Педагогічна спостережливість дає змогу помічати й розрізняти навіть ледь помітні, але значущі для розуміння дитини прояви її внутрішнього світу. Цю якість можна розвивати за допомогою вправ самостійно та під час спеціальних семінарів і тренінгів для педагогів закладу дошкільної освіти.
Справи керівника у жовтні: що проконтролювати
Пов’язуючи ланцюг дій, учинків, висловлювань, емоцій в одне ціле, педагоги розуміють:
- внутрішній світ вихованців
- їх мотиви
- моральну позицію
- духовно-культурний потенціал
- здібності
- можливості.
Ознайомте педагогів із сутністю та значенням спостережливості у формі семінару-тренінгу. Під час такого заходу вихователі оцінять рівень власної педагогічної спостережливості та з’ясують рівень домагань щодо її розвитку.
Педагогічна спостережливість потребує постійного тренування та вправляння у визначенні індивідуальних особливостей прояву внутрішнього світу дошкільників. Тому, підсумовуючи результати семінару-тренінгу, запропонуйте педагогам прості, але водночас ефективні вправи для самостійного розвитку педагогічної спостережливості.
Поєднання семінару-тренінгу із щоденними вправами забезпечить системну роботу вихователів щодо розвитку цієї якості. За умови виконання завдань уже через кілька тижнів педагоги:
- легше розумітимуть причини дій та вчинків дітей
- застосовуватимуть індивідуальний підхід до кожного вихованця
- прогнозуватимуть його подальший розвиток
- налагодять взаємодію з батьками
- знаходитимуть спільну мову з колегами.
Семінар-тренінг для вихователів
«Спостережливий вихователь — який він?»
Мета:
- сприяти усвідомленню важливої ролі спостережливості в педагогічній діяльності
- спонукати до самостійного розвитку спостережливості.
Завдання:
- формувати уявлення про сутність професійної спостережливості педагогів
- сприяти адекватному самооцінюванню рівня розвитку власної спостережливості
- спонукати до розвитку власної спостережливості під час професійної діяльності.
Скачайте конспект семінару-тренінгу для вихователів
Спостережливий вихователь — який він?
За матеріалом Наталі ЦИБУЛЯК,
доцента кафедри прикладної психології та логопедії
Бердянського державного педагогічного університету, канд. психол. наук,
ж. «Вихователь-методист дошкільного закладу»