатребуваніші професії на ринку праці України

  • програміст
  • інженер та архітектор
  • дизайнер
  • менеджер готельно-туристичного господарства
  • бухгалтер та аудитор
  • юрист
  • менеджер з персоналу
  • маркетолог
  • менеджер організаційної діяльності
  • журналіст
  • технолог харчового виробництва

Крім представників вишів, учасники ярмарку мають змогу:

  • поспілкуватися з профконсультантами і психологами щодо вибору професії
  • дізнатися про можливість одержання професії за сприяння служби зайнятості
  • ознайомитися з найзатребуванішими на ринку праці професіями та спеціальностями
  • проконсультуватися з юристом.

Екскурсія на підприємство

Профорієнтаційні екскурсії проводять на підприємствах, у музеях або на тематичних експозиціях, у закладах професійної освіти. Якщо такої можливості немає, педагог або фахівець служби зайнятості може використати відео віртуальної екскурсії на виробництво.

Такі профорієнтаційні заходи для учнівської молоді, педагогів шкіл і батьків старшокласників формують позитивне ставлення до професій, розширюють світогляд учнів, дають змогу свідомо обирати професійний шлях та є профілактикою безробіття.



зміст

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді