Окрім занять із музики та хореографії, у музичній залі проводять театральні вистави, свята й розваги. За розкладом музичну залу впродовж дня відвідує близько сотні дітей. І щоб заняття йшли лише на користь їхньому здоров’ю, ретельно контролюємо санітарно-гігієнічний стан приміщення.
Картотека рухливих ігор на свіжому повітрі
У своїй цікавості дитина не знає меж! А дорослі не завжди можуть передбачити та попередити її дії. Тому важливо застосовувати всі можливі засоби захисту. Наприклад, спорядити розетки захисними елементами та розмістити їх вище зросту дитини.
Музична зала в «цифрах»
Подбайте про правильне освітлення музичної зали:
- плафони — закриті. Для економного використання електроенергії бажано застосовувати енергозберігальні лампи
- штори — із прозорих легких тканин, щоб до зали потрапляло денне світло.
Крок 1. Створюємо правильний мікроклімат
Музична зала призначена для рухливих занять. Тому в ній важливо створювати мікроклімат, сприятливий для роботи дихальної, м’язової та серцево-судинної систем дитячого організму. Так, ми дотримуємося температурного режиму на рівні + 18…+ 19°С. За температурою повітря у залі стежить музичний керівник і старша медична сестра.
Повітрообмін у залі забезпечують вентиляційні канали. Вікна обов’язково мають бути із захисними сітками й легко відчинятися. Важливо регулярно провітрювати залу, застосовуючи різні режими провітрювання:
- наскрізне з повним відкриттям вікон — за відсутності дітей
- щільове.
Роботу з дитиною раннього віку педагогам слід не вибудовувати за принципом розвитку окремих психічних процесів, а скеровувати на загальне, максимально різнобічне ознайомлення малюка зі світом предметів, людей і взаємин.
Після кожного заняття музичний керівник повністю відчиняє вікна і провітрює залу протягом 5-10 хв. Тривалість наскрізного провітрювання залежить від таких показників, як:
- температура атмосферного повітря
- напрямок і сила вітру
- дієвість опалювальної системи.
Графік провітрювання музичної зали затверджує директор закладу дошкільної освіти. Графік вивішуємо на стіні або дверях зали. Музичний керівник та інші працівники закладу, які прибирають у залі, дотримуються його.
Крок 2. Забезпечуємо порядок і чистоту
Музичну залу слід утримувати в порядку й чистоті. Діти під час занять активно рухаються та прискорено дихають, тому слід звести до мінімуму наявність пилу та інших негативних для здоров’я чинників у залі. Для цього регулярно здійснюємо поточне та генеральне прибирання відповідно до графіка.
Приклад оформлення графіка прибирання в музичній залі
Графік прибирання в музичній залі
Поточне прибирання | Генеральне прибирання, | |
Миття підлоги, | Очищення поверхонь, | |
8:45-8:55 9:25-9:35 10:00-10:10 15:40-15:50 | 13:30-14:00 | 13:00-14:00 |
* В останню п’ятницю місяця — з дезінфекційними засобами.
Поточне прибирання
Поточне прибирання музичної зали відбувається щодня. Зокрема, помічники вихователів кожної групи здійснюють вологе прибирання.
Прибиральник службових приміщень за допомогою мийних засобів очищує поверхні меблів, опалювальних приладів, підвіконь, дверей, ручок дверей тощо. Для цього користується лише маркованим інвентарем (тазами, відрами, щітками, швабрами, ганчірками), що закріплений за музичною залою. Старша медична сестра стежить, щоб прибиральник службових приміщень дотримувався елементарних правил:
- використовував лише нейтральні мийні засоби, як-от мильно-содовий розчин
- змивав мийні засоби з поверхонь водою.
Мийні засоби слід змивати водою, оскільки їх залишки на поверхнях можуть спровокувати алергію в дітей.
Також прибиральник службових приміщень пилососить килими.
Генеральне прибирання
Генеральне прибирання здійснюємо наприкінці кожного тижня, використовуючи мийні засоби, а наприкінці кожного місяця — також дезінфекційні засоби.
Під час генерального прибирання музичної зали зазираємо в усі шпаринки, щоб ніде не залишилося пилу чи бруду. Також ретельно очищуємо інвентар та обладнання.
За підвищеного рівня гострої респіраторної вірусної інфекції, щоб запобігти її розповсюдженню, проводимо карантинні заходи. Зокрема, наприкінці дня після занять у музичній залі миємо підлогу із дезінфекційними засобами. Також обробляємо стільці, лавки 0,2%-вим розчином дезінфекційного засобу та витираємо їх ганчіркою, змоченою гарячою водою. Дезінфекційний розчин, який готує старша медична сестра згідно з інструкцією, зберігаємо у промаркованому посуді в коморі.
Вікна в музичній залі миємо в разі їх забруднення, але не рідше ніж тричі на рік. Так само протираємо вологою ганчіркою захисну арматуру світильників.
Заготовки на 2021/2022 навчальний рік
Крок 3. Обробляємо залу за допомогою бактерицидних опромінювачів
У музичній залі обов’язково мають бути бактерицидні опромінювачі (стаціонарні чи переносні). Їх використовують для профілактичного санітарного оброблення повітря й поверхонь, а також м’яких іграшок. Зазвичай санітарне оброблення музичної зали відбувається один-два рази протягом дня і триває 30-40 хв. Перед санітарним обробленням зали виконуємо такі дії:
- виводимо дітей
- здійснюємо вологе прибирання
- провітрюємо приміщення протягом 15 хв.
Також провітрюємо приміщення зали протягом 5 хв і після санітарного оброблення, щоб зменшити концентрацію озону в повітрі.
Музичний керівник здійснює обробку театральних костюмів, театральних ляльок, м’яких іграшок після свят і розваг. Костюми розвішує на стійках та обробляє за допомогою бактерицидних опромінювачів на відстані 30 см протягом 30 хв.
Візьміть до уваги, яким має бути одяг та взуття відвідувачів музичної зали. Діти мають заходити лише в чешках, зручному та легкому одязі з натуральних тканин. Взуття музичного керівника має бути закритим, без підборів.
Щоб передбачити всі «ризики», які чатують на дітей у залі, музичному керівникові слід завжди бути пильним. Варто не лише стежити за належним провітрюванням і чистотою приміщення, а й надійно закріплювати масивні декорації, не розміщувати в залі занадто дрібні, крихкі предмети, або такі, що мають гострі кути.
Галина Федінчик, завідувач дошкільного навчального закладу № 238, Дніпро
Ірина Онішко, музичний керівник дошкільного навчального закладу № 238, Дніпро