Інклюзивне освітнє середовище: рекомендації МОН
Враховуючи епідемічний стан у країні, обов’язково мають бути заплановані дії щодо заохочення всіх учасників освітнього процесу до дотримання гігієнічних навичок, соціальної дистанції у приміщенні та на території ЗДО.
Рішення щодо відновлення діяльності та функціонування ЗДО ухвалюють регіональні комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, що залежить від статистики захворюваності у регіоні. За сприятливої ситуації у регіоні дитячі садки працюють у звичайному режимі, створивши максимально безпечні умови для вихованців та працівників. За створення таких умов відповідають засновники та керівники закладів.
При організації освітньої діяльності вихователям варто звертати увагу, що діяльнісний підхід є основою для досягнення цілей розвитку дітей різного віку, застосовувати його потрібно так, щоб це було природньо та органічно до їхніх потреб та інтересів.
Що вищий рівень розвитку суспільства, то вищі вимоги до керівника закладу освіти, типу керівництва, його особистісних та ділових рис.
Формами роботи з батьками
Окрім традиційних, можна використовувати інноваційні:
- «Буккросинг» — передбачає створення відкритої полиці, шафи, де кожен може взяти книжку, яка сподобалася, та поділитися своїми книжками з іншими батьками, педагогами тощо.
- «Дерево цілей» або «Дерево розвитку групи» – проєкт спільної інтерактивної діяльності батьків, дітей, педагогів.
- «Батьківська скринька» — дає можливість батькам вносити пропозиції щодо поліпшення освітнього процесу, ініціювати обговорення проблемних питань, як діяльності закладу освіти, так і розвитку своєї дитини.
- дистанційні форми спілкування.
Забезпечення змісту дошкільної освіти
Здійснюється відповідно до Базового компонента дошкільної освіти та реалізується згідно з освітніми програмами розвитку дітей та навчально-методичними посібниками, затвердженими в установленому порядку Міністерством освіти і науки України.
Заклади дошкільної освіти можуть використовувати комплексні та парціальні освітні програми, рекомендовані або схвалені Міністерством освіти і науки України. Педагогічні колективи мають право обирати для використання в роботі чинні програми, перелік та особливості реалізації яких обговорює та схвалює педагогічна рада ЗДО. Також можна використовувати кілька комплексних і парціальних програм, відповідно до яких педагоги планують освітню діяльність. ЗДО можуть розробити і власні освітні програми.
Пріоритетні напрями у новому навчальному році
Також у рекомендаціях визначено пріоритетні напрями роботи у закладах дошкільної освіти.
- забезпечення наступності у впровадженні особистісно орієнтованої моделі освіти в дошкільній та початковій ланках освіти;
- формування екологічної свідомості, навичок практичного життя, готовності до взаємодії з навколишнім світом;
- удосконалення роботи щодо формування комунікативно-мовленнєвої та математичної компетенцій дітей дошкільного віку;
- програма (план) переходу дітей до ЗДО. Рекомендовано звернути увагу на особливості переходу дітей до ЗДО.
Крім того, МОН у 2020/2021 н. р. продовжить роботу з координації діяльності закладів дошкільної освіти в умовах карантинних заходів, спричинених COVID-19.