Щодо права осіб з вищою дефектологічною освітою працювати учителями-предметниками у спеціальних навчальних закладах

На посаду вчителя-предметника спеціальної загальноосвітньої школи може бути призначена особа, яка має вищу педагогічну освіту за відповідною дефектологічною освітою за спеціальності «Дефектологія», «Корекційна освіта»

Роз’яснення щодо роботи у спеціальних загальноосвітніх навчальних закладах на посадах вчителів-предметників осіб з вищою дефектологічною освітою надано у листі МОН України від 22.10.2014 № 1/11-16749.

Так, відповідно до Кваліфікаційних характеристик професій (посад) педагогічних та науково-педагогічних працівників навчальних закладів, затверджених наказом МОН України від 01.06.2013 № 665,вчитель-дефектолог — це особа, яка має повну вищу педагогічну освіту, як правило, зі спеціальності «Дефектологія», «Корекційна освіта (за нозологіями)» (логопедія, сурдопедагогіка, тифлопедагогіка, олігофренопедагогіка).

Відповідно до Положення про спеціальну загальноосвітню школу (школу-інтернат) для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, з урахуванням особливостей психофізичного розвитку дітей, функціонують такі основні види спеціальних шкіл (шкіл-інтернатів):

  • для глухих дітей
  • для дітей зі зниженим слухом
  • для сліпих дітей
  • для дітей зі зниженим зором
  • тля дітей із попущеннями опорно-руховою
  • для дітей з тяжкими порушеннями мовлення
  • для дітей із затримкою психічного розвитку
  • для розумово відсталих дітей.

На посаду вчителя-предметника спеціальної загальноосвітньої школи може бути призначена особа, яка має вищу педагогічну освіту за відповідною дефектологічною освітою за спеціальності «Дефектологія», «Корекційна освіта» (олігофренопедагогіка), якщо отримана ним кваліфікація дозволяє викладати всі навчальні предмети інваріантної (обов’язкової) складової.

Порядок атестації педагогічних працівників навчальних закладів незалежно від підпорядкування, типів і форм власності, спеціальних установ для дітей, а також педагогічних працівників закладів охорони здоров’я, культури, соціального захисту, інших закладів та установ, у штаті яких є педагогічні працівники визначає Типове положення про атестацію педагогічних працівників, затверджене наказом МОН України  від 06.10.2010 № 930 (із змінами, внесеними згідно з наказом МОН України від 08 08.2013 № 1135).

У розділі III Типового положення про атестацію педагогічних працівників визначено, що вчителі та викладачі, які мають педагогічне навантаження з кількох предметів, атестуються з того предмета, який викладають за спеціальністю. У цьому випадку присвоєна кваліфікаційна категорія поширюється на все педагогічне навантаження. Необхідною умовою при цьому є підвищення кваліфікації з предметів інваріантної складової змісту загальної середньої освіти.

Тобто, вчитель-предметник з дефектологічною освітою має пройти підвищення кваліфікації з предметів, що викладає.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як природно навчати іноземної мови в дошкільному віці

Чому педагоги дошкільних закладів з гордістю заявляють, що їхні вихованці вже у молодшій групі вивчають іноземні мови, у середній — розв’язують математичні рівняння, а в старшій — вивчають основи комп’ютерної грамотності? Чи варто починати навчання іноземної мови в дошкільному віці?
3869

Заняття з англійської мови в дитячому садку

Виберіть конспект заняття з англійської мови в дитячому садку, що найліпше підійде вашим вихованцям, а також скачайте інфорграфіку із вправами для дітей різного віку.
30093

Виховуємо патріотів на заняттях з англійської мови

Виховувати в дітей патріотичні почуття можна навіть під час вивчення іноземної мови. Поговоріть із дошкільниками на заняттях з англійської мови про Батьківщину, неповторність її природи, про суспільні й сімейні цінності
3863

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді