У світі казок

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

В одинадцятому числі журналу «Методична скарбничка вихователя» пропонуємо педагогам навчально-методичні матеріали, присвячені темі «У світі казок».

Із казкою зазвичай пов’язані найсвітліші спогади дитинства. Саме казка найорганічніше вплітається в життя дітей, їхні розваги та ігри, намагання зрозуміти й засвоїти закони суспільного буття. Тож зануритися разом з дошкільниками в казку пропонуємо в листопадовому числі журналу «Методична скарбничка вихователя».

Казка входить у життя дитини з раннього віку. І головним ретранслятором багатовікової мудрості людства, відображеної в казці, стають дорослі — батьки, педагоги, старші діти. При цьому вкрай необхідно допомогти дітям виокремити з казкового тексту та засвоїти безцінні життєві уроки. Про основні напрями, у яких найефективніше ознайомлювати дошкільників зі світом казки, а також рекомендовані форми роботи у межах кожного напряму — у вступній статті «Віками блукають світом казки».

Під час проживання з дошкільниками казкової теми педагогам стануть у пригоді ідея, лексичне поле, очікувані результати опрацювання теми, її змістове наповнення у вигляді інтелектуальної карти, тематика інтегрованих занять на два тижні та матеріали, представлені на картках картотеки, — плани конспекти занять, мовленнєві, дидактичні вправи, полілоги, ігри тощо.

У матеріалі «Розумні» кубики: розвивальні завдання на основі звичайних кубиків» описуємо цікавий засіб збагачення пізнавального досвіду дітей. Розгортки «розумних» кубиків на казкову тематику представлені на кольорових сторінках журналу. А ще на цих сторінках пропонуємо Вашій увазі такі матеріали:

  • аудит на тему «У світі казок» — асоціативна карта та зображення із завданнями;
  • майстер-клас виготовлення персонажів із казки «Дюймовочка» — «Конструюємо казку»;
  • ілюстрацію до казки Ганса Хрістіана Андерсена «Дюймовочка».

Основою для реалізації літературного проекту пропонуємо казку Ганса Хрістіана Андерсена «Дюймовочка». Методичні рекомендації щодо опрацювання з дошкільниками основних тематичних напрямів казки, а також основні змістові аспекти кожного напряму та орієнтовні форми роботи з дітьми, які можна використати під час інтегрованих занять подано в матеріалі «Великий світ крихітки Дюймовочки». Розроблено також планування освітньої роботи на основі казки у вигляді інтелектуальної карти та дидактичні матеріали до літературного проекту: мовленнєві, лексико-граматичні вправи, полілоги, дидактичні ігри, бесіди тощо.

Казка має потужний розвивальний та виховний потенціал. То як же допомогти дошкільникам побачити та осягнути цінності, приховані в казковому сюжеті? Про це ідеться у матеріалі «Формування духовно-моральних основ особистості, або Казка виховує і навчає», що містить також авторську «Казку про хлопчика, який з усіма сварився» для корекційної роботи з дітьми.

Доцільно використовувати авторські казки для реалізації різних завдань освітнього процесу, зокрема й для формування у дітей здорового способу життя та активної позиції щодо власної безпеки. Особливості роботи з авторською казкою в цьому аспекті описано в статті «Авторська казка як засіб формування навичок з безпеки життєдіяльності».

Активно долучати до систематичної роботи з казкою варто й батьків. Для них — пам’ятка «Як читати дітям казки».

Докладніше про все це, а також сценарій розваги для дошкільників «Гарненький Гарбузик» — у листопадовому числі журналу «Методична скарбничка вихователя».

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Зарахування учнів до закладу освіти: уникаємо помилок

Ознайомтеся з порядком зарахування учнів до початкової школи, гімназії, ліцею, з вимогами до подачі документів для зарахування, а також скористайтеся порадами, як уникнути конфліктів з батьками, якщо прийнято рішення відмовити у зарахуванні
72321

Порядок зарахування, відрахування та переведення учнів: як застосовувати на практиці

Порядок зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти МОН затвердило ще у квітні 2018 року. У 2024 році до цього Порядку тричі вносили зміни. Візьміть до уваги його основні положення
9764

Асистент дитини з особливими освітніми потребами: хто це та яка його роль

Ознайомтеся з умовами допуску асистента дитини до освітнього процесу, з вимогами щодо його роботи в закладах дошкільної та загальної середньої освіти, а також яка при цьому роль керівника закладу освіти
2285

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді