Як правильно провітрювати групові осередки
За високої температури повітря на вулиці чи в приміщенні організм перегрівається та втрачає з потом багато рідини, солей кальцію і магнію. Це може призвести до теплових судом, перевтомлення, удару, загострення хронічних серцево-судинних захворювань.
До того ж перегрівання прискорюють:
- ГРВІ, перенесена напередодні
- утома
- надмірна вага
- дефіцит сну.
Діти схильні до перегрівання через:
- неефективне потовиділення
- швидкий обмін речовин
- неуміння піклуватися про себе і контролювати мікроклімат у приміщенні.
Тому до початку літньої спеки подбайте про комфортні умови перебування дітей у дошкільному навчальному закладі.
Керівник ДНЗ є відповідальним за задоров’язбережувальне середовище. Щоденне провітрювання у групових осередках забезпечують вихователі та їхні помічники.
Провітрювання приміщень
Періодично провітрювати приміщення ЗДО потрібно в будь-яку пору року. Однак влітку, під час спеки, це надактуально.
Яка роль медичної сестри щодо впровадження принципів здорового харчування в дитсадку, що вона має проконтролювати та про що подбати.
Природне наскрізне провітрювання
У спеку наскрізне провітрювання найефективніше.
- відкрийте крайнє вікно у кожній груповій кімнаті та по одному вікну на протилежному боці будівлі.
Тривалість провітрювання залежить від температури зовнішнього повітря та напрямку вітру.
Зазвичай групові приміщення провітрюють не менше 10 хв. кожні 1,5-2 год.
У спальнях — до та після сну дітей.
Окрім періодичного провітрювання, у спекотну погоду забезпечте однобічну аерацію приміщень за присутності дітей, зокрема й під час денного сну.
Як бути з металопластиковими вікнами
Якщо влітку у дошкільному закладі планують установлювати металопластикові вікна, то обов’язково проконтролюйте, щоб:
- під час робіт повторювали передбачену проектом конструкцію щодо розташування, кількості, площі відкривання кватирок і фрамуг
- нові вікна були оснащені каналами чи спеціальними повітряними клапанами для надходження свіжого повітря.
Під час проектування будівель дошкільних навчальних закладів обов’язково розраховують кратність повітрообміну в приміщеннях, і будь-які зміни конструкції вікон можуть його порушити.
Температура повітря і кратність повітрообміну в основних приміщеннях ДНЗ
Приміщення | Температура повітря за кліматичними районами, | Повiтрообмiн за годину | ||
І — Північно-західний | V — Кримські гори | приплив | витяжка | |
Iгровi та роздягальнi: | – | 1,5 | ||
| 22 | 21 | ||
| 21 | 20 | ||
| 20 | 19 | ||
Спальні: | ||||
| 21 | 20 | ||
| 19 | 18 | ||
Туалети: | ||||
| 22 | 21 | ||
| 20 | 19 | ||
Буфетні | 16 | |||
Басейну | 30 | за розрахунком | ||
Медичний кабінет | 20 | 21 | – | 1 |
Службово-побутовi | 18 | 17 | ||
Кухня (гарячий цех) | 16 | 15 | за розрахунком | |
Пральня: | 5 | |||
| 18 | 18 | ||
| 16 | 16 | ||
Кабінети: | – | 1,5 | ||
| 28 | 28 | ||
| 28 | 28 | ||
Переходи | 18 | 18 | – |
Захист приміщень від сонця
Приміщення закладу, особливо ті, вікна яких виходять на південь, південний захід і захід, необхідно захищати від прямих сонячних променів та перегрівання. Для цього використовують:
- світлі штори, що не лише пропускають прямі сонячні промені, а й добре їх розсіюють
- жалюзі.
У спальнях використовуйте щільніші штори, які можна закривати під час денного сну дітей.