Щодо права осіб з вищою дефектологічною освітою працювати учителями-предметниками у спеціальних навчальних закладах

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

На посаду вчителя-предметника спеціальної загальноосвітньої школи може бути призначена особа, яка має вищу педагогічну освіту за відповідною дефектологічною освітою за спеціальності «Дефектологія», «Корекційна освіта»

Роз’яснення щодо роботи у спеціальних загальноосвітніх навчальних закладах на посадах вчителів-предметників осіб з вищою дефектологічною освітою надано у листі МОН України від 22.10.2014 № 1/11-16749.

Так, відповідно до Кваліфікаційних характеристик професій (посад) педагогічних та науково-педагогічних працівників навчальних закладів, затверджених наказом МОН України від 01.06.2013 № 665,вчитель-дефектолог — це особа, яка має повну вищу педагогічну освіту, як правило, зі спеціальності «Дефектологія», «Корекційна освіта (за нозологіями)» (логопедія, сурдопедагогіка, тифлопедагогіка, олігофренопедагогіка).

Відповідно до Положення про спеціальну загальноосвітню школу (школу-інтернат) для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, з урахуванням особливостей психофізичного розвитку дітей, функціонують такі основні види спеціальних шкіл (шкіл-інтернатів):

  • для глухих дітей
  • для дітей зі зниженим слухом
  • для сліпих дітей
  • для дітей зі зниженим зором
  • тля дітей із попущеннями опорно-руховою
  • для дітей з тяжкими порушеннями мовлення
  • для дітей із затримкою психічного розвитку
  • для розумово відсталих дітей.

На посаду вчителя-предметника спеціальної загальноосвітньої школи може бути призначена особа, яка має вищу педагогічну освіту за відповідною дефектологічною освітою за спеціальності «Дефектологія», «Корекційна освіта» (олігофренопедагогіка), якщо отримана ним кваліфікація дозволяє викладати всі навчальні предмети інваріантної (обов’язкової) складової.

Порядок атестації педагогічних працівників навчальних закладів незалежно від підпорядкування, типів і форм власності, спеціальних установ для дітей, а також педагогічних працівників закладів охорони здоров’я, культури, соціального захисту, інших закладів та установ, у штаті яких є педагогічні працівники визначає Типове положення про атестацію педагогічних працівників, затверджене наказом МОН України  від 06.10.2010 № 930 (із змінами, внесеними згідно з наказом МОН України від 08 08.2013 № 1135).

У розділі III Типового положення про атестацію педагогічних працівників визначено, що вчителі та викладачі, які мають педагогічне навантаження з кількох предметів, атестуються з того предмета, який викладають за спеціальністю. У цьому випадку присвоєна кваліфікаційна категорія поширюється на все педагогічне навантаження. Необхідною умовою при цьому є підвищення кваліфікації з предметів інваріантної складової змісту загальної середньої освіти.

Тобто, вчитель-предметник з дефектологічною освітою має пройти підвищення кваліфікації з предметів, що викладає.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Від рутини до творчості: як використовувати штучний інтелект в методичній роботі

Скористайтеся можливостями штучного інтелекту, щоб урізноманітнити методичну роботу з педагогами. Підкажемо, які нейромережі стануть у пригоді під час професійної діяльності
2740

Персоналізація за 5 хвилин: як штучний інтелект допомагає створювати унікальні завдання та тести для учнів

Інтернет-ресурси, зокрема нейромережі, стрімко набирають популярності. Ознайомтеся з основними відомостями про нейромережі та штучний інтелект в освітньому процесі. Скористайтеся досвідом, як створювати за їх допомогою навчальний контент і розвивати в учнів критичне мислення
1698

Базовий компонент дошкільної освіти як держстандарт

Базовий компонент дошкільної освіти (нова редакція) затверджено 12 січня 2021 року наказом МОН №33. Він визначає вимоги до обов’язкових компетентностей та результатів освіти дитини дошкільного віку, а також умови, за яких ці результати можуть бути досягнуті відповідно до міжнародних стандартів якості освіти
107401

Неповторний сценарій: як зберегти унікальність кожної дитячої події

Музкерівник як режисер: секрети створення атмосферних свят. Які компоненти сценарію є традиційними, як правильно обрати репертуар для дошкільнят та персонажів свята, а також організувати підготовку до свята без стресу
4106

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді