Вийшло з друку четверте число журналу «Методична скарбничка вихователя». На його сторінках подано добірку методичних матеріалів на тему «Ігри й іграшки»
Гра й діти — невіддільні одне від одного. У дошкільному дитинстві гра є провідним видом діяльності дитини. Граючись, дитина пізнає світ, набуває безцінного життєвого досвіду. А обов’язковим і безпосереднім супутником гри є іграшка.
У вступній статті «Запрошуємо до чарівного світу гри, або Пограємося» охарактеризовано практичний та теоретичний рівні проживання з дошкільниками теми «Ігри й іграшки», описано соціально-моральний напрям теми, втілений у формі літературних проектів «Жива іграшка» та «Друг дитинства», а також творчий напрям — у формі майстер-класів.
На сторінках журналу до вашої уваги — змістове наповнення теми у вигляді інтелектуальної карти, ідея, лексичне поле, очікувані результати проживання теми, тематика інтегрованих занять на два тижні, матрична схема тематичного блоку, а також план-схема змістового наповнення літературного проекту на основі мультфільму «Жива іграшка».
Будь-яка модель планування та організації освітнього процесу передбачає перевірку його ефективності. Одним із способів оцінювання якості опанування дошкільниками теми є аудит, а його інструментом — асоціативна карта. Методичні рекомендації щодо використання асоціативних карт під час аудиту на тему «Ігри й іграшки», а також послідовність роботи з асоціативними картами подано у статті «Асоціативна карта як інструмент аудиту».
Для дітей іграшка — це більше, ніж просто забавка. Улюблена іграшка розділяє з дитиною її почуття й переживання, стає незамінним другом. Саме таким другом дитинства був для хлопчика (головного персонажа оповідання Віктора Драгунського «Друг дитинства») ведмедик, несподівана зустріч із яким описана в оповіданні, обраному для літературного проекту. Про те, як працювати з дошкільниками над оповіданням за його змістовими лініями — у статті «Іграшка — друг дитинства». Також подано змістове наповнення літературного проекту у вигляді інтелектуальної карти та інтегровані заняття за її тематичними напрямами.
Живучи в полікультурному світі, усім нам так важливо розуміти одне одного. Тож володіння іноземною мовою нині актуальне не лише для дорослих, а й для дітей. Так, ефективною формою роботи щодо опанування англійської мови є заняття, що побудовані на інтегративній основі. У статті «Вивчаємо англійську мову» описано методичні принципи побудови інтегрованих занять, охарактеризовано структуру та змістові компоненти занять з англійської мови, а також подано конспект інтегрованого заняття на тему «Toys».
Ігрова взаємодія є однією з найважливіших форм спілкування дошкільників. Тож у матеріалі «Знайомство як технологія успішної людини, або Як технологію знайомства зробити надбанням дитини» продовжуємо надавати педагогам методичні рекомендації щодо організації ігор-«знайомок» у дошкільному навчальному закладі, а також пропонуємо картки із описом ігор-«знайомок» без реквізиту, з предметами, з елементами малювання та хореографії.
Картотека «ігрового» числа журналу, як завжди, багата на цікаві форми роботи з дошкільниками. Окрім ігор-«знайомок», на картках пропонуємо до вашої уваги такі дидактичні матеріали:
- плани конспекти занять;
- мовленнєві та логіко-математичні вправи;
- дидактичні вправи;
- бесіди, інтерактивні ігри та дослід.
На кольорових сторінках цього числа — майстер-класи з виготовлення саморобних іграшок та оригінальної іграшки-трансформера, аудит у формі асоціативної карти «Іграшки», оповідання «Друг дитинства» з ілюстраціями.
А ще на сторінках квітневого числа журналу «Методична скарбничка вихователя» ви знайдете вірші із творчими ігровими завданнями, асоціативні карти із завданнями для аудиту та багато іншої корисної інформації.