Які функції педагога мережевого суспільства
Запитання
Функції і завдання педагога змінюються. Якими вони є у сучасному світі?
Відповідь
Справи керівника у жовтні: що проконтролювати
Якщо педагог бажає залишитися у професії, то має усвідомлювати, що зміна часу потребує від нього якісно нової компетентності. У світі VUCA його завдання — постійно оновлювати свої вже сформовані професійні знання, уміння й навички, тобто набути компетентності до оновлення компетенцій. Чому саме ця вимога для сучасного педагога найактуальніша?
Передусім тому, що у мережевому суспільстві змінилася місія освіти, а отже, змінилися функції педагога. Він вже не є джерелом знань, умінь і навичок.
Педагог мережевого суспільства —
- мотиватор
- комунікатор
- навігатор
в організації діяльності дитини.
Саме в різних видах діяльності дитина через особисту активність не лише набуває потрібних знань, умінь і навичок, а й навчається застосовувати їх у різних умовах, збагачуючи особистий досвід, набуваючи життєвої компетентності.
Адже школа майбутнього — це школа:
- мотивації;
- можливостей;
- індивідуалізації.
Як підготувати дитину до такої школи? Як педагогу досягти очікуваних особистісних та професійних змін?
За матеріалом Тамари Піроженко, завідувача лабораторії психології дошкільника
Інституту психології ім. Г. С. Костюка НАПН України, д-р психол. наук