Освіта під час війни: що треба знати
Як навчати дітей, які перебувають за кордоном
Багато українських дітей нині здобувають освіту в країнах тимчасового прихистку. Значна частина цих учнів одночасно навчаються й у наших школах. Опанування двох освітніх програм одночасно призводить до збільшення навчального навантаження на учнів та, як наслідок, до погіршення їхнього стану здоров’я. Уникнути перенавантаження учнів, які навчаються в двох закладах освіти — українському та країни перебування, допоможуть кілька кроків. Читайте, як навчати та оцінювати унів, які перебувають за кордоном.
Враховуйте результати навчання предметів, які учень опановує в закордонній школі
МОН рекомендує враховувати результати навчання з тих предметів, які учень опановує в закордонній школі. Про це йдеться в Методичних рекомендаціях щодо окремих питань здобуття освіти в закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану в Україні (наказ МОН від 15.05.2023 № 263).
⇒ Створення класів безпеки у закладах освіти
Якість знань учня значною мірою залежить відтого, чи систематично він відвідує навчальні заняття вшколі. Пропонуємо зразок аналітичної довідки тарекомендації, щодопоможуть проконтролювати відвідуваність занять учнями.
Оптимізуйте освітній процес
Оптимізувати освітній процес допоможуть кілька рекомендацій.
Інформаційна довідка зі школи країни перебування
Для того щоб оптимізувати освітній процес і максимально врахувати в розкладі онлайн-уроків навчання дитини в закордонній школі, запропонуйте батькам взяти в цій школі інформаційну довідку. У ній мають бути такі відомості:
- час перебування дитини в школі протягом дня
- перелік предметів, які дитина вивчає в навчальному році
- особливості системи оцінювання, найвищого і найнижчого балів у закладі країни перебування.
Переведіть на індивідуальну форму здобуття освіти
Якщо учень навчається у двох закладах освіти — українському та країни перебування, його можна перевести на індивідуальну форму здобуття освіти: сімейну (домашню) або екстернат. Це дасть змогу зменшити навчальне навантаження. Для переведення дитини батьки можуть подати заяву в будь-який час протягом навчального року.
Індивідуальна освітня траєкторія
Для того щоб реалізувати індивідуальну освітню траєкторію учнів заклад освіти складає графік консультацій, визначає форми, засоби і періодичність оцінювання результатів навчання (п. 7 розділу І Положення про індивідуальну форму здобуття повної загальної середньої освіти, наказ МОН від 12.01.2016 № 8). За потреби заклад освіти розробляє для учня індивідуальний навчальний план. У ньому вказує освітні компоненти, що відмінні від визначених освітньою програмою закладу, їх послідовність, форму і темп засвоєння учнем. Під час розроблення індивідуального навчального плану враховуйте освітню програму й навчальний план закладу освіти, в якому навчається учень в країні перебування. Керівник закладу освіти має ознайомити учнів та їхніх батьків із нюансами організації відповідної індивідуальної форми здобуття освіти, зокрема роз’яснити порядок і періодичність оцінювання. Батьки можуть надіслати закладу освіти підписаний ними індивідуальний навчальний план або його скановану копію будь-якими засобами зв’язку — факсом, електронною поштою тощо. + Рекомендації не лише допоможуть уникнути перевантаження учнів, які навчаються у двох школах, а й сприятимуть у довгостроковій перспективі їх поверненню в Україну після нашої Перемоги.
Джерело: стаття журналу Заступник директора школи