Прохолодна робота дошкільного закладу в літню спеку

Синоптики прогнозують спекотне й посушливе літо. Найвищою температура повітря буває в липні та на початку серпня. Як організувати провітрювання приміщень, аби запобігти негативному впливу спеки на дитячий організм

Як правильно провітрювати групові осередки

За високої температури повітря на вулиці чи в приміщенні організм перегрівається та втрачає з потом багато рідини, солей кальцію і магнію. Це може призвести до теплових судом, перевтомлення, удару, загострення хронічних серцево-судинних захворювань.

До того ж перегрівання прискорюють:

  • ГРВІ, перенесена напередодні
  • утома
  • надмірна вага
  • дефіцит сну.

Діти схильні до перегрівання через:

  • неефективне потовиділення
  • швидкий обмін речовин
  • неуміння піклуватися про себе і контролювати мікроклімат у приміщенні.

Тому до початку літньої спеки подбайте про комфортні умови перебування дітей у дошкільному навчальному закладі.

Керівник ДНЗ є відповідальним за задоров’язбережувальне середовище. Щоденне провітрювання у групових осередках забезпечують вихователі та їхні помічники.

Провітрювання приміщень

Періодично провітрювати приміщення ЗДО потрібно в будь-яку пору року. Однак влітку, під час спеки, це надактуально.

Природне наскрізне провітрювання

У спеку наскрізне провітрювання найефективніше. 

  • відкрийте крайнє вікно у кожній груповій кімнаті та по одному вікну на протилежному боці будівлі.

Тривалість провітрювання залежить від температури зовнішнього повітря та напрямку вітру.

Зазвичай групові приміщення провітрюють не менше 10 хв. кожні 1,5-2 год.

У спальнях — до та після сну дітей.

Окрім періодичного провітрювання, у спекотну погоду забезпечте однобічну аерацію приміщень за присутності дітей, зокрема й під час денного сну.

Як бути з металопластиковими вікнами

Якщо влітку у дошкільному закладі планують установлювати металопластикові вікна, то обов’язково проконтролюйте, щоб:

  • під час робіт повторювали передбачену проектом конструкцію щодо розташування, кількості, площі відкривання кватирок і фрамуг
  • нові вікна були оснащені каналами чи спеціальними повітряними клапанами для надходження свіжого повітря.

Під час проектування будівель дошкільних навчальних закладів обов’язково розраховують кратність повітрообміну в приміщеннях, і будь-які зміни конструкції вікон можуть його порушити.

Температура повітря і кратність повітрообміну в основних приміщеннях ДНЗ

Приміщення

Температура повітря за кліматичними районами,
ºС

Повiтрообмiн за годину

І — Північно-західний
ІІ — Південно-східний
ІІІ — Карпати
IV — Південний берег Криму

V — Кримські гори

приплив

витяжка

Iгровi та роздягальнi:

1,5

  • ясельних груп

22

21

  • молодших дошкiльних груп

21

20

  • середнiх та старших дошкільних груп

20

19

Спальні:

  • ясельних груп

21

20

  • дошкільних груп

19

18

Туалети:

  • ясельних груп

22

21

  • дошкільних груп

20

19

Буфетні

16

Басейну

30

за розрахунком

Медичний кабінет

20

21

1

Службово-побутовi

18

17

Кухня (гарячий цех)

16

15

за розрахунком

Пральня:

5

  • для прання

18

18

  • сушильно-прасувальне

16

16

Кабінети:

1,5

  • фізіотерапевтичний

28

28

  • масажу

28

28

Переходи

18

18

Захист приміщень від сонця

Приміщення закладу, особливо ті, вікна яких виходять на південь, південний захід і захід, необхідно захищати від прямих сонячних променів та перегрівання. Для цього використовують:

  • світлі штори, що не лише пропускають прямі сонячні промені, а й добре їх розсіюють
  • жалюзі.

У спальнях використовуйте щільніші штори, які можна закривати під час денного сну дітей.

Вебінар ВМДЗ

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді