Ранкове коло і прогулянка
Під час ранкового кола вихователь запитує в дітей, як вони почуваються, який мають настрій. Відтак записує на робочій стіні тему дня — «Здоров’я» — і пропонує дітям розглянути картинки й поміркувати, що таке здоровий спосіб життя. (Корисна їжа, сон, спорт.) А як на наше здоров’я впливає природа? Чим вона нас забезпечує? (Сонячним світлом, чистим повітрям.) Вихователь пояснює, що для життя нам необхідне чисте повітря: ми його не бачимо, але воно оточує й наповнює нас.
Вправа «Як побачити повітря». Кожна дитина отримує склянку з водою і коктейльну соломинку. Діти занурюють соломинки у воду і дмухають у них. У воді утворюються бульбашки. Це повітря, яке міститься в наших легенях.
Під час прогулянки вихователь розповідає, що свіже повітря ми отримуємо завдяки рослинам, особливо, деревам. Потім пропонує дітям виконати дихальну гімнастику, пограти в рухливі ігри.
Як впоратися з емоційними складнощами: поради♥ Екологічне виховання дошкільників
Друга половина дня
Дидактична вправа «Правила». Вихователь нагадує дітям, що на наше здоров’я впливають різні чинники, зокрема й повітря. Потрібно намагатися дихати чистим повітрям, а для цього слід дотримуватися деяких правил.
- Частіше гуляй у парках і скверах подалі від доріг.
- Поблизу дороги намагайся не дихати глибоко, дихай лише через ніс.
- Провітрюй кімнату, роби вологе прибирання, щоб у повітрі не витав пил.
Полілог «Свіже повітря»: Як ви розумієте словосполучення «свіже повітря»? Де легше дихати — у зачиненій кімнаті чи в лісі? Як зробити, щоб повітря в кімнаті було свіжим? Пригадайте, коли повітря свіжіше: після дощу чи під час спеки.
Творча діяльність. Діти виготовляють зі сторінок старих журналів вітрячки. Відтак випробовують силу свого подиху, дмухаючи на кольорові пелюстки.
Практичні рекомендації та картки контролю, щодопоможуть перевірити, як вихователі організовують роботу зформування в дітей культурно-гігієнічних навичок.
Харчуюся правильно
Ранкове коло і прогулянка
Вихователь говорить дітям: «Аби бути здоровим потрібно правильно харчуватися». Відтак пропонує поміркувати й назвати, яку їжу ми називаємо корисною, а яку — шкідливою. За потреби вихователь корегує відповіді й підказує.
Гра «Чарівне люстерко». Вихователь демонструє дітям фокус — прикладає люстерко до картинки із зображенням половинки овоча чи фрукта. Зображення відбивається у дзеркалі й стає цілісним. Потім діти виконують цей фокус самостійно. При цьому називають утворений овоч чи фрукт, знаходять серед запропонованих вихователем карток відповідну й прикріплюють її на робочій стіні.
Дидактична гра «Упізнай за тінню». Вихователь пропонує дітям розглянути картинки із зображеннями тіней різних продуктів харчування — корисних і некорисних. Діти мають відгадати їх і назвати, до якої категорії вони належать.
Друга половина дня
Дидактична гра «Так і ні». Вихователь від імені будь-якого ігрового персонажа розповідає про його звички. Приміром:
- Я їм багато цукерок.
- Я вживаю овочі та фрукти.
- Я полюбляю солодкі газовані напої.
Діти уважно слухають і, якщо вважають звичку корисною, піднімають зелений прапорець, а якщо шкідливою — червоний.
Дидактична гра «Магазин». Діти об’єднуються у дві команди. Вихователь розкладає в різних місцях картки із зображеннями продуктів харчування. Команди отримують кошики й шикуються одне за одним. Вони мають наввипередки зібрати в кошики корисні продукти. Спочатку біжать перші гравці й беруть по одному продукту, потім другі і т. д.
Виготовлення часникових медальйонів. У процесі роботи вихователь пояснює дітям, що часник дуже корисний. Він «відганяє» усі хвороби.
За матеріалами статті журналу Вихователь-методист дошкільного закладу