Що важливо врахувати практичному психологу під час спостереження за взаємодією батьків із вихованцем дошкільного закладу
Метод спостереження — один із основних для діагностики та подальшої корекційної роботи з дошкільниками. Скористайтеся планом спостереження, аби не проґавити чогось важливого.
Справи керівника у жовтні: що проконтролювати
Скачайте план спостереження за взаємодією батьків з дитиною.
Загальне емоційне ставлення до особистості дитини | | - негативне (жорсткі контакти)
- нейтральне
- позитивне (теплі контакти)
|
Інтерес батьків до процесу взаємодії з дитиною | | - відсутність інтересу до здійснення взаємодії з дитиною
- наявність інтересу до окремих моментів діяльності дитини
- наявність стійкого інтересу до взаємодії з дитиною в цілому
|
Емоційна задоволеність результатом взаємодії | | - вияв байдужості до результату взаємодії з дитиною
- вияв задоволеності результатом взаємодії з дитиною (гарний настрій)
- вияв задоволеності результатом взаємодії з дитиною (емоційно-забарвлені висловлювання)
|
Оцінне ставлення до дій дитини в процесі взаємодії | | - використання неконструктивних способів оцінювання (вияв незадоволення, осуду)
- зацікавленість зовнішньою картиною успіху-неуспіху дитини, використання оцінних висловлювань, спрямованих на дії дитини
- використання конструктивних способів оцінювання (обґрунтована похвала, пояснення помилок, підказки)
|
Способи спілкування з дитиною | | - відсутність ефективних способів спілкування з дитиною (неготовність вислухати дитину, небажання переконати її, невміння обґрунтувати свої вимоги)
- готовність включитися у процес спілкування з дитиною і водночас демонстрація відсутності такого досвіду
- вияв ефективних способів спілкування з власною дитиною (готовність вислухати дитину, здатність переконати дитину, обґрунтувати свої вимоги)
|
Способи виконання спільних дій | | - невключення батьків у процес виконання спільного завдання
- виконання батьками окремої частини роботи (відсутність співпраці з дитиною)
- виконання завдання разом з дитиною, наявність взаємодопомоги
|