Моніторинг:
- дає змогу розробити шляхи вдосконалення навчально-виховного процесу певного навчального закладу, діяльності вчителів та окремих учнів
- потребує невеликих матеріальних та людиноресурсних затрат. За певної методичної та технологічної підготовки його може здійснювати як відповідний орган управління освітою, так і навчальний заклад
У загальноосвітньому навчальному закладі моніторинг здійснюють на внутрішньошкільному чи внутрішньокласному рівнях.
Моніторинг навчальних досягнень учнів та моніторинг окремих елементів навчально-виховного процесу необхідно здійснювати, враховуючи такі його складники, як:
- організаційний — у науково-методичних центрах, шкільних методичних об’єднаннях слід створити підрозділи, які визначають мету, розробляють концепцію, програму майбутнього моніторингу, здійснюють його інформаційно-аналітичний супровід
- технологічний — перш ніж здійснювати моніторинг, варто розробити відповідний алгоритм, уніфіковані правила, яких мають неухильно дотримуватися всі учасники моніторингу, а також спланувати технічне оброблення отриманих результатів
- аналітичний — передбачає аналіз даних, отриманих за результатами моніторингу, зокрема встановлення причинно-наслідкових зв’язків; порівняння нових даних з даними, отриманими під час попереднього моніторингу тощо
- управлінський — ухвалення виваженого управлінського рішення або низки управлінських рішень за результатами проведеного моніторингу
Нині саме управлінський та аналітичний складники моніторингу є найбільш актуальними, оскільки дають змогу отримати об’єктивні дані про стан усіх сфер освітньої галузі і спрогнозувати тенденції їх функціонування у майбутньому.