Як живуть заклади освіти у прифронтових містах

Про те, як організовують освітній процес у прифронтовому місті, долають освітні втрати та підтримують ментальне здоров'я, розповідає керівництво Нікопольського ліцею «Гармонія».

Наша держава сьогодні переживає буремні часи: вона бореться за своє майбутнє, і важливою складовою цього майбуття є освіта. Саме вона покликана зберегти та примножити потенціал молодого покоління, завданням якого буде розбудова нової європейської України. Наші освітяни мужньо прийняли виклик і ковіду, і кривавого воєнного лихоліття: вони не тільки змогли зберегти нашу освітню площину, але й швидко знайшли нові вектори руху та розвитку, тим самим даючи українським дітям можливість здобути якісну освіту в надскладних умовах. Своїм досвідом роботи в прифронтовому Нікополі з нами сьогодні поділиться директор Нікопольського ліцею «Гармонія» Дніпропетровської обласної ради Селютіна Олена Миколаївна.

Щодня вся Україна читає про те, як Нікополь ось уже другий рік потерпає від артилерійських обстрілів з боку тимчасово окупованого Енергодара. Проте місто мужньо тримається, бореться і продовжує жити: працюють підприємства, лікарні, школи. Особливо вражає те, що юні нікопольці не тільки навчаються в таких важких умовах, але й активно долучаються до різноманітних інтелектуальних і творчих конкурсів

Як Вам удається організувати освітній процес у прифронтовому місті?

Усіх мотивує одне – перемога України. Усі учасники освітнього процесу в нашому ліцеї розуміють, що велика перемога складається з маленьких перемог, і тому кожен на своєму місці прагне її наблизити. Адміністрація ліцею тим, що доклала максимум зусиль для створення комфортного укриття, де є вайфай, який забезпечує доступ педагогам до мережі; гнучким графіком проведення уроків. Педагоги тим, що знаходять індивідуальний підхід до кожного учня. Власне кажучи, працюємо за теорією «сродної праці» Г.Сковороди: кожен учень талановитий, і наше завдання – розгледіти цей талант і спрямувати дитину в тому напрямку, який для неї є рідним. Саме це дозволяє нам дати можливість кожному учню реалізувати себе у тій сфері, де він може досягнути омріяних висот. Та й діти розуміють важливість того, що їм це необхідно, тому наполегливо працюють разом із педагогами, формуючи свій кейс досягнень для вступу до ВНЗ.

Як Вам вдається вирішити питання освітніх втрат? Які  маєте наробки, що дозволяють Вашому навчальному закладу давати якісну сучасну освіту?

Ми усвідомлюємо всі негативні чинники, які впливають на рівень знань учнів, тому мінімізуємо освітні втрати міждисциплінарною інтеграцією, що допомагає нам уникнути фрагментарності знань. Це можливість шкільним дисциплінам стати дієвим засобом усебічного розвитку учнів, формуванню в дітей ключових компетентностей, важливих для життя. Наприклад, аналізуючи проблематику повісті І.Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я», разом із учителем літератури, біології, шкільним психологом учні встановили тісний взаємозв’язок між людськими емоціями, способом їх виникнення та впливом на вчинки людей. Окрім інтеграції, практикуємо ще й індивідуальні консультації для тих, хто цього потребує.

Якими знахідками можете поділитися у питаннях збереження та відновлення ментального здоров’я учасників освітнього процесу? Що допомагає вашому колективу не тільки вистояти в ці складні часи, але й бути високо продуктивними?

Практикуємо психофізіологічну регуляцію: допомагаємо  собі і тим, хто поруч. На базі ліцею за підтримки Дніпропетровської обласної ради реалізується проєкт «Сила підтримки»: раз на квартал команда спеціалістів-психологів із Дніпропетровського обласного ресурсного центру проводить тренінги з колективом ліцею. Потім цей процес ментального відновлення продовжує шкільний психолог, який постійно підтримує  наших учнів і вчителів. Підтримуючи один одного, ми – сила. Працюємо, боремося – і перемагаємо!

Центральна частина статичний блок 2

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді