Проект «Творчий вихователь» для роботи з педагогами

Скористайтеся досвідом впровадження новаторських ідей за допомогою проекту «Творчий вихователь»

Аби розвивати кмітливість, ерудованість, активність дітей, вихователь має займатися самоосвітою, розвивати власні вміння і навички, насамперед уміння творчо підходити до організації пізнавальної діяльності дошкільників.

Справи керівника у жовтні: що проконтролювати

Завдання

Проект дає змогу педагогам планомірно та систематично протягом усього навчального року розвивати творчі здібності, упроваджувати новаторські ідеї, що сприяє самореалізації педагогів і розвитку творчої особистості дошкільників.

Основні завданнями проекту:

  • ознайомлювати з інноваційними технологіями навчання, розвитку й виховання дошкільників
  • розкривати творчий потенціал
  • навчати креативно підходити до організації освітнього процесу
  • допомагати в пошуку авторських технологій, що забезпечують особистісно орієнтований підхід та плекають індивідуальний розвиток дошкільників
  • сприяти створенню в педагогічному колективі партнерських, дружніх взаємин
  • поліпшувати психоемоційний стан
  • розвивати комунікативні здібності.

Етапи реалізації проекту

Під час реалізації проекту ми виконували поставлені завдання у три етапи:

  • підготовчий (діагностично-проективний) — анкетування і тестування педагогів для визначення рівня їхньої обізнаності в тій чи тій темі та вміння мислити творчо
  • проектувальний — проведення заходів щодо ознайомлення з різними інноваційними технологіями, розвитку вміння педагогів мислити творчо
  • узагальнювально-підсумковий — опрацювання, аналізування та узагальнення результатів, звітування творчих груп (захист авторських проектів).

Скачайте поетапний план реалізації проекту.

Форми роботи з педагогами

Основною формою роботи з педагогами в межах проекту став клуб «Сучасний вихователь». На першому його засіданні ми створили творчі групи для опрацювання таких тем:

  • організація пізнавальної діяльності дошкільників
  • формування елементарних економічних знань засобами пізнавальної казки
  • ознайомлення з історією і традиціями рідного краю тощо.

Своїми напрацюваннями творча група ділилася під час засідання на відповідну тему. Окрім засідань клубу, організовували такі форми роботи з вихователями:

Під час кожної зустрічі вихователі мали змогу розширити свої знання з визначеної теми й розвивати творчість й обмінятися напрацюваннями, ідеями, цікавими педагогічними розробками. А наприкінці навчального року учасники проекту взяли участь у виставці на тему «Я живу — я творю», де презентували свої творчі роботи та ознайомилися з роботами колег.

Поетапний план реалізації проекту «Творчий вихователь»

Заходи

Завдання

Термін

Виконавці

ПІДГОТОВЧИЙ (ДІАГНОСТИЧНО-ПРОЕКТИВНИЙ)

Анкетування «Інноваційні методи виховання та розвитку дошкільників»

Виявити рівень обізнаності щодо інноваційних методів виховання та розвитку особистості дошкільника

вересень

Вихователь-методист

Тестування «Я — творча особистість»

Визначити рівень розвитку творчих здібностей

вересень

Практичний психолог

ПРОЕКТУВАЛЬНИЙ

Засідання клубу «Сучасний вихователь»

Актуальність творчого підходу до організації пізнавальної діяльності дітей: творчий диспут

Організувати роботу клубу «Сучасний вихователь».

Розробити план роботи клубу на навчальний рік.

Стимулювати творчо організовувати пізнавальну діяльність дошкільників

вересень

Вихователь-методист,

вихователі

Психологічний тренінг

«Розвиток комунікативної компетентності педагогів»

Формувати навички ефективного спілкування з колегами, вихованцями та їхніми батьками

жовтень

Практичний психолог

Засідання клубу «Сучасний вихователь»

Пізнавальна казка як засіб ознайомлення дошкільників з елементарними економічними знаннями: казкова вітальня

Розкрити можливості пізнавальної, авторської казки для формування в дошкільників елементарних економічних понять.

Ознайомити з етапами та методичними вимогами щодо складання пізнавальної казки

жовтень

Вихователь-методист

Творчі гостини «Фізкультурою займаємося — здоров’я набираємося»

Ознайомити з практикою використання елементів хатха-йоги та кольоротерапії у фізкультурно-оздоровчій роботі з дітьми

листопад

Інструктор з фізкультури

Засідання клубу «Сучасний вихователь»

Зацікавлення дошкільників історією та традиціями рідного краю: ярмарок ідей

Презентація творчих знахідок для зацікавлення дошкільників історією та традиціями рідного краю

грудень

Вихователь-методист,

вихователі

Творчі гостини «Виховання громадянської свідомості дошкільників засобами українського фольклору»

Ознайомити з перспективним педагогічним досвідом щодо виховання громадянської свідомості дошкільників засобами українського фольклору.

Спонукати до обговорення авторських посібників і технологій громадянського виховання

грудень-січень

Вихователь

Психологічний тренінг «Розвиток особистісних якостей педагогів. Сензитивність як засіб пізнання себе й інших»

Психологічний супровід особистісного розвитку вихователів: створити умови для розкриття особистісних якостей, прояву творчих здібностей

лютий

Практичний психолог

Творчі гостини

«Організація пошуково-дослідницької діяльності протягом дня»

Ознайомлювати з практичними формами роботи з дітьми щодо організації пошуково-дослідницької діяльності протягом дня.

Продукувати оригінальні ідеї з теми

березень

Вихователь

Засідання клубу «Сучасний вихователь»

Пошуково-дослідницька лабораторія: ярмарок ідей

Активізувати творчість вихователів під час пошуку видів та засобів організації пошуково-дослідницької діяльності дошкільників

квітень

Вихователь-методист

Творчі гостини «Організація пошуково-дослідницької діяльності під час прогулянки»

Ознайомлювати з практичними формами роботи з дітьми щодо організації пошуково-дослідницької діяльності під час прогулянки.

Спонукати пропонувати оригінальні ідеї з теми

квітень

Вихователь

Психологічний тренінг

«Як розвивати творче мислення»

Формувати навички управління творчим процесом

Надавати психологічну допомогу вихователям у подоланні бар’єрів креативності

квітень

Практичний психолог

УЗАГАЛЬНЮВАЛЬНО-ПІДСУМКОВИЙ

Виставка творчих робіт педагогів «Я живу — я творю»

Презентувати найліпші авторські творчі роботи вихователів

травень

Вихователі

Конкурс педагогічної майстерності «Вихователь року»

Підбити підсумки реалізації проекту за рік та презентувати авторські розробки та творчі знахідки педагогів

травень

Вихователі

За матеріалом Ганни Балістрак,
вихователя-методиста дошкільного навчального закладу — центру розвитку дитини «Джерельце», м. Боярка, Київська обл
.



зміст

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді