В Україні обговорюють тривалість уроків у школах

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

З огляду на успішний іноземний досвід і показники міжнародних рейтингів, освітяни та громадськість України активно обговорюють питання подовження тривалості уроків в українських школах.

Українська громадськість обговорює можливість подовження тривалості уроків у школах з огляду на успішний досвід східних і північних колег.

Після оприлюднення глобального рейтингу середньої освіти PISA виявилося, що лідерами світового освітнього простору є країни, в яких подовжена тривалість навчального часу. Так, перші позиції поділили між собою Китай та Фінляндія, а Велика Британія вже переходить до подовжених уроків у школах. Українською громадськістю та освітянами були проаналізовані переваги та недоліки можливого реформування вітчизняної середньої освіти.

«Незважаючи ні на які рейтинги, я не вважаю, що наша освіта гірша. Справа в тому, що рейтинги різні, і результати в них теж різні. А система освіти в кожній країні створюється роками, і переймати чийсь досвід — це не вихід. Не думаю, що збільшення кількості проведеного в школі часу поліпшить результати, власне, як і скорочення канікул. Діти і так більшу частину дня проводять на навчанні. До того ж є ще й ГПД, і якщо дитина на неї ходить, то він якраз і проводить у школі цілий день», — розповів директор департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН України Олег Єресько. На його думку, краще акцентувати увагу на якості підготовки вчителів, бо це важливіше, ніж кількість годин, проведених за партою.

Вчителі також дотримуються такої позиції, наголошуючи, що навантаження на учнів уже сьогодні є значним: «Діти і так завантажені далі нікуди. Вони приходять додому і сідають робити непідйомні домашні завдання, хоча за нормами вони повинні становити не більше 1/3 класної роботи. А все тому, що вчителі самі не можуть розподіляти роботу. Якщо копнути глибше, то проблема в тому, що до педвишів студентів беруть за залишковим принципом — тих, хто не пройшов до інших ВНЗ. І часто самі майбутні викладачі не хочуть і не вміють працювати з дітьми, а роблять це від безвиході»,  — сказала вчитель математики з Луганська Наталя Василенко.

Поряд з цим, знайшлися і прихильники ідеї подовження тривалості навчального процесу. На її підтримку висловилася вчителька з Маріуполя Марія Онищенко: «За 45 хвилин важко повторити старий матеріал і засвоїти новий. Саме тому дітям і задають величезні домашні завдання, які вони часто не можуть виконати просто тому, що не до кінця зрозуміли інформацію на уроці. Крім того, не так вже багато дітей ходять в якісь гуртки, батьки у всіх на роботі, і діти надані самі собі і вулиці. Інша справа, що за додаткові години вчителям потрібно доплачувати. З такими зарплатами, як у нас, змушувати працювати понаднормово — це взагалі злочин».

Шановні освітяни, запрошуємо вас долучитися до обговорення теми за посиланням.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Асистент вчителя: основні обов’язки

Розглянемо, які функції виконує асистент вчителя, як він співпрацює з учителем та яка різниця між асистентом вчителя та асистентом дитини
79601

Адаптація п’ятикласників до навчання у школі

Матеріал статті ви зможете використати: при підготовці до виступу на батьківських зборах як класний керівник чи психолог; у консультаціях батьків з питань адаптації учнів 5 класу до навчання в базовій (основній) школі; для самоосвіти як вчитель.
115822

Як аналізувати урок вчителя

Аналіз уроку — частина внутрішньошкільного контролю. Яка його мета, як підготуватися до відвідування уроку, які типові помилки в аналізуванні уроків мають місце — у статті.
252730

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді