У світі казок

В одинадцятому числі журналу «Методична скарбничка вихователя» пропонуємо педагогам навчально-методичні матеріали, присвячені темі «У світі казок».

Із казкою зазвичай пов’язані найсвітліші спогади дитинства. Саме казка найорганічніше вплітається в життя дітей, їхні розваги та ігри, намагання зрозуміти й засвоїти закони суспільного буття. Тож зануритися разом з дошкільниками в казку пропонуємо в листопадовому числі журналу «Методична скарбничка вихователя».

Казка входить у життя дитини з раннього віку. І головним ретранслятором багатовікової мудрості людства, відображеної в казці, стають дорослі — батьки, педагоги, старші діти. При цьому вкрай необхідно допомогти дітям виокремити з казкового тексту та засвоїти безцінні життєві уроки. Про основні напрями, у яких найефективніше ознайомлювати дошкільників зі світом казки, а також рекомендовані форми роботи у межах кожного напряму — у вступній статті «Віками блукають світом казки».

Під час проживання з дошкільниками казкової теми педагогам стануть у пригоді ідея, лексичне поле, очікувані результати опрацювання теми, її змістове наповнення у вигляді інтелектуальної карти, тематика інтегрованих занять на два тижні та матеріали, представлені на картках картотеки, — плани конспекти занять, мовленнєві, дидактичні вправи, полілоги, ігри тощо.

У матеріалі «Розумні» кубики: розвивальні завдання на основі звичайних кубиків» описуємо цікавий засіб збагачення пізнавального досвіду дітей. Розгортки «розумних» кубиків на казкову тематику представлені на кольорових сторінках журналу. А ще на цих сторінках пропонуємо Вашій увазі такі матеріали:

  • аудит на тему «У світі казок» — асоціативна карта та зображення із завданнями;
  • майстер-клас виготовлення персонажів із казки «Дюймовочка» — «Конструюємо казку»;
  • ілюстрацію до казки Ганса Хрістіана Андерсена «Дюймовочка».

Основою для реалізації літературного проекту пропонуємо казку Ганса Хрістіана Андерсена «Дюймовочка». Методичні рекомендації щодо опрацювання з дошкільниками основних тематичних напрямів казки, а також основні змістові аспекти кожного напряму та орієнтовні форми роботи з дітьми, які можна використати під час інтегрованих занять подано в матеріалі «Великий світ крихітки Дюймовочки». Розроблено також планування освітньої роботи на основі казки у вигляді інтелектуальної карти та дидактичні матеріали до літературного проекту: мовленнєві, лексико-граматичні вправи, полілоги, дидактичні ігри, бесіди тощо.

Казка має потужний розвивальний та виховний потенціал. То як же допомогти дошкільникам побачити та осягнути цінності, приховані в казковому сюжеті? Про це ідеться у матеріалі «Формування духовно-моральних основ особистості, або Казка виховує і навчає», що містить також авторську «Казку про хлопчика, який з усіма сварився» для корекційної роботи з дітьми.

Доцільно використовувати авторські казки для реалізації різних завдань освітнього процесу, зокрема й для формування у дітей здорового способу життя та активної позиції щодо власної безпеки. Особливості роботи з авторською казкою в цьому аспекті описано в статті «Авторська казка як засіб формування навичок з безпеки життєдіяльності».

Активно долучати до систематичної роботи з казкою варто й батьків. Для них — пам’ятка «Як читати дітям казки».

Докладніше про все це, а також сценарій розваги для дошкільників «Гарненький Гарбузик» — у листопадовому числі журналу «Методична скарбничка вихователя».

Вебінар ВМДЗ

Статті за темою

Усі статті за темою

Вступна кампанія 2025: що потрібно знати вже зараз

За якими правилами відбуватиметься вступна кампанія 2025 року, що зміниться у державній підсумковій атестації (ДПА), як держава планує з допомогою НМТ 2025 вдовольнити потреби ринку праці? Читайте далі
48

Комплекси вправ ранкової гімнастики для дітей

Пропонуємо комплекси вправ ранкової гімнастики для різних вікових груп дошкільників. Зможете скористатися інфографікою, щоб зацікавити дітей та формувати у них звичку до фізичної активності.
62

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді