Як створити проект у дитсадку під час ділової гри

Організовуєте проект у закладі дошкільної освіти? Зробіть це разом із педагогами під час ділової гри «Пазли»
Зміст статті:

Справи керівника у жовтні: що проконтролювати

Спільне створення проекту спонукатиме педагогів:

  • зрозуміти завдання заходу
  • згуртуватися навколо поставленої мети
  • створити атмосферу підтримки
  • знаходити порозуміння
  • розвивати стратегічне мислення.

Мета ділової гри:

  • розробити одноденний проект
  • забезпечити умови для розвитку творчості та професійної активності педагогів
  • сприяти оволодінню педагогами практичними навичками планування проектної діяльності через інтерактивні форми методичної роботи.

Обладнання:

набори карток з назвами етапів реалізації проекту, за кількістю учасників гри

фліпчарт (магнітно-маркерна дошка з кріпленням для одного чи кількох аркушів паперу, що перегортаються як сторінки блокнота)

папір

маркери

пазли

бейджики двох кольорів

призи для переможців.

Хід гри:

Формулювання правил гри

Ведучий: Шановні колеги, я запрошую вас до гри «Пазли», темою якої буде відомий нам метод проектів. Плануватимемо ми з вами одноденний проект «Назва проекту».

Пропоную такі правила гри (записані на фліпчарті, правила також можна створити разом з учасниками гри):

  • цінувати час;
  • ділитися своїми міркуваннями, повідомляти про те, що відчуваєш, переживаєш;
  • не вдаватися до оцінних суджень і образ;
  • говорити по одному;
  • враховувати всі висловлені думки.

Робота з педагогами

Визначення мети та очікуваних результатів діяльності

Ведучий ознайомлює учасників гри з її метою та очікуваними результатами (записані на фліпчарті).

Перший тур гри — створення творчих груп

Ведучий: Створимо чотири творчі групи для розроблення проекту. Спочатку оберемо керівників проектів. Для цього пропоную усім виконати таку вправу: викласти послідовно картки, на яких зазначено етапи реалізації проекту. Найспритніші і стануть керівниками. (Педагоги викладають картки з назвами етапів. Четверо педагогів, які найшвидше виконали завдання, обираються керівниками проектів.)

Ведучий: Тепер керівники проектів оберуть собі команду — членів своєї творчої групи. Для цього, колеги, прошу вас за 2 хвилини виписати напроти кожної літери слова «проект» слова, які ви асоціюєте з методом проектів. За вашими асоціаціями керівники обиратимуть вас до творчих груп. (Педагоги придумують асоціації. Аркуші паперу з написами розміщують на фліпчарті. Керівники по черзі обирають педагогів для роботи у групах (залучають усіх педагогів). Члени груп обирають собі бейджики.)

Другий тур гри — розроблення проектів

Ведучий: Завдання творчих груп — скласти паспорт проекту та план реалізації проекту. Спілкування у творчих групах організуємо за методом мозкового штурму.

Усі ви обрали собі бейджики. За їх кольором поділіться на дві групи:

  1. «генератори ідей» — пропонують будь-які (реальні і нереальні, абсурдні, фантастичні, романтичні та ін.) ідеї; вони приймаються всі, без обговорення;
  2. «експерти» — розкривають позитивні, конструктивні аспекти запропонованих ідей або ж їх неспроможність, відзначають можливі позитивні чи негативні наслідки впровадження кожної ідеї.

Щоб забезпечити максимальний ефект, мозковий штурм проведемо за такими правилами:

  • «генераторам ідей» заборонено критикувати запропоновані ідеї; «експерти», навпаки, повинні критикувати.
  • на етапі пропонування ідей перевагу віддають кількості ідей, а не їх якості;
  • «генератори ідей» не обгрунтовують свої пропозиції, а «експерти», навпаки, аргументують конструктивність чи неспроможність кожної ідеї;
  • і «генератори ідей», і «експерти» можуть розвивати, доповнювати ідеї інших.

(Кожна творча група розробляє свій проект. Усі конструктивні, спрямовані на розв’язання проблеми ідеї учасники записують на кольорових пазлах і складають з них велику різноколірну картину.)

Третій тур гри — презентація проектів та визначення переможців

Ведучий пропонує творчим групам презентувати свої проекти. Після презентації відбувається голосування: усі педагоги опускають в окремі скриньки з надписами «Найоригінальніший проект» та «Найефективніший проект» бюлетені, у яких зазначено обрані проекти. Голосувати за свій проект не дозволяється. Підбиваються підсумки голосування та вручаються призи.

Підсумкова рефлексія

Ведучий: А тепер, шановні колеги, скажіть мені, які почуття викликала у вас сьогоднішня спільна робота? Що у проведеній грі було для вас найкориснішим, найцікавішим, найприємнішим? З якими проблемами ви зіткнулися під час розроблення проекту? (Кожен учасник озвучує свої враження від спільної роботи.)

Досвід роботи вихователя

Запропонувала Ванда Харматова, завідувач ДНЗ № 51 м. Вінниці



зміст

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді