Ігри й іграшки

До вашої уваги пропонуємо квітневе число журналу «Методична скарбничка вихователя», в якому подано змістове наповнення теми «Ігри й іграшки», принципи побудови інтегрованих занять, методичні рекомендації щодо організації ігор-«знайомок» та багато іншого.

Вийшло з друку четверте число журналу «Методична скарбничка вихователя». На його сторінках подано добірку методичних матеріалів на тему «Ігри й іграшки»

Гра й діти — невіддільні одне від одного. У дошкільному дитинстві гра є провідним видом діяльності дитини. Граючись, дитина пізнає світ, набуває безцінного життєвого досвіду. А обов’язковим і безпосереднім супутником гри є іграшка.

У вступній статті «Запрошуємо до чарівного світу гри, або Пограємося» охарактеризовано практичний та теоретичний рівні проживання з дошкільниками теми «Ігри й іграшки», описано соціально-моральний напрям теми, втілений у формі літературних проектів «Жива іграшка» та «Друг дитинства», а також творчий напрям — у формі майстер-класів.

На сторінках журналу до вашої уваги — змістове наповнення теми у вигляді інтелектуальної карти, ідея, лексичне поле, очікувані результати проживання теми, тематика інтегрованих занять на два тижні, матрична схема тематичного блоку, а також план-схема змістового наповнення літературного проекту на основі мультфільму «Жива іграшка».

Будь-яка модель планування та організації освітнього процесу передбачає перевірку його ефективності. Одним із способів оцінювання якості опанування дошкільниками теми є аудит, а його інструментом — асоціативна карта. Методичні рекомендації щодо використання асоціативних карт під час аудиту на тему «Ігри й іграшки», а також послідовність роботи з асоціативними картами подано у статті «Асоціативна карта як інструмент аудиту».

Для дітей іграшка — це більше, ніж просто забавка. Улюблена іграшка розділяє з дитиною її почуття й переживання, стає незамінним другом. Саме таким другом дитинства був для хлопчика (головного персонажа оповідання Віктора Драгунського «Друг дитинства») ведмедик, несподівана зустріч із яким описана в оповіданні, обраному для літературного проекту. Про те, як працювати з дошкільниками над оповіданням за його змістовими лініями — у статті «Іграшка — друг дитинства». Також подано змістове наповнення літературного проекту у вигляді інтелектуальної карти та інтегровані заняття за її тематичними напрямами.

Живучи в полікультурному світі, усім нам так важливо розуміти одне одного. Тож володіння іноземною мовою нині актуальне не лише для дорослих, а й для дітей. Так, ефективною формою роботи щодо опанування англійської мови є заняття, що побудовані на інтегративній основі. У статті «Вивчаємо англійську мову» описано методичні принципи побудови інтегрованих занять, охарактеризовано структуру та змістові компоненти занять з англійської мови, а також подано конспект інтегрованого заняття на тему «Toys».

Ігрова взаємодія є однією з найважливіших форм спілкування дошкільників. Тож у матеріалі «Знайомство як технологія успішної людини, або Як технологію знайомства зробити надбанням дитини» продовжуємо надавати педагогам методичні рекомендації щодо організації ігор-«знайомок» у дошкільному навчальному закладі, а також пропонуємо картки із описом ігор-«знайомок» без реквізиту, з предметами, з елементами малювання та хореографії.

Картотека «ігрового» числа журналу, як завжди, багата на цікаві форми роботи з дошкільниками. Окрім ігор-«знайомок», на картках пропонуємо до вашої уваги такі дидактичні матеріали:

  • плани конспекти занять;
  • мовленнєві та логіко-математичні вправи;
  • дидактичні вправи;
  • бесіди, інтерактивні ігри та дослід.

На кольорових сторінках цього числа — майстер-класи з виготовлення саморобних іграшок та оригінальної іграшки-трансформера, аудит у формі асоціативної карти «Іграшки», оповідання «Друг дитинства» з ілюстраціями.

А ще на сторінках квітневого числа журналу «Методична скарбничка вихователя» ви знайдете вірші із творчими ігровими завданнями, асоціативні карти із завданнями для аудиту та багато іншої корисної інформації.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Завершуємо навчальний семестр у школі

На закінчення навчального семестру в закладах загальної середньої освіти педагоги підбивають підсумки роботи, звітують. Нині звіт учителя за семестр — це здебільшого вчасне виставлення оцінок за семестр, коректно заповнені класний журнал і табелі навчальних досягнень учнів
206459

Психолого-педагогічна характеристика учня: як скласти

Часто практичним психологам закладів освіти надходить запит на діагностику дитини та подання результатів обстеження в різні служби. Оптимальним варіантом представлення результатів обстеження є психологічна характеристика учня.
405835

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді