Аби розвивати кмітливість, ерудованість, активність дітей, вихователь має займатися самоосвітою, розвивати власні вміння і навички, насамперед уміння творчо підходити до організації пізнавальної діяльності дошкільників.
Справи керівника у жовтні: що проконтролювати
Завдання
Проект дає змогу педагогам планомірно та систематично протягом усього навчального року розвивати творчі здібності, упроваджувати новаторські ідеї, що сприяє самореалізації педагогів і розвитку творчої особистості дошкільників.
Основні завданнями проекту:
- ознайомлювати з інноваційними технологіями навчання, розвитку й виховання дошкільників
- розкривати творчий потенціал
- навчати креативно підходити до організації освітнього процесу
- допомагати в пошуку авторських технологій, що забезпечують особистісно орієнтований підхід та плекають індивідуальний розвиток дошкільників
- сприяти створенню в педагогічному колективі партнерських, дружніх взаємин
- поліпшувати психоемоційний стан
- розвивати комунікативні здібності.
Етапи реалізації проекту
Під час реалізації проекту ми виконували поставлені завдання у три етапи:
- підготовчий (діагностично-проективний) — анкетування і тестування педагогів для визначення рівня їхньої обізнаності в тій чи тій темі та вміння мислити творчо
- проектувальний — проведення заходів щодо ознайомлення з різними інноваційними технологіями, розвитку вміння педагогів мислити творчо
- узагальнювально-підсумковий — опрацювання, аналізування та узагальнення результатів, звітування творчих груп (захист авторських проектів).
Скачайте поетапний план реалізації проекту.
Читайте також
Форми роботи з педагогами
Основною формою роботи з педагогами в межах проекту став клуб «Сучасний вихователь». На першому його засіданні ми створили творчі групи для опрацювання таких тем:
- організація пізнавальної діяльності дошкільників
- формування елементарних економічних знань засобами пізнавальної казки
- ознайомлення з історією і традиціями рідного краю тощо.
Своїми напрацюваннями творча група ділилася під час засідання на відповідну тему. Окрім засідань клубу, організовували такі форми роботи з вихователями:
- семінар
- семінар-практикум
- дебати
- творчий диспут
- психологічний тренінг
- творчі гостини
- ярмарок ідей
- казкова вітальня
- виставка творчих робіт
- конкурс педагогічної майстерності.
Під час кожної зустрічі вихователі мали змогу розширити свої знання з визначеної теми й розвивати творчість й обмінятися напрацюваннями, ідеями, цікавими педагогічними розробками. А наприкінці навчального року учасники проекту взяли участь у виставці на тему «Я живу — я творю», де презентували свої творчі роботи та ознайомилися з роботами колег.
Поетапний план реалізації проекту «Творчий вихователь»
Заходи | Завдання | Термін | Виконавці |
---|---|---|---|
ПІДГОТОВЧИЙ (ДІАГНОСТИЧНО-ПРОЕКТИВНИЙ) | |||
Анкетування «Інноваційні методи виховання та розвитку дошкільників» | Виявити рівень обізнаності щодо інноваційних методів виховання та розвитку особистості дошкільника | вересень | Вихователь-методист |
Тестування «Я — творча особистість» | Визначити рівень розвитку творчих здібностей | вересень | Практичний психолог |
ПРОЕКТУВАЛЬНИЙ | |||
Засідання клубу «Сучасний вихователь» Актуальність творчого підходу до організації пізнавальної діяльності дітей: творчий диспут | Організувати роботу клубу «Сучасний вихователь». Розробити план роботи клубу на навчальний рік. Стимулювати творчо організовувати пізнавальну діяльність дошкільників | вересень | Вихователь-методист, вихователі |
Психологічний тренінг «Розвиток комунікативної компетентності педагогів» | Формувати навички ефективного спілкування з колегами, вихованцями та їхніми батьками | жовтень | Практичний психолог |
Засідання клубу «Сучасний вихователь» | Розкрити можливості пізнавальної, авторської казки для формування в дошкільників елементарних економічних понять. Ознайомити з етапами та методичними вимогами щодо складання пізнавальної казки | жовтень | Вихователь-методист |
Творчі гостини «Фізкультурою займаємося — здоров’я набираємося» | Ознайомити з практикою використання елементів хатха-йоги та кольоротерапії у фізкультурно-оздоровчій роботі з дітьми | листопад | Інструктор з фізкультури |
Засідання клубу «Сучасний вихователь» Зацікавлення дошкільників історією та традиціями рідного краю: ярмарок ідей | Презентація творчих знахідок для зацікавлення дошкільників історією та традиціями рідного краю | грудень | Вихователь-методист, вихователі |
Творчі гостини «Виховання громадянської свідомості дошкільників засобами українського фольклору» | Ознайомити з перспективним педагогічним досвідом щодо виховання громадянської свідомості дошкільників засобами українського фольклору. Спонукати до обговорення авторських посібників і технологій громадянського виховання | грудень-січень | Вихователь |
Психологічний тренінг «Розвиток особистісних якостей педагогів. Сензитивність як засіб пізнання себе й інших» | Психологічний супровід особистісного розвитку вихователів: створити умови для розкриття особистісних якостей, прояву творчих здібностей | лютий | Практичний психолог |
Творчі гостини «Організація пошуково-дослідницької діяльності протягом дня» | Ознайомлювати з практичними формами роботи з дітьми щодо організації пошуково-дослідницької діяльності протягом дня. Продукувати оригінальні ідеї з теми | березень | Вихователь |
Засідання клубу «Сучасний вихователь» Пошуково-дослідницька лабораторія: ярмарок ідей | Активізувати творчість вихователів під час пошуку видів та засобів організації пошуково-дослідницької діяльності дошкільників | квітень | Вихователь-методист |
Творчі гостини «Організація пошуково-дослідницької діяльності під час прогулянки» | Ознайомлювати з практичними формами роботи з дітьми щодо організації пошуково-дослідницької діяльності під час прогулянки. Спонукати пропонувати оригінальні ідеї з теми | квітень | Вихователь |
Психологічний тренінг «Як розвивати творче мислення» | Формувати навички управління творчим процесом Надавати психологічну допомогу вихователям у подоланні бар’єрів креативності | квітень | Практичний психолог |
УЗАГАЛЬНЮВАЛЬНО-ПІДСУМКОВИЙ | |||
Виставка творчих робіт педагогів «Я живу — я творю» | Презентувати найліпші авторські творчі роботи вихователів | травень | Вихователі |
Конкурс педагогічної майстерності «Вихователь року» | Підбити підсумки реалізації проекту за рік та презентувати авторські розробки та творчі знахідки педагогів | травень | Вихователі |
За матеріалом Ганни Балістрак,
вихователя-методиста дошкільного навчального закладу — центру розвитку дитини «Джерельце», м. Боярка, Київська обл.