Приклади аналізу уроків
Єдиної схеми аналізу уроку наразі немає. Усе залежить від таких чинників, як:
- мета відвідування уроку
- якість проведеної підготовчої роботи
- глибина дослідження.
Орієнтовні схеми аналізування уроків — угорі статті ⇈
Ключові вміння вчителя — об’єкт аналізу уроку
Завдання заступника директора школи — не робити зауваження, а відмічати всі деталі уроку — як вдалі, так і не дуже. Доктор педагогічних наук Юрій Конаржевський визначив ключові вміння педагога, на яких доцільно звертати увагу під час аналізу уроку.
Зауважте!
8 ключових умінь вчителя
- проводити крізь усі уроки, втілювати в усі ланки навчання на уроках:
- головну ідею досліджуваного матеріалу
- головні правила
- визначення й висновки
- добирати методи роботи на кожному уроці відповідно до його цілей:
- дидактичних
- виховних
- правильно подавати учням новий матеріал і закріплювати його за допомогою:
- постановки усних запитань
- проведення вправ
- формувати знання під час роботи й правильно їх оцінювати
- проводити підсумкове опитування — урок перевірки й оцінювання знань і вмінь
- використовувати опитування для поглиблення знань
- дотримувати заздалегідь визначеного плану й змінювати його, якщо цього потребують обставини
- дотримувати на всіх уроках однакових вимог щодо організації уроку
Інтелект-карта відвідування уроку
(на що звернути увагу)
Під час уроку слід бути уважним: помічати як недоліки, так і вдалі рішення у діяльності педагога й занотовувати їх для подальшого аналізу.
На основі зібраної інформації заступник готує рекомендації, які допоможуть:
- поліпшити роботу вчителя
- підвищити якість освітнього процесу в закладі загалом.