Згадайте, яких труднощів зазвичай зазнають педагоги у своїй діяльності. Так, це проблеми, пов’язані зі:
- спілкуванням з учнями, схильними до девіантної поведінки
- пошуком і застосуванням ефективних методів та прийомів організації розвивального навчання (інтерактивних методів у навчальній діяльності).
Деколи педагоги:
- ігнорують особистісний підхід у спілкуванні з дітьми
- не вміють урегульовувати свій емоційний стан.
Формування психологічної компетентності
Психологічну компетентність не прищепити — її набувають свідомо, потребуючи. Тому практичний психолог має забезпечити умови, щоби вчитель бажав підвищувати свою компетентність у психолого-педагогічних питаннях.
Для підвищення рівня психологічної компетентності вчителів та розвитку їхньої загальної психологічної культури застосовні інтерактивні методи роботи практичних психологів з педагогами.
У цьому допоможуть завдання спеціального навчального семінару-практикуму
Ефективність навчальної взаємодії
Якого педагога нині можна вважати компетентним? Напевне, того, хто належно реалізує власне призначення — навчати та сприяти розвитку дітей. Результат цієї роботи значно залежить від установлення довірливих та дружніх стосунків педагога з дітьми, від того, наскільки сприятливим є психологічний клімат у шкільному та педагогічному колективі.
На формування сприятливого психологічного клімату серед педагогічного колективу практичний психолог у своїй роботі звертається до комплексного підходу:
- надає індивідуальні та групові консультації педагогам
- здійснює активну просвітницьку роботу, щоб зацікавити вчителів та заохотити їх до пошуку шляхів співпраці з фахівцями психологічної служби
- проводить із педагогами заняття з елементами тренінгів, аби навчити їх вдало регулювати власний емоційний стан
- сприяє розвитку позитивних професійних та особистісних якостей педагогів (емпатії та рефлексії)
- здійснює профілактику негативних проявів, які ускладнюють зростання психологічної компетентності (синдрому професійного вигорання)
- впроваджує інтерактивні форми роботи з колективом.
Навчайте і заохочуйте вчителів до ефективної навчальної взаємодії з учнями, мотивуйте до практичної реалізації запропонованих вами рекомендацій.