Справи керівника у жовтні: що проконтролювати
Спільне створення проекту спонукатиме педагогів:
- зрозуміти завдання заходу
- згуртуватися навколо поставленої мети
- створити атмосферу підтримки
- знаходити порозуміння
- розвивати стратегічне мислення.
Мета ділової гри:
- розробити одноденний проект
- забезпечити умови для розвитку творчості та професійної активності педагогів
- сприяти оволодінню педагогами практичними навичками планування проектної діяльності через інтерактивні форми методичної роботи.
Читайте також
Обладнання:
набори карток з назвами етапів реалізації проекту, за кількістю учасників гри |
фліпчарт (магнітно-маркерна дошка з кріпленням для одного чи кількох аркушів паперу, що перегортаються як сторінки блокнота) |
папір |
маркери |
пазли |
бейджики двох кольорів |
призи для переможців. |
Хід гри:
Формулювання правил гри
Ведучий: Шановні колеги, я запрошую вас до гри «Пазли», темою якої буде відомий нам метод проектів. Плануватимемо ми з вами одноденний проект «Назва проекту».
Пропоную такі правила гри (записані на фліпчарті, правила також можна створити разом з учасниками гри):
- цінувати час;
- ділитися своїми міркуваннями, повідомляти про те, що відчуваєш, переживаєш;
- не вдаватися до оцінних суджень і образ;
- говорити по одному;
- враховувати всі висловлені думки.
Робота з педагогами
Визначення мети та очікуваних результатів діяльності
Ведучий ознайомлює учасників гри з її метою та очікуваними результатами (записані на фліпчарті).
Перший тур гри — створення творчих груп
Ведучий: Створимо чотири творчі групи для розроблення проекту. Спочатку оберемо керівників проектів. Для цього пропоную усім виконати таку вправу: викласти послідовно картки, на яких зазначено етапи реалізації проекту. Найспритніші і стануть керівниками. (Педагоги викладають картки з назвами етапів. Четверо педагогів, які найшвидше виконали завдання, обираються керівниками проектів.)
Ведучий: Тепер керівники проектів оберуть собі команду — членів своєї творчої групи. Для цього, колеги, прошу вас за 2 хвилини виписати напроти кожної літери слова «проект» слова, які ви асоціюєте з методом проектів. За вашими асоціаціями керівники обиратимуть вас до творчих груп. (Педагоги придумують асоціації. Аркуші паперу з написами розміщують на фліпчарті. Керівники по черзі обирають педагогів для роботи у групах (залучають усіх педагогів). Члени груп обирають собі бейджики.)
Другий тур гри — розроблення проектів
Ведучий: Завдання творчих груп — скласти паспорт проекту та план реалізації проекту. Спілкування у творчих групах організуємо за методом мозкового штурму.
Усі ви обрали собі бейджики. За їх кольором поділіться на дві групи:
- «генератори ідей» — пропонують будь-які (реальні і нереальні, абсурдні, фантастичні, романтичні та ін.) ідеї; вони приймаються всі, без обговорення;
- «експерти» — розкривають позитивні, конструктивні аспекти запропонованих ідей або ж їх неспроможність, відзначають можливі позитивні чи негативні наслідки впровадження кожної ідеї.
Щоб забезпечити максимальний ефект, мозковий штурм проведемо за такими правилами:
- «генераторам ідей» заборонено критикувати запропоновані ідеї; «експерти», навпаки, повинні критикувати.
- на етапі пропонування ідей перевагу віддають кількості ідей, а не їх якості;
- «генератори ідей» не обгрунтовують свої пропозиції, а «експерти», навпаки, аргументують конструктивність чи неспроможність кожної ідеї;
- і «генератори ідей», і «експерти» можуть розвивати, доповнювати ідеї інших.
(Кожна творча група розробляє свій проект. Усі конструктивні, спрямовані на розв’язання проблеми ідеї учасники записують на кольорових пазлах і складають з них велику різноколірну картину.)
Третій тур гри — презентація проектів та визначення переможців
Ведучий пропонує творчим групам презентувати свої проекти. Після презентації відбувається голосування: усі педагоги опускають в окремі скриньки з надписами «Найоригінальніший проект» та «Найефективніший проект» бюлетені, у яких зазначено обрані проекти. Голосувати за свій проект не дозволяється. Підбиваються підсумки голосування та вручаються призи.
Підсумкова рефлексія
Ведучий: А тепер, шановні колеги, скажіть мені, які почуття викликала у вас сьогоднішня спільна робота? Що у проведеній грі було для вас найкориснішим, найцікавішим, найприємнішим? З якими проблемами ви зіткнулися під час розроблення проекту? (Кожен учасник озвучує свої враження від спільної роботи.)
Досвід роботи вихователя
Запропонувала Ванда Харматова, завідувач ДНЗ № 51 м. Вінниці